Telenet valt geregeld uit (Kabel)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Evs
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014, 17:37

Dag iedereen,

Ik heb een vervelend probleem, mijn internet valt geregeld uit.
Als ik mijn connectie verlies kijk ik meestal even naar mijn taskbar in Windows en dan zie ik dat hij verondersteld dat er gewoon geen kabel insteekt.

Er loopt een kabel van de modem aan de muur rechtstreeks naar de computer.
Als internet abonnement heb ik Fibernet 120.

Dus m.a.w. op onwillekeurige momenten (en dit vooral tijdens het gamen). De enigste link die ik kan leggen is dat het meer dan niet gebeurt tijdens de piekuren.

Heeft nog iemand ooit dit probleem gehad?
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Twitter eens naar telenet, ze helpen vrij snel.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Bij de 2 kennissen die dat ook ooit voorgehad hebben, lag het aan "een probleem" de driver van de netwerkkaart van je computer... Die eens helemaal weggehaald, en opnieuw de laatste versie geïnstalleerd. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij u ook zo zal zijn natuurlijk...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Als de modem herstart kan het ook even zijn dat de PC denkt dat er geen kabel inzit (omdat de modem op dat moment even uit is).
Je zou dus eens moeten gaan kijken wat de modem op dat moment aan het doen is.

Kan ook een slecht contact in een connector zijn (of beide connectors) op de UTP.
Of een verkeerde kleurencode gebruikt in de RJ45 connectoren op de UTP..
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit 3 weken geleden ook gehad. Internetconnectie viel elke keer weg zonder regelmaat. Bleek uiteindelijk een verduurd stuk kabel te zijn aan de gevel :-) .
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Hey Evs.

Heb je hier nog steeds problemen mee? Kun je mij jouw klantengegevens bezorgen via PB? Ik kijk dit graag verder voor je na.

Mvg,

Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”