Heeft iemand een suggestie:
We hebben op het werk heel lang een skype2pbx interface gehad. Iemand die ons belde met Skype werd via onze pbx (analoog) doorgeschakeld naar de centrale. Dat ding werkt helaas niet meer, want is blijkbaar enkel compatibel met een oude Skype client, die door Skype blijkbaar ook niet meer wordt ondersteund. (door wijziging in Skype protocol???). Op ebay worden ze nog verkocht: vb: http://www.benl.ebay.be/itm/USB-3-Way-S ... 4d1df790f0
Iemand een betaalbare suggestie om dit op te lossen? Hardware only, of een combinatie van hard en soft,.. eender wat is welkom.
Voor de volledigheid: onze centrale heeft geen SIP, VOIP of wat dan ook van mogelijkheden. Dus er moet altijd iets aanhangen die een normaal telefoontoestel 'emuleert'
Uitbellen etc hebben we allemaal niet nodig, enkel dial-in vanuit Spype
Skype to PBX
- xming
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
WeePee heeft een Skype Gateway.
Je kan dus een Skype account koppel aan een Weepee account.
Werkt alleen met een Skype business account. Best een aparte account aanmaken hiervoor.
Alle inkomende Skype gesprekken komen dus op jouw SIP account.
Als je dan een eenvoudige ATA hangt aan je analoge centrale, die op de WeePee account ingelogd is, heb je de oplossing?
Je kan die calls ook doorschakelen op een vast telefoonnummer van de centrale, maar dan heb je natuurlijk gesprekskosten (wat je juist wilde vermijden via Skype)
Je kan dus een Skype account koppel aan een Weepee account.
Werkt alleen met een Skype business account. Best een aparte account aanmaken hiervoor.
Alle inkomende Skype gesprekken komen dus op jouw SIP account.
Als je dan een eenvoudige ATA hangt aan je analoge centrale, die op de WeePee account ingelogd is, heb je de oplossing?
Je kan die calls ook doorschakelen op een vast telefoonnummer van de centrale, maar dan heb je natuurlijk gesprekskosten (wat je juist wilde vermijden via Skype)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Aha, biedt perspectievenphilippe_d schreef:WeePee heeft een Skype Gateway.
Je kan dus een Skype account koppel aan een Weepee account.
Werkt alleen met een Skype business account. Best een aparte account aanmaken hiervoor.
Alle inkomende Skype gesprekken komen dus op jouw SIP account.

Alleen vind ik op de weepee site niet direct info terug over business accounts?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik had het niet over een "WeePee Business" account, maar een "Skype for Business" account.
Vandaar dat je op de weepee site niet direct info terug vindt over "business accounts" ...
Gesprekken naar dit verkort nummer (20, 21, 22 enz) zullen dan bij de betreffende Skype-user (indien on-line) terecht komen.
Vandaar dat je op de weepee site niet direct info terug vindt over "business accounts" ...
- je kan een bestaande Skype account gebruiken, hiervan een business account maken, of een nieuwe Skype account creeren. Deze account is dan de hoofdaccount (admin) van jouw business.
- Ga naar de Skype Manager, en voeg een lid toe aan jouw business (dit komt erop neer dat je een account aanmaakt voor een "collega"). Deze account gebruik je voor de WeePee Skype gateway.
Tip: maak de link met weepee duidelijk in de username, vb "tdemeyer.weepee" - Gebruik een bestaande WeePee account, of maak een nieuwe SIP account aan.
- Ga naar de WeePee klantentool, en voeg deze Skype user-name en paswoord toe. Na een tijdje verschijnt deze user permanent als "on-line" bij de contactpersonen. Gesprekken naar dit nummer komen dan bij de Weepee user terecht.
- De WeePee Skype gateway werkt alleen met een echte Business account. Dat is een account die gecreëerd werd vanuit de Skype Manager (stap 2). Een bestaande skypeacount die omgezet werd naar business (stap 1) zal niet werken!
- WeePee zal de Skype username van de bellende persoon meesturen, maar zonder nummer. Sommige devices beschouwen dit als een anonieme oproep, en geven de naam niet door (oproepen met naam maar zonder nummer komen normaal zelden voor).
Gesprekken naar dit verkort nummer (20, 21, 22 enz) zullen dan bij de betreffende Skype-user (indien on-line) terecht komen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.