De support van proximus kan misschien goed zijn voor kleine problemen (en mensen die er weinig tot niets vanaf weten), maar voor echte problemen trekt de support op niet veel. (Vorige "complexere" problemen zijn ook enkel opgelost door de goodwill van medewerkers die ook ergens op fora zitten en die wel iets meer inzitten met uw probleem.)
Dat is met alle support zo. Teveel medewerkers nodig brengt mee dat ze die minimaal betalen, dus krijg je zeker geen ITers aan de lijn. Die gaat men dan ook geen toegang geven tot gevoelige settings of het loopt helemaal fout
Dan ben je totaal afhankelijk van de interne communicatie, en die gaat in de meeste bedrijven totaal de mist in. Als het probleem niet "in het boekje staat" weten ze geen blijf ermee. Het probleem noteren doen ze niet, en als ze het doen lezen de andere diensten (en zijzelf) het niet, of kunnen ze er niet bij.
Zo blijf je altijd dezelfde oplossingen krijgen, met als einde "we kunnen niks doen" of "we laten iemand terugbellen", en dat gebeurt dan ofwel niet, ofwel bellen ze terug met "we kunnen niks doen" of erger, dezelfde stupide oplospogingen.
Ik heb, als ITer en dus redelijk technische mens, zelden een helpdesk van een technisch bedrijf nodig voor de stupide dingetjes, dus mijn helpdeskervaringen zijn overwegend negatief, want tegen dat ik er een nodig heb is er een gigantische kans dat first line niks kan doen, als ze al verstaan waar het over gaat.
[ Post made via mobile device ]