
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-iepe ... -a2007781/
na 13 minuten
http://www.focus-wtv.be/video/nieuws-wt ... ember-2014
Herinner jij je dit dan nog... al weet ik niet hoe oud je precies bent.ITnetadmin schreef:Maar gaat hij de vagere details van zijn theorie nog herinneren een paar jaar na zijn examen?
Volledig mee akkoord. Ikzelf heb geen rijles genomen maar wel veel geoefend wanneer ik mijn voorlopig had en was de eerste keer geslaagd. Sommige van mijn technieken en dergelijke was bijlange na niet perfect of 'volgens het boekske', maar mijn examenbegeleider was blijkbaar goed geluimd.ITnetadmin schreef:Bij piloten heb je tenminste een "hours" requirement, waar je weet hoeveel uren ervaring ze hebben.
Een gelukstreffer bij een praktisch rijexamen en je hebt een incompetente chauffeur achter het stuur.
Is dat ook zo bij de nieuwe regeling van EASA? Zweefvlieglicenties zijn vanaf nu ook levenslang geldig. Je moet natuurlijk altijd een geldige medical hebben, die maximaal een stuk of 5 jaar geldig kan zijn. Dat is afhankelijk van je leeftijd. Maar om ook effectief te mogen vliegen moet je recente ervaring kunnen bewijzen. Als je dat niet kan, moet je ervaring opdoen met een instructeur. Om de zoveel tijd moet je trouwens sowieso een vlucht doen met een instructeur.ITnetadmin schreef:Naar verdere analogie met piloten:
ITnetadmin schreef:Zelfs met gebruik van ID kaart in de auto, kan je nog de kaart van een passagier insteken om diens uren op te krikken.