Decoder elke dag herstarten?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Sinds kort moeten wij bijna elke dag onze decoder herstarten (uit het stopcontact halen en opnieuw instoppen) aangezien deze anders niet meer opstart.

Alles op de decoder blijft gewoon zwart, je ziet de decoder wel een signaal ontvangen van de remote maar verder gebeurd er gewoon niets...

Iemand enig idee?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

bbox ook al eens gereboot
Is je bbox met utp kabel verbonden aan je decoder.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Hoor je de harddisk opspinnen (=het gezoem van de decoder)?

Je kan een Factory reset proberen maar als het probleem momenteel makkelijk te herhalen is, kan je beter de helpdesk contacteren zodat zij ook meteen het probleem kunnen vaststellen en een technieker met nieuwe decoder kunnen regelen. Waarschijnlijk laten ze je toch eerst een factory reset doen.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

jackho schreef:bbox ook al eens gereboot
Is je bbox met utp kabel verbonden aan je decoder.
Bbox zal ik eens rebooten. Zit er met een powerline tussen. :)
cptKangaroo schreef:Hoor je de harddisk opspinnen (=het gezoem van de decoder)?

Je kan een Factory reset proberen maar als het probleem momenteel makkelijk te herhalen is, kan je beter de helpdesk contacteren zodat zij ook meteen het probleem kunnen vaststellen en een technieker met nieuwe decoder kunnen regelen. Waarschijnlijk laten ze je toch eerst een factory reset doen.
Ja, het is net alsof die opstart.

Ik was inderdaad al van plan om Scarlet morgen eens te bellen. :)
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Factory reset heeft destijds wel degelijk geholpen. Zit volgens mij nu op een volledige nieuwe software, interface ziet er anders uit en is nu ook rood.
Ook start de decoder een stuk sneller op, of lijkt dat maar zo?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Als je nog op de oude Belgacom firmware zat, zal die rode Scarlet versie inderdaad een stuk sneller zijn. Ook na een reset van de decoder (voeding even onderbreken) zal het bakske rapper opnieuw bruikbaar zijn.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer
Provider

rode versie is alleen voor scarlet trio? En one krijgt de blauwe versie? Ik heb nog altijd 'belgacom'
de koe zegt boe
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Hangt meer van de decoder versie af, V4 heeft geen Scarlet interface en V5 moet je zelfs activeren bij een Belgacom klant voor je hem bij Scarlet kan gebruiken.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Ik geloof dat het bij ons (ScarletOne, V3b decoder) pas volledig rood werd nadat de decoder vervangen werd -- voorheen was dat rood met hier en daar nog blauwe paginas (de 'Licentie' of 'Help' pagina en de 'software update' paginas met Belgacom ipv Scarlet logo, zijn de blauwe die ik me kan herinneren).

Een factory reset forceert misschien een download van de volledig rode firmware maar ik weet niet of het sop de kool waard is want als de reset mislukt, komt er meteen een technieker aan te pas om de decoder te ruilen.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Ik zit nog steeds op Scarlet One en met een V3 en V3b decoder. Deze hebben beiden enkel na de factory reset de nieuwe firmware gerkegen.

Ik vrees dat we nu ook een aantal posten kwijt zijn?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Voor zover ik me kan herinneren, zijn verdwenen niche kanalen telkens vervangen door andere. Als je merkelijk minder zenders hebt, is er misschien een probleem (Scarlet Trio heeft slechts 28 kanalen ipv ~80 voor ScarletOne)

Als je zenders van plaats gewisseld had, kan het wel zijn dat die persoonlijke indeling ook gereset werd -- vroeger was het zo dat als bijvoorbeeld "zender 10" wegviel, de persoonlijke indeling van zenders 11-... gereset werd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”