Yelo-tv en Android 5.0

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
finchy
Member
Member

Sinds kort heb ik Android 5.0 op mijn smartfoon en zoals bekend werkt de yelotv app daar niet zoals behoren op. Op hun site beweren ze al even dat er een aangepaste versie komt maar dat blijft maar duren.
Ik betaal momenteel dus voor een dienst die niet werkt. Heb reeds contact met hen opgenomen maar zij vertellen mij dat ze er helaas niets aan kunnen doen en mij ook niet kunnen compenseren.

Zou ik op basis van de algemene voorwaarden mijn contract kunnen opzeggen, of tenminste hen onder druk zetten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Ik denk niet dat dit valt onder een dienst die je betaalt en hier dus weinig aan kunt doen.
Triiing zit ook in het pakket als je vaste telefonie hebt. Als je een Windows Phone hebt kan je daar geen gebruik van maken.
Ook daar zal dus niet gelden dat dit valt onder 'een dienst die niet werkt, ondanks dat je ervoor betaalt', want dat doe je niet.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Het getuigt wel van je reinste amateurisme. :roll:
ooh. shiny.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

of typisch gedrag van een monopolist!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Het getuigt wel van je reinste amateurisme. :roll:
Als we ieder bedrijf moet gaan beschulidgen van amateurisme omdat ze geen app hebben voor OS X, Y of Z... tja dan blijven er nog maar weinig over vrees ik.

Echt slecht doet TN het op dat gebied niet denk ik... zeker als je ziet dat ze toch Windows Phone en zelfs Windows RT apps hebben voor Yelo.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wat?! Android lijkt me nu niet bepaald een exotisch gevalletje als we spreken over mobile apps?

Silverlight gebruiken als basis, dat lijkt me al een behoorlijk staaltje van amateurisme of best case nalatigheid. Silverlight is al een hele tijd morsdood (dood geboren, zeg maar). Maar goed, we zullen rustig wachten tot Telenet de tijd vindt om een degelijke oplossing te bouwen... (al heb ik de indruk dat het niet voor meteen zal zijn :roll: )
ooh. shiny.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Android 5 is nu 3,5 maanden uit, en werd reeds lang op voorhand gecommuniceerd dat het er aan kwam. Ontwikkelaars konden zelfs ruim op voorhand al testen, dus dat excuus moeten ze ook niet verzinnen. Voor een OS met het grootste marktaandeel voor je product zou je toch beter verwachten van TN. In dat opzicht hadden ze hun energie misschien beter niet in Windows RT gestoken, dat nu ook dood is.

Ook Proximus loopt op dat vlak achter de feiten aan, maar die kwamen wel met een nieuwe versie uit na een aantal weken. Maar 3,5 maanden vind ik er nu toch ook over.
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Oh, Ik ben het er wel mee eens dat qua Yelo-TV en support voor Android-toestellen "amateuristisch" nog zelfs een heel vriendelijke uitspraak is wanneer het over Telenet's houding gaat hierover.

Als je gewoon al keek op basis van welke code Yelo-TV eventjes ging beslissen of je Android machine nu geroot was of niet (en of Yelo wou werken) dan was dat min of meer schandelijk geprogrammeerd. Ik heb effectief de meeste van onze android toestellen net WEL moet rooten om de code/string waar Yelo op zocht (zoekt ?) aan te passen, en daarna een un-root of root-hide. Effectief moest ik dus net dat doen wat de Yelo-beveiliging moet tegenhouden om Yelo aan de praat te houden. :bang:

Voordat ik wist hoe de vork in de steel zat, had ik eerst Telenet gebeld over het probleem dat toestellen van vandaag op morgen plots als "geroot" werden gezien na een Yelo update. Het antwoord was ontnuchterend : "Wij bieden geen telefonische support voor dit product, ook niet via email. Bij problemen met Yelo TV kan u verder met ons communiceren via Facebook". (Which I do not have). Tenminste, dat was de situatie een half jaar geleden.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

offtopic, maar langs de andere kant smeert TN wel in't lang en breed uit dat de verhoging van het abogeld ook extra features met zich meebrengt. Als die dan niet werken.. Sjah :/
finchy
Member
Member

Lijkt mij dat er juridisch toch iets mogelijk zou moeten zijn. Vind het gewoon ongehoord dat ze niet eens de moeite nemen om een compensatie voor te stellen...

Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Omdat Telenet een prijsverhoging doorvoerde met de belofte dit geld te gebruiken voor verdere ontwikkeling van hun producten en diensten heb ik onderstaande Tweet gepost.
En ook ik kreeg als antwoord dat er wordt aan gewerkt. Yeah, sure...

Voor de rest lig ik er niet wakker van want ik zie Telenet op termijn niet te overleven in de wereld van Google, Netflix, enz...
Ik denk dat de strategie van Proximus om nieuwkomers zoals Netflix te omarmen en te integreren veel meer kans op succes heeft.

B.t.w. dit is een screendump van een Nexus 9 tablet. Dus de meeste 'zuivere' Android die je kan hebben.
Bijlagen
Userbase_Yelo_Twitter.png
Laatst gewijzigd door Astralon 16 feb 2015, 08:39, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

finchy schreef:Zou ik op basis van de algemene voorwaarden mijn contract kunnen opzeggen, of tenminste hen onder druk zetten?
Om een contract op te zeggen heb je geen reden nodig. Dat jij niet tevreden bent is een goede basis (als je denkt dat het gras elders groener is)

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

bij mij werkt de yelo tv app goed en vlot voor wat ik ze gebruik, namelijk voor het programmeren in de tv-gids tv kijken doe ik niet via de smartphone
(nexus 5 met Android 5.0.1
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Kenw00t schreef:Android 5 is nu 3,5 maanden uit, en werd reeds lang op voorhand gecommuniceerd dat het er aan kwam. Ontwikkelaars konden zelfs ruim op voorhand al testen, dus dat excuus moeten ze ook niet verzinnen. Voor een OS met het grootste marktaandeel voor je product zou je toch beter verwachten van TN. In dat opzicht hadden ze hun energie misschien beter niet in Windows RT gestoken, dat nu ook dood is.

Ook Proximus loopt op dat vlak achter de feiten aan, maar die kwamen wel met een nieuwe versie uit na een aantal weken. Maar 3,5 maanden vind ik er nu toch ook over.
De app is voor Windows 8 in het algemeen, niet enkel RT. Die er gekomen is in samenwerking met Microsoft, anders was het nog niks geweest voor zowel Windows 8 als Windows Phone.
Android heeft het grootste marktaandeel, maar niet versie 5.0. Ze zitten nu eenmaal in een positie dat ze dat slabakken kunnen veroorloven, mensen gaan toch niet weg wegens te weinig alternatieven.
Ik heb de indruk dat Proximus het inderdaad wat beter doet op dat vlak en sneller updates uitbrengt. Zelfs op men Windows Phone krijg ik regelmatig een update van de apps.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Om een contract op te zeggen heb je geen reden nodig. Dat jij niet tevreden bent is een goede basis (als je denkt dat het gras elders groener is)
Klopt, gewoon Telenet opzeggen. Klagen helpt toch niet.
Ik geniet nu al bijna 3 jaar van het groenere gras: Linux-satellietontvanger met losse TV Vlaanderen smartcard en de app Dreamdroid
Ik kan alle programma's live en uitgesteld bekijken op eender welk Android-toestel.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Raf, ik heb ook zo'n installatie maar ik hou bewust mijn Telenet abonnement er naast ook... ik zou het uitgesteld kijken te hard missen.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”