Kiezen van nieuwe provider na verhuis

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Hey iedereen,

Het is zover, mijn vriendin en ik gaan verhuizen naar een appartement te Aalst en dan is het natuurlijk tijd om eens te kijken welke provider we gaan nemen.
Heb hier al verscheidene topics zitten lezen, maar geraak er nog steeds niet uit.

Misschien even beginnen met op te sommen, hoe en wat..

Zoals reeds aangehaald, gaat het hier om een appartement van 2 jaar oud (dus alles nog zo goed als nieuw) op de eerste verdieping.
De vorige en eerste eigenaars waren aangesloten bij Telenet. Alles hiervan komt binnen in de berging, naast de plonkast.
Nu voor Belgacom denk ik wel dat de kabel ook beschikbaar is, vermits ik een grijze kabel los zie hangen in de berging. (Zie foto onderaan mijn post).
Voor Telenet zou het natuurlijk geen probleem zijn, vermits alles nog aanwezig is.
Voor Belgacom geraak ik er echter niet goed aan uit. Wanneer ik een lijntest doe krijg ik bij "VDSL" niets en bij VDSL High het volgende:

Afbeelding

Doe ik echter een test bij Belgacom zelf via hun speedtest kom ik op het volgende uit:

Uw internetabonnement Internet Overal Maxi

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

De ROP-kast heb ik wel nog niet direct ergens zien staat, dus weet niet hoe ver deze zich van het appartement bevindt.

Nu onze voorkeur gaat uit naar Belgacom (zijn dit beiden thuis altijd gewoon geweest en nooit echt klagen van gehad, plus heb altijd ergens een wrang gevoel bij Telenet met hun dal- en piekuren en FUP), maar betekent natuurlijk niet dat we dit zomaar moeten blindelings volgen.

Bij Telenet zou ik waarschijnlijk voor Whoppa gaan, maar hebben we de telefonie niet van nodig.
Bij Belgacom heb je dan Internet Overal en Digitale TV, echter die Intnernet Overal met die SIM-kaart hebben we niet nodig en een pack voor GSM ook niet.
Heb ook al eens zitten kijken bij EDPNet voor eventueel het "Newer & Faster" internet en dit dan in combinatie met digitale tv van Belgacom of Telenet, maar ik geraak er niet wijs uit.

Hierbij dus de vraag wat jullie ervan denken? Wat zou het beste zijn om te doen in onze omstandigheden?

Alvast bedankt!

Extra: Grijze kabel - Vermoedelijk de kabel voor Belgacom? Afbeelding
Practice Makes Perfect!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De kabel is nogal moeilijk te zien... graag het aantal adertjes en hun kleuren (zou BGC kunnen zijn maar evenzeer een netwerkkabel).

Verder is het belangrijk te weten hoeveel data je wil verzetten en welke minimum snelheden je wel (up/down).

Dan is het een kwestie eens te kijken bij de diverse providers...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Beiden zullen kloppen, aleen zal je waarschijnlijk op verschillende punten worden aangesloten.
Als bvb een ropkast 100 aansluitingen zijn ik zeg nu maar iets
70 belgacom
10 edpnet
10 base
10 dommel

jij doet een test via edpnet maar de ropskast zit vol dan zal hij een andere kast zoeken, doe je de test bij belgacom en zei hebben nog vrije poorten dan zal je daar aangesloten worden en de volle snelheid ontvangen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

r2504 schreef:De kabel is nogal moeilijk te zien... graag het aantal adertjes en hun kleuren (zou BGC kunnen zijn maar evenzeer een netwerkkabel).

Verder is het belangrijk te weten hoeveel data je wil verzetten en welke minimum snelheden je wel (up/down).

Dan is het een kwestie eens te kijken bij de diverse providers...
Mijn excuses voor de onduidelijke foto. Zal er deze avond direct naar kijken en iets laten weten.

I.v.m. snelheden.. Hoe sneller hoe liever om eerlijk te zijn. Moet nu wel zeggen, de +- 50Mbps die ik vroeger thuis had, was wel in orde voor mij.
Hoeveelheid aan data is moeilijk om te bepalen.. Hangt af van mijn bezigheid op Usenet en binnenkort misschien de test voor Netflix.
proximusboyke schreef:Beiden zullen kloppen, aleen zal je waarschijnlijk op verschillende punten worden aangesloten.
Als bvb een ropkast 100 aansluitingen zijn ik zeg nu maar iets
70 belgacom
10 edpnet
10 base
10 dommel

jij doet een test via edpnet maar de ropskast zit vol dan zal hij een andere kast zoeken, doe je de test bij belgacom en zei hebben nog vrije poorten dan zal je daar aangesloten worden en de volle snelheid ontvangen
Bedankt voor de verduidelijking.
Maar dan is er tussen Belgacom en EDPNet wel een heel groot verschil als ik het zo zie? En +- 15Mbps is nu niet echt snel, vind ik persoonlijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Practice Makes Perfect!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

d3rF. schreef:Nu voor Belgacom denk ik wel dat de kabel ook beschikbaar is
Absoluut, maar aangezien het over een recent appartementsgebouw gaat, zal de Belgacom-invoerkabel(Proximus ondertussen) binnenkomen in een gemeenschappelijke technische ruimte( waar individuele tellers voor gas- en elektriciteit staan) en niet in jouw appartement. Vanaf daar kan de Proximus-installateur jouw appartement aansluiten via zo'n vrije grijze binnenkabel(UTP-kabel) die uitkomt in de berging op jouw appartement.

d3rF. schreef:Wanneer ik een lijntest doe krijg ik bij "VDSL" niets
Lijkt me fout in de lijntest-website van EDPnet. Ik heb ook reeds getest op mijn adres waar ik een VDSL2-abonnement heb van Scarlet aan 30/2 Mbps en ik krijg ook niets als resultaat. Terwijl http://www.proximus.be/internetsnelheid wel het juiste resultaat geeft.
d3rF. schreef:Hierbij dus de vraag wat jullie ervan denken? Wat zou het beste zijn om te doen in onze omstandigheden?
1) Praktische informatie inwinnen bij de eigenaar of beheerder van het gebouw over de aansluiting op het Belgacom-netwerk. Hoe gebeurt de aansluiting naar het appartement? Moet de installateur in de technische ruimte zijn? En moet er iemand aanwezig zijn met een sleutel?

2) Misschien eens op http://www.bestetarief.be nagaan wat je telecombehoeften zijn.
Laatst gewijzigd door raf1 21 okt 2014, 14:21, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat kan inderdaad een UTP kabel zijn die naar ergens in het appartement gaat (bvb naar een UTP aansluiting in de living, voor de decoder) maar evengoed een UTP kabel die naar de Belgacom verdeelkast gaat. Zoek die eens? In de kelder, gemeenschappelijke ruimte, bij de tellers voor elektriciteit/gas/water, ...? Hier gebruiken ze namelijk eveneens UTP hiervoor!

Op http://bgcmap.narod.ru/ kan je kijken of er een ROP bij jou in de buurt is.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Hou je van snelheid zoals je hierboven zegt en veel volume.
Business 120/6 incl 2000GB vast volume.
Geen omkijkens meer naar die telemeter.
56,50 euro + kabel tv + huur digicorder= +- Netto 78 euro
Ook voor particulieren beschikbaar.
http://smb.telenet.be/nl/internet/business-internet-120
Afbeelding
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

krisken schreef:Dat kan inderdaad een UTP kabel zijn die naar ergens in het appartement gaat (bvb naar een UTP aansluiting in de living, voor de decoder) maar evengoed een UTP kabel die naar de Belgacom verdeelkast gaat. Zoek die eens? In de kelder, gemeenschappelijke ruimte, bij de tellers voor elektriciteit/gas/water, ...? Hier gebruiken ze namelijk eveneens UTP hiervoor!

Op http://bgcmap.narod.ru/ kan je kijken of er een ROP bij jou in de buurt is.
raf1 schreef:
d3rF. schreef:Nu voor Belgacom denk ik wel dat de kabel ook beschikbaar is
Absoluut, maar aangezien het over een recent appartementsgebouw gaat, zal de Belgacom-invoerkabel(Proximus ondertussen) binnenkomen in een gemeenschappelijke technische ruimte( waar individuele tellers voor gas- en elektriciteit staan) en niet in jouw appartement. Vanaf daar kan de Proximus-installateur jouw appartement aansluiten via zo'n vrije grijze binnenkabel(UTP-kabel) die uitkomt in de berging op jouw appartement.
d3rF. schreef:Hierbij dus de vraag wat jullie ervan denken? Wat zou het beste zijn om te doen in onze omstandigheden?
raf1 schreef:1) Praktische informatie inwinnen bij de eigenaar of beheerder van het gebouw over de aansluiting op het Belgacom-netwerk. Hoe gebeurt de aansluiting naar het appartement? Moet de installateur in de technische ruimte zijn? En moet er iemand aanwezig zijn met een sleutel?

2) Misschien eens op http://www.bestetarief nagaan wat je telecombehoeften zijn.
Wel zoals gezegd, zal er deze avond eens naar gaan kijken.
Momenteel is alles op deze manier aangesloten: Afbeelding

De kabel die daar naar onder hangt, is die losse kabel dus.
Verder zijn er in de living, twee RJ-45 poorten voorzien en één in de bureau (welke vermoedelijk dus verbonden zijn met die 3 UTP-kabels op de Telenet router?)
Dus vermoedelijk zal die losse kabel dan misschien toch wel iets te maken hebben met Belgacom?

Nog even ter info:Belgacom moet zeker voorzien zijn, vermits er andere mensen in het appartement ook met Belgacom zitten.
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Euhm ga je echt iemand die net gaat samen wonen met zijn vriendin een abonnement van 78 euro aanpraten voor enkel internet en tv? Het moet niet nog gekker worden!

Het is inmiddels duidelijk dat hij eigenlijk geen vaste lijn wilt, maar zo goed als onbeperkt internet en hij wilt tv kunnen kijken. De keuze is dan vrij simpel : Scarlet One! 39 euro per maand voor Belgacom TV, een telefoonlijn (niemand zegt dat je die moet gebruiken) en onbeperkt internet. Die prijs is exact de helft van wat men hierboven je wilt aansmeren. Dus dubbel zoveel betalen om wat sneller te downloaden :-)

PS : "geen omkijkens meer naar die telemeter" => waarom geven ze je dan nog steeds limieten als 2TB dagsurfen/4TB nachtsurfen? Waarom zeggen ze dan niet meteen onbeperkt? ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan zal die kabel een BGC kabel zijn (UTP of VVT) naar beneden.
Overigens als je alles zeker wilt weten kan ik wel eens langskomen met een tester :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

krisken schreef:Euhm ga je echt iemand die net gaat samen wonen met zijn vriendin een abonnement van 78 euro aanpraten voor enkel internet en tv? Het moet niet nog gekker worden!

Het is inmiddels duidelijk dat hij eigenlijk geen vaste lijn wilt, maar zo goed als onbeperkt internet en hij wilt tv kunnen kijken. De keuze is dan vrij simpel : Scarlet One! 39 euro per maand voor Belgacom TV, een telefoonlijn (niemand zegt dat je die moet gebruiken) en onbeperkt internet. Die prijs is exact de helft van wat men hierboven je wilt aansmeren. Dus dubbel zoveel betalen om wat sneller te downloaden :-)

PS : "geen omkijkens meer naar die telemeter" => waarom geven ze je dan nog steeds limieten als 2TB dagsurfen/4TB nachtsurfen? Waarom zeggen ze dan niet meteen onbeperkt? ;-)
Wel, mijn werkgever betaald een groot deel van dat bedrag terug, omdat ik wachten draai, dus het mag iets meer kosten, maar hoe minder het kost, hoe liever natuurlijk :P

Die Scarlet One! is natuurlijk wel aantrekkelijk, wel een beperkter aanbod van tv zenders, maar welke snelheid ga ik daarbij kunnen halen?
Als ik het goed zie is die wel niet zo bijster snel: Downloaden aan 30Mbps en Uploaden aan 3Mbps.
krisken schreef:Dan zal die kabel een BGC kabel zijn (UTP of VVT) naar beneden.
Overigens als je alles zeker wilt weten kan ik wel eens langskomen met een tester :-)
Ik vermoed hetzelfde, maar zal er deze avond toch maar eens naar kijken en dan laat ik het jullie weten.
Indien we dan nog niet zeker zijn, mag je gerust altijd eens langskomen :-D
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Die 30Mbit moet je niet zozeer naar kijken : er zijn op dit forum (zoek maar eens op :)) berichten die vermelden dat je dezelfde snelheid (download!) krijgt als je bij een Belgacomproduct zou krijgen. Dus 70mbit down volgens test Belgacom = 70mbit down bij Scarlet. Alleen de uploadsnelheid blijft hetzelfde.

Aan de andere kant : staar je niet blind op die cijfertjes. Wat download je zoal dat je grote snelheden nodig hebt?

TIP : neem een netwerkproduct (router, switch, computer, ...) en hang deze aan alle UTP lijnen in huis. Normaal zou je dan connectie moeten zien op je telenetmodem (lichtje brand). Als ze allemaal werken, is dat voor 99% zeker Belgacom :))

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

krisken schreef:Die 30Mbit moet je niet zozeer naar kijken : er zijn op dit forum (zoek maar eens op :)) berichten die vermelden dat je dezelfde snelheid (download!) krijgt als je bij een Belgacomproduct zou krijgen. Dus 70mbit down volgens test Belgacom = 70mbit down bij Scarlet. Alleen de uploadsnelheid blijft hetzelfde.

Aan de andere kant : staar je niet blind op die cijfertjes. Wat download je zoal dat je grote snelheden nodig hebt?

TIP : neem een netwerkproduct (router, switch, computer, ...) en hang deze aan alle UTP lijnen in huis. Normaal zou je dan connectie moeten zien op je telenetmodem (lichtje brand). Als ze allemaal werken, is dat voor 99% zeker Belgacom :))
Hmm ok, dat wist ik niet :-)
Gho jah, voor alles is het gewoon leuk als het snel gaat. :P

En om te weten welke snelheid haalbaar kan zijn, kan ik dan verder gaan op die speedtest van Belgacom?
Want heb eens naar dat plannetje gekeken dat je daar had doorgestuurd, maar de straat waar het appartement staat (is een nieuwbouwwijk) staat er nog niet op.
Dus ook geen ROP-kast..

Wel ik zal deze avond mijn laptop meenemen en alle RJ-45 poortjes eens afgaan.
De vorige eigenaars hebben natuurlijk wel hun contract van het appartement opgezegd bij Telenet, ga ik dan nog signaal krijgen op die modem?
Heb wel gezien, dat er nog een 4 of 5 lampjes branden op die modem, maar weet niet wat ze zijn.
Maar zoals gezegd, vanavond zullen we dus meer weten. :-)
Practice Makes Perfect!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Internet gaat natuurlijk niet werken... maar puur het ethernet "link" LEDje zal wel branden als je er een toestel op aansluit.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uiteraard is het leuk als alles snel binnen komt. Absoluut! Maar je moet gewoon jezelf afvragen of het het dubbele van de prijs waard is. Als een film bij Telenet aan 120Mbit/s binnen is in pakweg 30 minuten, dan zal het bij Belgacom of Scarlet 1u duren. Dus download s nachts als je slaapt (of overdag als je gaat werken) met en programma dat automatisch je computer afsluit als de download klaar is en je kan zo wel wat geld besparen. Of download alles op een NAS die meestal wel 24/7 aan staat :-)

Simpele testmethode:
- 1. Ga met je vriendin naar het appartement en neem mee : een simpele router of switch en je laptop + 1 UTP kabel
- 2. Neem alle UTP stekkers uit de Telenet modem en prik deze in de router of switch
- 3. Ga langsheen elke UTP aansluiting, en plug je laptop in
- 4. Op de router of switch zou je een lampje moeten branden (maximum 10 seconden)
- 5. Neem een alcoholstift en zet op die kabel waar die uitkomt, bvb "bureau", "slaapkamer", "living", ...
- 6. Klaar!!!

Zoals hierboven omschreven : internet zal niet werken (hoewel je bij Telenet normaal gezien een pagina krijgt waar je meteen internet kan aanvragen als je de UTP stekkers in de modem laat zitten). Het is inderdaad puur en alleen om de "link" te testen (dus de fysieke kabel).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

r2504 schreef:Internet gaat natuurlijk niet werken... maar puur het ethernet "link" LEDje zal wel branden als je er een toestel op aansluit.
Ok, bedankt voor de info!
Was een beetje een domme vraag van mijn kant :oops:
krisken schreef:Simpele testmethode:
...
Ok, komt in orde.
Deze avond zullen we het dus weten :-)

Alvast bedankt voor alle hulp!
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laat maar weten hoe het liep dan :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Alles heeft z'n prijs.
Tussen Telenet en proximus is meer verschil dan alleen maar snelheid.
Meer volume haalbaar met fup dan met proximus
@d3rF moet van mij helemaal Telenet niet nemen,maar als mijn baas het grootste gedeelte betaalde zou ik niet lang nadenken. :beerchug:
Laatst gewijzigd door marcedin 21 okt 2014, 16:16, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:Internet gaat natuurlijk niet werken... maar puur het ethernet "link" LEDje zal wel branden als je er een toestel op aansluit.
Je zal automatisch op de self-service portal van Telenet terecht komen, waarmee je on-line je Telenet abonnement kan activeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat voor verschil is er dan nog behalve de snelheid? De prijs? :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

We zijn natuurlijk enkel nog maar bezig geweest over Belgacom, ofjah eigenlijk Proximus en nog niets over Telenet :-D

Maar zal deze avond eerst eens die testen doen om na te gaan wat er eventueel zou moeten gedaan worden voor Proximus.
Dan kunnen we nog kijken waar we uitkomen :wink:
Practice Makes Perfect!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is ook te zien wat ze gewend zijn.
Persoonlijk vind ik proximus tv of aanverwanten echt wel acteruit gaan dan telenet TV.
Maar dat is dan weer een persoonlijke mening dat tv op niks trekt tov telenet. :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Volgens eerdere berichten zijn ze belgacom gewoon.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Volgens eerdere berichten zijn ze belgacom gewoon.
Gewoontes zijn een slechte basis voor het nemen van beslissingen !

Het enige argument dat TN tegen heeft is z'n FUP (al kom je daar tegenwoordig een serieus eind mee... en nadien haal je nog steeds 5 Mbits).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Enkel de FUP? Ook de prijs is niet bepaald in hun voordeel hé. Welk abonnement je ook neemt volgens de eisen van de aanvrager, het zal steeds duurder zijn. Dat een werkgever tussen komt in de kosten is bijzaak. Ik hoop dat het niet gebeurd, maar in de huidige economie kan elke dag een laatste dag zijn op uw werk, en dan moet je de volle pot betalen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TN versus Belgacom denk ik niet dat er veel verschil is van prijs... als je gaat vergelijken met alternatieve providers wel (maar dan is het aanbod ook niet altijd identiek).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Proximus is sowieso goedkoper
Zeker als 2p wenst ipv. 3p en onbeperkt internet wil.
De snelheid is natuurlijk altijd een vraagteken en tv is minder gebruiksvriendelijk dan bij telenet(zonder dat het daarom echt gebruiksvriendelijk is bij Telenet).
Het enige nadeel van Proximus is dat je maar echt weet wat je snelheid is als je het eenmaal hebt, maar als je een degelijke snelheid hebt, zie ik geen enkele reden om meer te betalen voor Telenet. En ja ik ben een van de gelukkigen met 70 down/6 up.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:TN versus Belgacom denk ik niet dat er veel verschil is van prijs... als je gaat vergelijken met alternatieve providers wel (maar dan is het aanbod ook niet altijd identiek).
Deze persoon wilt enkel tv en internet. Dat kan je niet afzonderlijk verkrijgen bij Telenet. Bij Belgacom wel. Daarom dat ik ook Scarlet aanraad : kwaliteit van BGC qua internet en tv, telefonie is çava, voor een pak minder geld.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Deze persoon wilt enkel tv en internet. Dat kan je niet afzonderlijk verkrijgen bij Telenet
Waarom zou dat niet kunnen?
krisken schreef:Dat een werkgever tussen komt in de kosten is bijzaak. Ik hoop dat het niet gebeurd, maar in de huidige economie kan elke dag een laatste dag zijn op uw werk, en dan moet je de volle pot betalen.
Ik vind de tussenkomst van de werkgever toch wel een zeer valabel argument in je beslissing. Als je van werk verandert, wijzigt de situatie, en dan kan je nog altijd kiezen voor een andere formule?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

krisken schreef: Deze persoon wilt enkel tv en internet. Dat kan je niet afzonderlijk verkrijgen bij Telenet.
Internet + TV bij Telenet kost 49,75 euro per maand

Is dus wel degelijk verkrijgbaar ....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan enkel internet bestellen en daarbij televisie, maar het moge duidelijk zijn dat deze persoon in hoofdorde een dualplay pack wilt, niet?
Je begrijpt best wat ik bedoel Philippe. Dat je de advocaat van de duivel wilt spelen is prima voor mij (daar kunnen we allen wat uit leren), maar ik denk dat je even goed als ieder ander op dit forum weet dat Telenet nogal graag zijn Whop en Whoppa abonnementen aanbied.

Uiteindelijk weten wij, als "kenners" op dit vlak dat je wel televisie en internet kan bestellen. Maar geef toe dat dit niet de makkelijkste zaak is via hun website. Als je gaat naar een Telenet verkooppunt dan proberen ze je zelfs wijs te maken dat dit absoluut onmogelijk is, dat er enkel nog Whop en Whoppa bestaat ('t zijn immers verkopers voor iets).

Ik heb een maand terug voor een familielid welke onlangs is verhuist nog een Telenetaansluiting in orde gebracht qua aanvraag. Identiek hetzelfde verhaaltje als hier : men wou enkel een basic internet en tv. Daar ze amper internet gebruiken was dit de perfecte combinatie. Echter is VDSL niet mogelijk in hun straat en krijg je slechts 6Mbit ADSL (te ver van de LEX/LDC). In de telenetwinkel in de Veldstraat te Gent kwam er maar één woord uit die verkoper zijn woord : Whoppa. Na tiental keren te zeggen dat dit product te duur is voor hun, begon hij (5 minuten later!) over Whop te spreken. Ze is toen naar buiten gegaan met een pakje documentatie "om over na te denken". Bij thuiskomst heeft ze Telenet gebeld met hun originele vraag : enkel basic internet en tv. Dat bestaat niet mevrouwtje, neemt nen Whoppa. Daar eveneens x minuten zitten babbelen dat de prijs te duur is, waarna men ook de Whop ging aanraden. En uiteindelijk besteld via de website : Basic Internet en Digitale TV. Kostprijs : net geen 50 euro per maand!

Overigens, doe zelf even de test en kijk hoe Telenet enkel hun zwaarste/duurste producten aanbied. Op Telenet.be zie je enkel "whoppa" staan. Dat Whop daar onder zit, moet je zelf maar even uitzoeken. Vind je uiteindelijk "producten apart" en kies je daar internet, dan krijg je geen vergelijking tussen hun 3 producten zoals bij andere providers, maar krijg je internet60 voorgeschoteld. Zie je de 2 links bovenaan (internet 120 en basic internet) niet dan denkt iedereen dat er alleen dit bestaat.

Uiteraard : 't zijn allemaal commerciele truckjes, en elk bedrijf moet winst maken. Maar reacties zoals bovenstaande Philippe hebben maar één gevolg : dat je de onwetende gemiddelde burger, welke het totaal niet meer weet wat hij nu moet nemen bij Telenet, nog wat meer in de war brengt.

Hoogstwaarschijnlijk gaan er hier nu een aantal mensen denken dat de aanvrager zich maar beter moet informeren, dat hij zich maar beter moet bevragen, dat hij zelf maar moet rondzoeken etc. Wel beste mensen : dat doet hij met zijn vraag, anders was hij nooit op dit forum gekomen. Deze personen dat nog wat meer een rad voor hun ogen draaien is not done! Ik ken *genen kloot* van auto's, en als ik naar een autoforum ga met de vraag welke het beste past binnen mijn budget en mijn toepassingen van de wagen dan wil ik dat de kenners mij een antwoord geven of mij een zetje geven in de juiste richting. Niet dat ze dezelfde verkoopbullshit herhalen van een verkoper.

Dixit

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Je kan Telenet whoppa 160Mbps of business tot 200Mbps niet vergelijken met Proximus.Niet qua prijs niet qua prestaties.
Daar kan je maximaal tot 70Mbps krijgen als je dicht genoeg bij de rop kast woont <400 meter.
Bij Telenet ben je voor 95% zeker dat je de geadverteerde snelheid krijgt.Ook al woon je verder dan 1Km van de Node.
Bij proximus is het afwachten en hopen voor het beste.Afwachten tot je aangesloten bent,en als je dan de snelheid niet krijgt,sta je gewoon voor schut.
Abonees met Fup hebben allen onbeperkt volume.Ook hun oudere formules.Alles is bij Telenet apart te verkrijgen.
Afbeelding
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Hmm heb ondertussen precies een hoop reacties gemist.

Het zit echter zo dat we door onvoorziene omstandigheden niet naar het appartement zijn kunnen gaan gisteren, dus het zal pas voor deze avond zijn.

In ieder geval, iedereen alvast bedankt om zijn mening hier te uiten, want zoals ik al zei, ik sta open voor alle mogelijkheden.
Moest ik echter Proximus, of één van de andere VDSL2-providers kiezen, is mijn onzekerheid natuurlijk ook, welke snelheid ik ga halen.
Zal deze avond misschien toch ook al eens gaan zoeken achter de ROP-kast :-)

@krisken: Is inderdaad de reden waarom ik hier mijn vraag kom stellen, vermits ze mij in de winkel toch maar iets zouden "wijsmaken".
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

marcedin schreef:Abonees met Fup hebben allen onbeperkt volume.Ook hun oudere formules.Alles is bij Telenet apart te verkrijgen.
FUP != onbeperkt!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

d3rF. schreef:Moest ik echter Proximus, of één van de andere VDSL2-providers kiezen, is mijn onzekerheid natuurlijk ook, welke snelheid ik ga halen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat http://proximus.be/internetsnelheid waarheidsgetrouwe resultaten geeft.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Je kan enkel internet bestellen en daarbij televisie, maar het moge duidelijk zijn dat deze persoon in hoofdorde een dualplay pack wilt, niet?
Of dat ze dat nu een pack noemen of niet maakt toch niets uit... het enige wat telt is of je je kan vinden in de prijs (en die is in verhouding duur voor slechts 2 producten).

Feit is namelijk dat een Whop (62.50) met drie producten goedkoper is dan Internet 60 (47.40) + Digitale TV (23.70) apart aan 71.70 euro.

Zelfs een Whoppa (de enige formule met FUP) is amper 1.85 euro duurder dan Internet 60 en Digitale TV apart.
raf1 schreef:Uit ervaring kan ik zeggen dat http://proximus.be/internetsnelheid waarheidsgetrouwe resultaten geeft.
Droevig hier alvast... Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload :-(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Staaltje pure psychologie die er bij velen (including myself) reeds is ingebakken : meerdere van t zelfde kopen geeft je kans op korting. Als je stomweg in de winkel 2 stuks van hetzelfde in een stuk plastiek ziet dan ga je er van uit dat deze samen horen en je dus een korting krijgt. Voor de rest : absoluut gelijk...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

krisken schreef:
marcedin schreef:Abonees met Fup hebben allen onbeperkt volume.Ook hun oudere formules.Alles is bij Telenet apart te verkrijgen.
FUP != onbeperkt!
Zo dacht ik het toch ook.
Eens over de 300GB in de piekuren, kom je op smallband, en dan is 5Mbps toch echt niets meer in vergelijking met bv. je 160Mbps..?
raf1 schreef:
d3rF. schreef:Moest ik echter Proximus, of één van de andere VDSL2-providers kiezen, is mijn onzekerheid natuurlijk ook, welke snelheid ik ga halen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat http://proximus.be/internetsnelheid waarheidsgetrouwe resultaten geeft.
Oh, dan toch? Dan ziet het er wel belovend uit. Dan komt het overeen met wat ik mijn beginpost heb geplaatst :-)
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De snelheid die je op die link krijgt is inderdaad wat je krijgt (in vele gevallen). Eén enkele sidenote : je krijgt deze snelheid niet meteen! Je begint op 30Mbps en dan mag je ervan uitgaan dat deze na een maand zal stijgen naar 50Mbps, nog een maand later naar 60Mbps en nog een maand later naar 70Mbps. Het automatische systeem (DLM genaamd) zal namelijk jouw internetverbinding elke maand opnieuw bekijken en meten of er nog snelheidsverhogingen mogelijk zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

krisken schreef:
marcedin schreef:Abonees met Fup hebben allen onbeperkt volume.Ook hun oudere formules.Alles is bij Telenet apart te verkrijgen.
FUP != onbeperkt!
Minstens dubbel zoveel volume haalbaar dan met proximus 70Mbps onbeperkt
Laatst gewijzigd door marcedin 22 okt 2014, 12:34, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”