Gezocht: goedkope of gratis internationale smsjes

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ik zoek een goeiekope of gratis manier om smsjes te sturen, liefst vanuit een (ios) app.
Whatsapp en dergelijke doe ik niet aan mee, omdat ik graag vanoP meerdere toestellen werk, waaronder voornamelijk een ipad; en de meeste messaging apps tegenwoordig doen niet mee aan multi-device, en vereisen een gsm nummer om te werken.
Komt daar nog bij dat eventuele andere oplossingen zoals skype zelden een notification sturen op iphone of ipad, (bij ipad vooral omdat een ipad zijn wifi in standby gaat als je hem niet aanstaan hebt; bij iphone heb ik gemerkt dat een app die niet vaak gebruikt wordt last heeft met notifications). Ik mis dus vaak messages.

Blijft over: een andere manier om, eventueel tegen een kleine vergoeding, smsjes naar gsms overal ter wereld te kunnen sturen.

Let wel: het moet internationaal kunnen. Een kameraad van mij woont al effe aan de andere kant van deze aardbol, en tot nu toe had hij gelukkig genoeg een iphone, zodat imessage de beste optie was. Recent zit hij op een ander toestel. Komt daarbij dat mijn ipad nog ios5 draait en ik niet echt meer durf upgraden, en de meeste apps vereisen ios7 of 8 (nadeel van het platform: als je mee upgrade wordt je device traag, doe je het niet kan je niks meer draaien ;-) )

Zijn er mensen die oplossingen hebben, liefst met persoonlijke ervaring?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Telegram ?

Kan je tegelijk op je gsm / tablet / fixed pc zetten, moeilijk om te missen denk ik dan ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Telegram draait niet meer onder ios5, iirc.

Het gebruikt ook het gsm nummer als login, terwijl messaging apps daar eigenlijk niks te zoeken hebben, tenzij ze ook smsjes kunnen sturen; ik prefereer bij een standaard messaging systeem eentje dat met een gewone login username/pwd werkt.

Het probleem van msgs missen is trouwens niet omdat ik ze niet hoor, maar omdat ze gewoon niet in de notifications terecht komen, terwijl smsjes (en imgs dat als sms behandeld wordt) herhaaldelijk beepen en zelden gemist worden op gsm (op ipad zijn imsg notifications een regelrechte ramp, net zoals bij elke andere app).

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Vergt misschien wat extra moeite, maar heel tevreden over:
https://www.twilio.com/
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

blackberry messenger?

Bestaat voor BB, iOS, Android en zelfs PC (http://bbm-forpc.com)

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Twilio direct ns checken, maar de tegenpartij is geen techneut...

Bbm is ios7+, voldoet dus niet aan de ios5 vereiste spijtig genoeg.

Edit: twilio gechecked. Ksnap de use cases van dat product ni direct naar prive doeleinden toe.

Voor de duidelijkheid: beide partijen moeten kunnen smsen (en/of msgs sturen) vanop een gsm, eentje een iphone en de ander android, met msg history uiteraard. De app voor ios moet ios5 compatibel zijn, multi device ondersteunen, en liefst geen gsm nummer als login gebruiken.
De ellende die ik ervaar met apps die weigeren notifications te sturen, zeker op ipad, als het toestel standby is, zorgt ervoor dat ik te veel msgs mis. iMessage is idealer (nog altijd een ramp op ipad maar de iphone ontvangt tenminste de notifications, ook al weet de ipad van niks), maar werkt niet buiten het ios platform.
Vandaar de zoektocht naar apps die goedkoop smsjes sturen buiten het standaard gsm tarief.

Mss skype daar ns voor checken, en apart een msg app zoeken.
Bij de msg app blijven de problemen multi device (dezelfde acct moet zowel op ipad als iphone ingelogd zijn) en ios5 compatibel (de meesten zijn al ios7 of 8 minimaal).

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Oh sorry, dan inderdaad niet van toepassing.

Twillio is handig om een scriptje te gebruiken (bv PHP script uploaden naar je eigen site).
Kun je lekker goedkoop internationaal SMS'en verzenden vanop elk toestel ^^
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Hangouts? Daar heb je wel een gmail adres voor nodig, maar kans is groot dat beiden er al een hebben.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is er een reden waarom je smsjes of messaging wilt?
Eerste dat bij mij op komt is mail : werkt op alles wat je vraagt, kost geen drol en aangezien je beiden een smartphone hebt kan dit snel gaan?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

AndRo555 schreef:Hangouts? Daar heb je wel een gmail adres voor nodig, maar kans is groot dat beiden er al een hebben.
Klopt niet, je kan HO ook gebruiken met niet-gmail adressen.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

krisken schreef:Is er een reden waarom je smsjes of messaging wilt?
Eerste dat bij mij op komt is mail : werkt op alles wat je vraagt, kost geen drol en aangezien je beiden een smartphone hebt kan dit snel gaan?
Omdat we gewoon graag snel berichtjes sturen naar mekaar, en smsjes het vlotst zijn *en* direct aankomen en je aandacht trekken. In Belgie deden we niks anders, nu het in het verre buitenland is hadden we geluk met imsg, want smsjes kosten een fortuin.
Mijne kameraad is een blije gebruiker van whatsapp, maar ik typ gewoon echt niet graag op een gsm, en probeer dus met alle macht iets te vinden dat op een ipad (of zelfs een desktop in het ergste geval) werkt. Het moet alleszins dus multilogin aankunnen.

Met de extra limiet dat mijn oude ipad 2 nog op ios5 staat en je bij apple geen keuze hebt om naar iets "tussendoors" up te graden, maar direct het nieuwste dat hij aankan moet nemen. Omdat ik vrees voor veel teveel vertraging van het toestel begin ik daar niet aan.
Voor alle andere conversaties gebruiken we zoiezo skype.

Mijn persoonlijke ervaringen met messengers zijn meestal dat de notifications nooit aankomen op een tablet, omdat die zijn wifi afzet in standby, en geen 3g connectie heeft. Bij een gsm pushen de notifications dan normaal via 3g door als ie standby is. Maar zelfs dan heb ik enorm veel apps die op een bepaald moment gewoon geen notifications meer sturen. En dan mis je vanalles.
Vandaar het idee om een dienst te vinden (dat moet toch bestaan) waar je goedkoop smsjes kan mee versturen. Net gemerkt dat skype dat mogelijk kan, dus dat is een goeie piste.

Nu weet jij ook dat ik ITer ben (netwerken), en dat het motto vaak "waarom makkelijk als het ook moeilijk kan" is hier, want ik maak graag een oplossing op maat, liever dan een kant en klaar te gebruiken die niet echt alles doet zoals ik het wil. Als de makkelijke oplossingen werkten, in dit geval, was het probleem allang van de baan, maar de beperkingen waar ik tegenloop zijn 1) dat de meeste messaging apps met gsm nummers werken en geen multi login ondersteunen, dus niet op gsm en tablet werken, en 2) dat de meesten allang geen ios5 meer ondersteunen.

krisken
userbase crew
userbase crew

Of je maakt het moeilijk : raspberry pi met een 3G stick op. Eéntje met een Australische SIM (prepaid) bij jou en ééntje met een Belgische SIM (prepaid) bij hem. Jij stuurt naar het Belgisch nummer, hij naar het Australische nummer. SMS'en van BE nummer naar BE nummer is gratis, en ontvangen van SMSjes eveneens. Als dit ook zo is bij Australische nummers ben je klaar :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Da's een goeike, moet ik onthouden :-)

krisken
userbase crew
userbase crew

Indien interesse : laat maar weten. Stuur je image wel door :)

Telefonie = EDPnet + OVH
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Of beide een dual sim phone ipv een raspberry pi...

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ha, die dual sim stap had ik ook net gemaakt, maar de idioot aan de andere kant heeft net een nieuwe gsm, vandaar de miserie (had tot nog toe ook een iphone) ;-)
En ik ga om bekende redenen niet weg bij ios (horrible, horrible privacy controle bij android apps).

Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Steek een 3G-kaartje in je ipad zodat die altijd verbonden blijft en je dus altijd je whatsapp notifications krijgt? Of kan die ipad geen 3G aan?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Tis ne wifi ipad. Ik gebruik een mifi unit voor de 3g connectie.
Also, whatsapp kan je niet installen op een ipad. Dat willen ze blijkbaar niet.

johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Kun je niet e-mailen en het laten toekomen als sms? In bepaalde landen/operators is dit gratis.

Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”