Sagem VOIP via analoog naar Fritz!Box 7390

Plaats reactie
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Gezien de vele problemen over het IMS platform van Scarlet via de FritzBox 7390/7490, heb ik hier gelezen dat sommige mensen de VOIP van Scarlet op hun BBOX2 of SAGEM gebruiken en het internet gedeelte en extra VOIP accounts via de Fritz!Box laten afhandelen. Gezien de Fritz!Box 7390 niet op de whitelist staat, gebruik ik hem achter de SAGEM modem. Nu wil ik graag de VOIP van SCARLET als 'fixed line' gebruiken in de Fritz!Box.

Volgens deze topic https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=43273 zou dat moeten lukken. Alleen is het een BBOX2.
Je gebruikt de telefoonuitgang 1 van de SAGEM met de zware splitter te verbinden en DSL/TEL stekker in de Fritz!Box. Moet er iets extra's gebeuren?
Werkt dit?

Van zodra ik dat uitvoer, staat status van "Line 0" in de SAGEM, dat hij aan het bellen is.
Het telefoonnummer raakt niet in de status actief in de Fritz!Box. Het formaat is 03xxxxxxx?

De Fritz!Box bouwt zijn eigen PPPoE sessie op via external modem (LAN 1).
Ik heb nog geen dial rules ingesteld. Er is ook nog geen andere voip account ingesteld, omdat ik er nog geen heb.
Ik had ervoor een vergissing gedaan, heb gewoon een rj11 kabel rechtstreeks op Sagem Phone 1 en DSL/TEL fritz!Box aangesloten. Kan dat kwaad?

Alle input is welkom. :-)
Tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tomde schreef:Je gebruikt de telefoonuitgang 1 van de SAGEM met de zware splitter te verbinden en DSL/TEL stekker in de Fritz!Box. Moet er iets extra's gebeuren?
Werkt dit?
Dat werkt perfect. Dat is ook de manier waarop je een FritzBox achter een Telenet modem, of Telenet HGW (met telefonie) aansluit.

Er zijn 2 mogelijkheden om de Telefonie met de FritzBox te verbinden:
  1. ofwel gebruik je de meegeleverde FritzBox Y-kabel: de zwarte adapter sluit je aan op de TEL uitgang van de Sagem, de andere kant van de Y-kabel sluit je aan op de DSL/TEL bus van de FritzBox
  2. ofwel maak je een zelf een kabeltje, waarbij je ervoor zorgt dat het telefoonsignaal terecht komt op pin 3 + 6 (groen) van de RJ45 stekker van de FritzBox (zie tekening hieronder)
Y-kabel.png
tomde schreef:Ik had ervoor een vergissing gedaan, heb gewoon een rj11 kabel rechtstreeks op Sagem Phone 1 en DSL/TEL fritz!Box aangesloten. Kan dat kwaad?
Of het kwaad kan weet ik niet, gezond zal het niet zijn :-(
Zoals je op bovenstaande tekeing kan zien, heb je op die manier het telefoonsignaal met pin 4 + 5 (blauw) verbonden, waar in feite het DSL signaal moet komen.
tomde schreef:Van zodra ik dat uitvoer, staat status van "Line 0" in de SAGEM, dat hij aan het bellen is.
Het telefoonnummer raakt niet in de status actief in de Fritz!Box. Het formaat is 03xxxxxxx?
Waarschijnlijk gebruik je niet de juiste kabels.
Dat het telefoonnummer niet in de status actief geraakt in de Fritz!Box moet je niets van aan trekken, als het maar werkt.
Formaat van het nummer speelt geen enkele rol. Zorg er gewoon voor dat er geen duplicaat is van een bestaande Voip lijn, anders geraakt de fritzBox verward. Voorbeeld:
  • fixed line = 03 123456 (inkomend Scarlet)
    VoiP line = 0032 3 123456 (uitgaand Betamax)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het is perfect mogelijk dit werkende te krijgen... Waarom opgeven? Een beetje jammer lijkt me.
Jouw ims kan toch niet anders zijn dan de mijne...?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

@Philippe, bedankt het bleek inderdaad een kabelprobleem te zijn. Stom :-) Daarmee was het probleem al gedeeltelijk opgelost.

Maar ik kreeg nog altijd proxy authenticatiefouten, maar nu in de log van de Sagem. Dus heb ik geprobeerd om mijn paswoord opnieuw in te gegeven in de Scarlet eServices. Dit via 1 paswoord voor alle producten. Een nachtje laten sudderen en 's ochtends werkte dit en deze avond nog altijd. Dus ik hoop dat het nu opgelost is. Waarschijnlijk van de migratie voip.scarlet.be naar ims.scarlet.be iets niet 100% goed is verlopen.

@honda4life
Opgeven...? Tja, ik zit hier niet alleen en die wil ook bellen... ;-)
Ik wacht op een nieuwe firmware voor de Fritz!Box 7390, waar die WLAN problemen mee zijn opgelost. Dan probeer ik het opnieuw. :-)
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 8 keer

honda4life schreef:Het is perfect mogelijk dit werkende te krijgen... Waarom opgeven? Een beetje jammer lijkt me.
Ik begin er meer en meer aan te twijfelen of dit werkende te krijgen is! Heb alles al uitgeprobeerd. En ... opgeven moest ik wel als ik nog telefoneren wou :(
honda4life schreef:Jouw ims kan toch niet anders zijn dan de mijne...?
Het ziet er wel zo uit
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”