Whatsapp en dergelijke doe ik niet aan mee, omdat ik graag vanoP meerdere toestellen werk, waaronder voornamelijk een ipad; en de meeste messaging apps tegenwoordig doen niet mee aan multi-device, en vereisen een gsm nummer om te werken.
Komt daar nog bij dat eventuele andere oplossingen zoals skype zelden een notification sturen op iphone of ipad, (bij ipad vooral omdat een ipad zijn wifi in standby gaat als je hem niet aanstaan hebt; bij iphone heb ik gemerkt dat een app die niet vaak gebruikt wordt last heeft met notifications). Ik mis dus vaak messages.
Blijft over: een andere manier om, eventueel tegen een kleine vergoeding, smsjes naar gsms overal ter wereld te kunnen sturen.
Let wel: het moet internationaal kunnen. Een kameraad van mij woont al effe aan de andere kant van deze aardbol, en tot nu toe had hij gelukkig genoeg een iphone, zodat imessage de beste optie was. Recent zit hij op een ander toestel. Komt daarbij dat mijn ipad nog ios5 draait en ik niet echt meer durf upgraden, en de meeste apps vereisen ios7 of 8 (nadeel van het platform: als je mee upgrade wordt je device traag, doe je het niet kan je niks meer draaien

Zijn er mensen die oplossingen hebben, liefst met persoonlijke ervaring?
[