Sinds kort moeten wij bijna elke dag onze decoder herstarten (uit het stopcontact halen en opnieuw instoppen) aangezien deze anders niet meer opstart.
Alles op de decoder blijft gewoon zwart, je ziet de decoder wel een signaal ontvangen van de remote maar verder gebeurd er gewoon niets...
Iemand enig idee?
Decoder elke dag herstarten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Hoor je de harddisk opspinnen (=het gezoem van de decoder)?
Je kan een Factory reset proberen maar als het probleem momenteel makkelijk te herhalen is, kan je beter de helpdesk contacteren zodat zij ook meteen het probleem kunnen vaststellen en een technieker met nieuwe decoder kunnen regelen. Waarschijnlijk laten ze je toch eerst een factory reset doen.
Je kan een Factory reset proberen maar als het probleem momenteel makkelijk te herhalen is, kan je beter de helpdesk contacteren zodat zij ook meteen het probleem kunnen vaststellen en een technieker met nieuwe decoder kunnen regelen. Waarschijnlijk laten ze je toch eerst een factory reset doen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Bbox zal ik eens rebooten. Zit er met een powerline tussen.jackho schreef:bbox ook al eens gereboot
Is je bbox met utp kabel verbonden aan je decoder.

Ja, het is net alsof die opstart.cptKangaroo schreef:Hoor je de harddisk opspinnen (=het gezoem van de decoder)?
Ik was inderdaad al van plan om Scarlet morgen eens te bellen.

-
- Plus Member
Factory reset heeft destijds wel degelijk geholpen. Zit volgens mij nu op een volledige nieuwe software, interface ziet er anders uit en is nu ook rood.
Ook start de decoder een stuk sneller op, of lijkt dat maar zo?
Ook start de decoder een stuk sneller op, of lijkt dat maar zo?
-
- Elite Poster
Als je nog op de oude Belgacom firmware zat, zal die rode Scarlet versie inderdaad een stuk sneller zijn. Ook na een reset van de decoder (voeding even onderbreken) zal het bakske rapper opnieuw bruikbaar zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
rode versie is alleen voor scarlet trio? En one krijgt de blauwe versie? Ik heb nog altijd 'belgacom'
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Ik geloof dat het bij ons (ScarletOne, V3b decoder) pas volledig rood werd nadat de decoder vervangen werd -- voorheen was dat rood met hier en daar nog blauwe paginas (de 'Licentie' of 'Help' pagina en de 'software update' paginas met Belgacom ipv Scarlet logo, zijn de blauwe die ik me kan herinneren).
Een factory reset forceert misschien een download van de volledig rode firmware maar ik weet niet of het sop de kool waard is want als de reset mislukt, komt er meteen een technieker aan te pas om de decoder te ruilen.
Een factory reset forceert misschien een download van de volledig rode firmware maar ik weet niet of het sop de kool waard is want als de reset mislukt, komt er meteen een technieker aan te pas om de decoder te ruilen.
-
- Plus Member
Ik zit nog steeds op Scarlet One en met een V3 en V3b decoder. Deze hebben beiden enkel na de factory reset de nieuwe firmware gerkegen.
Ik vrees dat we nu ook een aantal posten kwijt zijn?
Ik vrees dat we nu ook een aantal posten kwijt zijn?
-
- Elite Poster
Voor zover ik me kan herinneren, zijn verdwenen niche kanalen telkens vervangen door andere. Als je merkelijk minder zenders hebt, is er misschien een probleem (Scarlet Trio heeft slechts 28 kanalen ipv ~80 voor ScarletOne)
Als je zenders van plaats gewisseld had, kan het wel zijn dat die persoonlijke indeling ook gereset werd -- vroeger was het zo dat als bijvoorbeeld "zender 10" wegviel, de persoonlijke indeling van zenders 11-... gereset werd.
Als je zenders van plaats gewisseld had, kan het wel zijn dat die persoonlijke indeling ook gereset werd -- vroeger was het zo dat als bijvoorbeeld "zender 10" wegviel, de persoonlijke indeling van zenders 11-... gereset werd.