Niet dus

Het AP heeft enkele LAN-poorten en daarmee werkt alles zoals het hoort (met en zonder DHCP van het AP). Het probleem zit hem in het draadloze verhaal. Als ik de DHCP uitzet van het AP (wat volgens mij de beste optie is), dan lukt het gewoonweg niet om een draadloze connectie te maken (geprobeerd met 2 laptops en mjijn smartphone). Zet ik de DHCP aan in het AP (in een range waarin de router van Telenet geen adressen lijkt uit te delen), dan lukt dit evengoed niet (in de eventviewer zie ik dan een DHCPNACK melding verschijnen).
Het AP in mijn eigen netwerk pluggen (niet Telenet), en het werkt zoals verwacht. Ik heb dezelfde oefening ook nog eens geprobeerd met een router ipv een AP, maar daar compleet hetzelfde verhaal.
Ik vermoed dat ik de DHCP zou kunnen aanzetten van het AP, en deze op een ander subnet te zetten. Maar ik zou liefst 1 netwerk hebben waar alle toestellen vlotjes met elkaar kunnen babbelen...
Heeft er iemand een idee waarom zoiets triviaal als een AP niet wil lukken in deze setup? Ik heb zelf weinig ervaring met Telenet, maar de vorige keren dat ik zo iets deed, lukte dit wel...
Alvast bedankt!