Skype to PBX

Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Heeft iemand een suggestie:

We hebben op het werk heel lang een skype2pbx interface gehad. Iemand die ons belde met Skype werd via onze pbx (analoog) doorgeschakeld naar de centrale. Dat ding werkt helaas niet meer, want is blijkbaar enkel compatibel met een oude Skype client, die door Skype blijkbaar ook niet meer wordt ondersteund. (door wijziging in Skype protocol???). Op ebay worden ze nog verkocht: vb: http://www.benl.ebay.be/itm/USB-3-Way-S ... 4d1df790f0


Iemand een betaalbare suggestie om dit op te lossen? Hardware only, of een combinatie van hard en soft,.. eender wat is welkom.

Voor de volledigheid: onze centrale heeft geen SIP, VOIP of wat dan ook van mogelijkheden. Dus er moet altijd iets aanhangen die een normaal telefoontoestel 'emuleert'

Uitbellen etc hebben we allemaal niet nodig, enkel dial-in vanuit Spype
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Met wat knutselen moet http://www.mhspot.com/sts/siptosis.html of freeswitch + een ATA wel werken.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Denk dat die combinatie het ook niet meer doet met de laatste Skype versies..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

WeePee heeft een Skype Gateway.
Je kan dus een Skype account koppel aan een Weepee account.
Werkt alleen met een Skype business account. Best een aparte account aanmaken hiervoor.
Alle inkomende Skype gesprekken komen dus op jouw SIP account.

Als je dan een eenvoudige ATA hangt aan je analoge centrale, die op de WeePee account ingelogd is, heb je de oplossing?

Je kan die calls ook doorschakelen op een vast telefoonnummer van de centrale, maar dan heb je natuurlijk gesprekskosten (wat je juist wilde vermijden via Skype)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Ik denk het wel, die gebruiken de skype op de PC via standaard skype API.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

philippe_d schreef:WeePee heeft een Skype Gateway.
Je kan dus een Skype account koppel aan een Weepee account.
Werkt alleen met een Skype business account. Best een aparte account aanmaken hiervoor.
Alle inkomende Skype gesprekken komen dus op jouw SIP account.
Aha, biedt perspectieven :) Aangezien onze VDSL lijnen op Fritz 7490 binnenkomen wordt dit een fluitje van een cent. Analoge lijn van 7490 aan telefooncentrale hangen, en de zaak is opgelost...

Alleen vind ik op de weepee site niet direct info terug over business accounts?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Ik had het niet over een "WeePee Business" account, maar een "Skype for Business" account.
Vandaar dat je op de weepee site niet direct info terug vindt over "business accounts" ...
  1. je kan een bestaande Skype account gebruiken, hiervan een business account maken, of een nieuwe Skype account creeren. Deze account is dan de hoofdaccount (admin) van jouw business.
  2. Ga naar de Skype Manager, en voeg een lid toe aan jouw business (dit komt erop neer dat je een account aanmaakt voor een "collega"). Deze account gebruik je voor de WeePee Skype gateway.
    Tip: maak de link met weepee duidelijk in de username, vb "tdemeyer.weepee"
  3. Gebruik een bestaande WeePee account, of maak een nieuwe SIP account aan.
  4. Ga naar de WeePee klantentool, en voeg deze Skype user-name en paswoord toe. Na een tijdje verschijnt deze user permanent als "on-line" bij de contactpersonen. Gesprekken naar dit nummer komen dan bij de Weepee user terecht.
PS.
  • De WeePee Skype gateway werkt alleen met een echte Business account. Dat is een account die gecreëerd werd vanuit de Skype Manager (stap 2). Een bestaande skypeacount die omgezet werd naar business (stap 1) zal niet werken!
  • WeePee zal de Skype username van de bellende persoon meesturen, maar zonder nummer. Sommige devices beschouwen dit als een anonieme oproep, en geven de naam niet door (oproepen met naam maar zonder nummer komen normaal zelden voor).
De omgekeerde richting werkt ook, maar dan moet je in de WeePee klantentool de Skype users toevoegen in de lijst van verkorte nummers.
Gesprekken naar dit verkort nummer (20, 21, 22 enz) zullen dan bij de betreffende Skype-user (indien on-line) terecht komen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”