Het is zover, mijn vriendin en ik gaan verhuizen naar een appartement te Aalst en dan is het natuurlijk tijd om eens te kijken welke provider we gaan nemen.
Heb hier al verscheidene topics zitten lezen, maar geraak er nog steeds niet uit.
Misschien even beginnen met op te sommen, hoe en wat..
Zoals reeds aangehaald, gaat het hier om een appartement van 2 jaar oud (dus alles nog zo goed als nieuw) op de eerste verdieping.
De vorige en eerste eigenaars waren aangesloten bij Telenet. Alles hiervan komt binnen in de berging, naast de plonkast.
Nu voor Belgacom denk ik wel dat de kabel ook beschikbaar is, vermits ik een grijze kabel los zie hangen in de berging. (Zie foto onderaan mijn post).
Voor Telenet zou het natuurlijk geen probleem zijn, vermits alles nog aanwezig is.
Voor Belgacom geraak ik er echter niet goed aan uit. Wanneer ik een lijntest doe krijg ik bij "VDSL" niets en bij VDSL High het volgende:
![Afbeelding](http://snag.gy/HwJcw.jpg)
Doe ik echter een test bij Belgacom zelf via hun speedtest kom ik op het volgende uit:
Uw internetabonnement Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
De ROP-kast heb ik wel nog niet direct ergens zien staat, dus weet niet hoe ver deze zich van het appartement bevindt.
Nu onze voorkeur gaat uit naar Belgacom (zijn dit beiden thuis altijd gewoon geweest en nooit echt klagen van gehad, plus heb altijd ergens een wrang gevoel bij Telenet met hun dal- en piekuren en FUP), maar betekent natuurlijk niet dat we dit zomaar moeten blindelings volgen.
Bij Telenet zou ik waarschijnlijk voor Whoppa gaan, maar hebben we de telefonie niet van nodig.
Bij Belgacom heb je dan Internet Overal en Digitale TV, echter die Intnernet Overal met die SIM-kaart hebben we niet nodig en een pack voor GSM ook niet.
Heb ook al eens zitten kijken bij EDPNet voor eventueel het "Newer & Faster" internet en dit dan in combinatie met digitale tv van Belgacom of Telenet, maar ik geraak er niet wijs uit.
Hierbij dus de vraag wat jullie ervan denken? Wat zou het beste zijn om te doen in onze omstandigheden?
Alvast bedankt!
Extra: Grijze kabel - Vermoedelijk de kabel voor Belgacom?
![Afbeelding](http://i57.tinypic.com/fms37a.jpg)