PPPoE limitatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Downstream line rate 50200 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
Upstream line rate 6048 kbps
Afbeelding

Ik heb blijkbaar nog altijd een PPPoE limitatie bij Proximus met Maxi abo.
Ik dacht dat er geen limitatie meer was of heb ik dat verkeerd begrepen?
...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is alleen een limitatie (cap) op de upload (4, 5, 6, 8, 10 mbs naargelang het abbo).
Downlaod is niet gecapt, voor geen enkele formule.

Waarschijnlijk een verkeerde instelling bij PX. Best even bellen ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Maakt de Sagem/BBox 2 de PPPoE sessie, of is het een router die erachter hangt?
Indien het met een router gemaakt wordt, zeker eerst proberen die sessie af te leggen en de sessie door de bbox/sagem te laten maken en te testen!
Het is geweten en uit ervaring dat er soms een cap van rond de 20mb/s op een sessie zit wanneer de verbinding van achter de modem komt.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=37375
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

philippe_d schreef:Waarschijnlijk een verkeerde instelling bij PX. Best even bellen ...
Voordat je belt eerst zelf eens de volgende punten controleren, echt veel informatie is er niet, wij weten niet of dit wired of wireless is:

Testen met een netwerkkabel (rechtstreeks tussen toestel en modem) -> indien stuk hoger is -> wireless probleem (limitatie b/g?)
Wireless probleem = Zorgen voor betere draadloze verbindingen en eventueel kijken naar een bbox3 of eigen AP.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb inderdaad wat weinig informatie gegeven.

Draadloos testen is geen referentie vandaar dat ik zelf met een netwerkkabel verbonden ben aan een D-Link gigabit switch en van die switch is er 1 poort verbonden aan de BBox2.
Ik zet wel zelf een extra PPPoE sessie op (de BBox zelf zet ook een PPPoE sessie op, maar daar loopt nu dus geen verkeer over).

Ik zie wel niet direct het verschil tussen dat de BBox de sessie opzet of ikzelf, maar ik zal eens testen zonder zelf een sessie op te zetten.

De setup is dus:
PC - D-Link Gigabit switch - BBox2

Ik zal nog eens een paar testen doen:
- Zonder zelf PPP sessie op te zetten
- Factory default settings op de BBox2
...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En rechtstreeks op de bbox om eventuele problemen met de verbinding tussen DLink en bbox te omzeilen
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Om niet al teveel tijd te verspillen heb ik maar direct factory default settings gedaan en maar 1 pc rechtstreeks via een kabel aan de BBox gehangen (met wireless uitgeschakeld).
PPP gegevens terug ingesteld, directe verbinding met BBox2 en een paar keer verschillende speedtests gedaan: lijkt toch nog altijd op gelimiteerde PPP verbinding.
Afbeelding
...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Die 28 leunt wel degelijk op een 30Mbps cap. 080022800 is the number ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Er is geen beperking op de lijn volgens proximus, dus ze konden niets meer voor mij betekenen.
Ik heb toch vriendelijk gevraagd van een mailtje op te stellen naar de technische dienst met de vermelding dat de sync 50Mbps is en throughput maar 26 - 28 Mbps.

Edit:
En als ik 2 gelijktijdige speedtests uitvoer (via 2 verschillende PPPoE sessies) dan krijg ik 1 van 23.31 Mbps en 1 van 23.90 Mbps (de upload van de tweede test is pas begonnen na de upload eerste test, dus upload zelf is rond de 4.6 Mbps)
Afbeelding
Afbeelding

Bij deze twee waren zowel de down/up testen ongeveer gelijktijdig uitgevoerd:

Afbeelding
Afbeelding
...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BBB schreef:Er is geen beperking op de lijn volgens proximus, dus ze konden niets meer voor mij betekenen.
Een PPPoE cap (als die er is) zit volgens mij niet op de lijn, maar op jouw login.
Zou je eens kunnen proberen met iemand ander's login?

In ieder geval is er duidelijk een PPPoE probleem bij jou, dus gewoon terugbellen tot je gehoor krijgt, en je niet laten afwimpelen.
Of een mailtje naar [email protected] ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik had het inderdaad slecht verwoord, met op de lijn bedoelde ik de PPP-sessie (m.a.w. een instelling op de BRAS of iets en dus niet op xdsl niveau).
(Alhoewel dat voor de persoon aan de lijn het begrip PPP-sessie niet duidelijk was, ze moest zelf bellen naar de technische mensen, en die hadden haar verzekerd dat er geen limitatie was langs de kant van proximus. En dat er dus niets gedaan kon worden).
De testen maken dit ook duidelijk dat de limitatie met de PPP-sessie is, want anders had ik er geen +/- 46 Mbps door gekregen met 2 sessies.

Ik heb al een ticket aangemaakt met de speedtest resultaten ook en het probleem uitgelegd, ik zal eind van de week nog wel eens terugbellen.
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nog eens gebeld met proximus: hun oplossing was mijn lijn (op fysisch/xdsl niveau) ook naar 30 Mbps brengen, en dan komt ze misschien na 2 weken terug op 50Mbps ...
Het begrip PPP kenden ze niet, ze hebben mij doorverwezen naar forum.proximus.be of aangeraden het te vragen op twitter of facebook?
Dat vind ik kwa support toch wel een grote tekortkoming.
...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als ik goed kan volgen hebben ze gewoon uw lijn gereset en hopen dat DLM dit terug in orde brengt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb gezegd dat ze dat niet moesten doen, want wat ik van de DLM weet is dat het enkel uw profiel dynamisch op uw lijn aanpast (dit staat volledig los van uw PPP verbinding).
Ik zal voorlopig wel blijven doen zoals ik nu doe, 2 verschillende PPPoE sessies en dan kan 1 sessie tegen 30 Mbps gebruikt worden terwijl de andere dan niet gehinderd wordt.
Ik ga nog proberen via een andere weg met iemand van Belgacom te spreken.
...
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

Je bent niet de enige. Hier ook al sinds half november een cap van 30mbps op mijn lijn waar vectoring actief is.

Dit probleem proberen uitleggen aan de helpdesk is inderdaad een weg van frustratie... Er werd al meermaals 'beloofd' dat ze dit gingen doorgeven aan een gespecialiseerde dienst en dat men ging weerbellen, maar tot nu toe nog steeds niets gehoord. Hopelijk heb je meer succes met de helpdesk dan ik :wink:

Bij een lijntest op myProximus zie ik dat er ondertussen problemen zijn met mijn lijn, dus misschien zijn ze er toch mee bezig :-)
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

Hier merk ik vandaag ook een probleem met een cap van 30mbit op een lijn van 70mbit. Regio 089
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb het volgende ondertussen geprobeerd (zonder resultaat):
1) contact opgenomen met 080022800: ze konden niets meer doen buiten een mail sturen : tot vandaag nog geen gevolg (ik had gevraagd een kopij naar mijn e-mail te sturen, maar dit is niet gebeurd)
2) ticket aangemaakt voor "technische storing" via mijn proximus. Hiervoor ben ik teruggebeld. Het ticket werd pas gelezen toen ik aan de lijn was (dus ik moest wachten nadat ze me opgebeld hadden). De dame in kwestie wist niet wat PPPoE was, uiteindelijk doorverwezen naar internet fora, twitter of facebook
3) Na contact via twitter doorverwezen naar 080022800 (punt 1). De conclusie is dat er waarschijnlijk een probleem is met mijn CPE. (Nu ik heb al bewezen dat dit voor dit probleem niet het geval is.) Ik moest vragen voor een eventuele omruiling van mijn CPE (wat dus niet gaat helpen).

M.a.w. de circel is rond ...

Telkens wel de vraag gekregen om modem te herstarten, pc te herstarten. En ook nadat ik duidelijk gezegd had dat ik rechstreeks met een kabel op de BBox2 zat "Mijnheer. onze expert heeft gezegd dat het normaal is dat u maar rond de 30 Mbps zit, aangezien Wifi niet veel sneller kan ...". "Langs onze kant is er geen enkele beperking op de snelheid, wij kunnen niets meer doen voor u."
Wat ik ook gemerkt hebt is dat als je iets zegt (of schrijft in het ticket) dat ze deze informatie gewoon negeren (ze stellen dezelfde acties nogmaals voor en dan zeggen ze dat ze niets meer kunnen doen).
Ik zeg dan ook waar het probleem zit, maar daar kunnen ze niets aan veranderen.

Offtopic:
De support van proximus kan misschien goed zijn voor kleine problemen (en mensen die er weinig tot niets vanaf weten), maar voor echte problemen trekt de support op niet veel. (Vorige "complexere" problemen zijn ook enkel opgelost door de goodwill van medewerkers die ook ergens op fora zitten en die wel iets meer inzitten met uw probleem.)
Voor kleinere zaken heb ik wel al heel goede ervaringen gehad met de helpdesk (is wel al bijna 5 jaar geleden).

Om het te nuanceren: ik heb een heel stabiele verbinding en heb de laatste jaren geen enkel probleem gehad. Ik heb al een hele tijd 30 Mbps, maar geen beperking op de PPPoE zou natuurlijk nog beter zijn.
...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wat zegt de lijnstatus en de analyse van je lijn als je die opstart via "My Proximus"
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De support van proximus kan misschien goed zijn voor kleine problemen (en mensen die er weinig tot niets vanaf weten), maar voor echte problemen trekt de support op niet veel. (Vorige "complexere" problemen zijn ook enkel opgelost door de goodwill van medewerkers die ook ergens op fora zitten en die wel iets meer inzitten met uw probleem.)
Dat is met alle support zo. Teveel medewerkers nodig brengt mee dat ze die minimaal betalen, dus krijg je zeker geen ITers aan de lijn. Die gaat men dan ook geen toegang geven tot gevoelige settings of het loopt helemaal fout
Dan ben je totaal afhankelijk van de interne communicatie, en die gaat in de meeste bedrijven totaal de mist in. Als het probleem niet "in het boekje staat" weten ze geen blijf ermee. Het probleem noteren doen ze niet, en als ze het doen lezen de andere diensten (en zijzelf) het niet, of kunnen ze er niet bij.
Zo blijf je altijd dezelfde oplossingen krijgen, met als einde "we kunnen niks doen" of "we laten iemand terugbellen", en dat gebeurt dan ofwel niet, ofwel bellen ze terug met "we kunnen niks doen" of erger, dezelfde stupide oplospogingen.

Ik heb, als ITer en dus redelijk technische mens, zelden een helpdesk van een technisch bedrijf nodig voor de stupide dingetjes, dus mijn helpdeskervaringen zijn overwegend negatief, want tegen dat ik er een nodig heb is er een gigantische kans dat first line niks kan doen, als ze al verstaan waar het over gaat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

jackho schreef:Wat zegt de lijnstatus en de analyse van je lijn als je die opstart via "My Proximus"
Als je wil zeggen via "Test mijn lijn", daar was verleden keer alles in orde, als ik nu ga kijken:
Analyse van de lijn

Geplande werken op deze lijn


Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.
Contacteer onze klantendienst (0800 22 800) voor meer informatie.
Misschien hebben ze mijn lijn, na het contacteren van de helpdesk, gemarkeerd om na te zien (hopelijk kijken ze dan niet naar de lijn zelf, maar naar de instellingen langs hun kant van de PPP verbinding).
...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik denk het niet, die lagere snelheid ondervinden nog andere mensen, en dit tijdens het omschakelen naar vectoring, alleen spijtig dat de Proximus medewerkers dit niet duidelijk uitleggen en alleen maar antwoorden dat ze geen cap op de lijn hebben vastgesteld, mijn broer heeft net hetzelfde voorgehad en dacht ook dat het een cap op de lijn was! Dus zou je in het zelfde schuitje kunnen zitten en daarom dat ik ook gevraagd heb om eens die test te doen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik begrijp niet goed wat een beperking op PPP niveau zou kunnen helpen bij eventuele migratie naar vectoring.
(de laatste keer dat ik gecheckt heb zat ik trouwens nog niet op een vecotoring lijnkaart).

Naar vectoring gaan is lijnkaart vervangen en profiel veranderen (staat in principe los van hoe PPP gelimiteerd wordt).
...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De echte reden waarom ze dit gedaan hebben, ook bij die andere mensen waar ik weet van heb, die stonden ook op een limiet voor download, en hadden ook melding dat er werken op de lijn bezig waren.
Na verloop van tijd is dit in orde gekomen. Bij Proximus medewerkers wist men zogezegd van geen cap, laat staan dat ze dan zouden weten waarvoor die snelheidsbeperking er was, ze beweerden nochtans dat ze het nagevraagd hadden bij de specialisten en dat er geen cap op de lijn zat, misschien heeft dit bij de overschakeling een of andere tijdelijke reden, en aanzien ze dit ook niet als invoeren van een cap.
Meer weet ik er ook niet over, en geef ik het alleen maar mee omdat het bij u eventueel ook het geval zou kunnen zijn.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Proximus heeft het "probleem" opgelost (of toch ervoor gezorgd dat er geen inconsistentie meer is).
De PPP-limitatie kan er dus nog altijd zijn, maar nu synct mijn modem de laatste weken nog maar aan 30Mbit (dus zie je het verschil niet meer).
Ik had misschien beter gezwegen :-(
Downstream line rate 30040 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
...
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit met hetzelfde probleem 70 sync , maar 28 mbit speedtest gecapped. Maar dan bij dommel. Ik heb hun helpdesk gecontacteerd en ook de standaard zaken moeten doen , modem 10 min uit , kortere kabel , ....

Nu gingen ze het onderzoeken en mij iets laten weten, maar dat is waarschijnlijk ook het laatste dat ik hiervan gehoord heb ;p
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Idem hier. Ik sync wellicht aan meer dan 70 zelfs omdat ik dicht bij de ROP ben. M'n Fritzbox 7390 syncte destijds aan ongeveer 100/20 ofzoiets. Bij benadering.
Maar toch heb ik maar effectief download & upload 62.76/4.12.

Met die technicolor BBOX3 kan ik het nu natuurlijk helemaal niet meer zien :'(

Dit voor een Internet Comfort die normaal 70/5 zou moeten aankunnen. Wellicht omdat ik proximusTV heb waardoor die bandbreedte reserveert ? Decoder staat wel al een paar dagen uit!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ken schreef: M'n Fritzbox 7390 syncte destijds aan ongeveer 100/20 ofzoiets.
Dat geloof je toch zelf niet? Toevallig geen screenshot gehouden?
Ken schreef:Maar toch heb ik maar effectief download & upload 62.76/4.12.
Dit voor een Internet Comfort die normaal 70/5 zou moeten aankunnen
Een effectieve download van 63/4.1 op een lijn die gecapt is op 70/5, zijn toch (bijna) normale waarden (rekening houdend met de overhead) ?
Theoretisch zou je 65/4.7 moeten kunnen halen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Op een 70/10 DLM lijn haal ik met de kabel zonder ook maar enig ander apparaat aangesloten een 66-67 rechtstreeks op de bbox (3). Als een Time Capsule de PPPoE doet over de bbox dan is het max 65-66. Over wifi meestal maar 63-64 ondanks dat de wifi veel meer aankan (200Mbps+)
Allemaal gemeten met speedtest.net op dezelfde PC.
philippe_d schreef:
Ken schreef: M'n Fritzbox 7390 syncte destijds aan ongeveer 100/20 ofzoiets.
Dat geloof je toch zelf niet? Toevallig geen screenshot gehouden?
Er zijn hier nochtans in het verleden mensen geweest die op 100Mbps sync hadden. Waarschijnlijk een field test, maar ze waren er wel.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik kwam thuis vandaag en opeens haal ik wel 70 mbit (67 +-), ze gingen er naar kijken, maar nog geen antwoord van dommel of zij iets hebben aangepast of waarom het opeens wel 70 mbit is ipv 30, maar ik ben wel tevreden ;)
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

AndRo555 schreef:Er zijn hier nochtans in het verleden mensen geweest die op 100Mbps sync hadden. Waarschijnlijk een field test, maar ze waren er wel.
Inderdaad, dat was ik :-) Zie deze post: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 77#p581833
Ik stond toen op 100/6 terwijl mijn lijn het volgens de stats eigenlijk niet aankon... Er moet toch wel een merkbaar verschil zitten tussen de stats op de rop en de bbox3.
Mijn lijn was wel stabiel, maar had helaas een download-cap van 30mbps.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

philippe_d schreef:
Ken schreef: M'n Fritzbox 7390 syncte destijds aan ongeveer 100/20 ofzoiets.
Dat geloof je toch zelf niet? Toevallig geen screenshot gehouden?
Ken schreef:Maar toch heb ik maar effectief download & upload 62.76/4.12.
Dit voor een Internet Comfort die normaal 70/5 zou moeten aankunnen
Een effectieve download van 63/4.1 op een lijn die gecapt is op 70/5, zijn toch (bijna) normale waarden (rekening houdend met de overhead) ?
Theoretisch zou je 65/4.7 moeten kunnen halen.
Jawel hoor, zeker weten, heb nog een nieuwe Fritzbox 7390 liggen die we houden als backup modem/router, zal die volgende week eens aansluiten thuis.
Al vrees ik wel dat het dan enkele weken kan duren met DLM eer ik terug zo hoog geraak.

Ik denk dat dit zo was voor de DSLAM door een ander model werd vervangen van een andere fabrikant.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KenVdB
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
BBB schreef:Zou je eens kunnen proberen met iemand ander's login?
Kan je met jouw PPPoE login dan extern een verbinding maken achter een andere BBOX3?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”