Digitale camera
heb net een aanbieding gezien in de "Lidl" (jawel )
en ik zoek al nen helen tijd een goedkope digi-cam.
is dit de moeite waard of niet?
ik ken er niet veel van dermee dak de vraag aan jullie stel.
Hier is de advertentie
Alle info welkom
Ciao
stephan
en ik zoek al nen helen tijd een goedkope digi-cam.
is dit de moeite waard of niet?
ik ken er niet veel van dermee dak de vraag aan jullie stel.
Hier is de advertentie
Alle info welkom
Ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Stephan,
Den Aldi heeft er ook ene vanaf 1 juni.
5.18MegaPixel
3x Optische Zoom
Extra 128Mb SD kaart
Voor 249€
Staat nog niet op de aldi website, maar heb hier een folderke meegepakt daarjuist.
Lidl website geraak ik momenteel niet op.
Grtz,
Sasuke
Den Aldi heeft er ook ene vanaf 1 juni.
5.18MegaPixel
3x Optische Zoom
Extra 128Mb SD kaart
Voor 249€
Staat nog niet op de aldi website, maar heb hier een folderke meegepakt daarjuist.
Lidl website geraak ik momenteel niet op.
Grtz,
Sasuke
denk da Stephan digitale camcorder bedoelt, voor filmkes op te nemen ...
(aan de specs die ge geeft over die van den aldi, gaat het eerder om gewoon digitaal fototoestel, ahoewel ge me de huidige ook een aantal seconden/minuten filmkes kunt opneme, maja)
(aan de specs die ge geeft over die van den aldi, gaat het eerder om gewoon digitaal fototoestel, ahoewel ge me de huidige ook een aantal seconden/minuten filmkes kunt opneme, maja)
Wat is je max prijs?
Ik heb onlangs ook eentje gekocht. En ik heb heel erg lang gewacht en veel opzoekwerk verricht.
1 Ding kan ik je zeggen: die van de aldi zijn SLECHT.
Ok, veel megapixels, maar de plaatjes zitten vol ruis (ken 2 mensen die zo'n uit de aldi hebben).
Voor ietsje meer heb je een Canon Powershot A80 (die ik nu heb). Wel vanuit Duitsland. En da's een prima toestelletje.
greetz,
Nob
Ik heb onlangs ook eentje gekocht. En ik heb heel erg lang gewacht en veel opzoekwerk verricht.
1 Ding kan ik je zeggen: die van de aldi zijn SLECHT.
Ok, veel megapixels, maar de plaatjes zitten vol ruis (ken 2 mensen die zo'n uit de aldi hebben).
Voor ietsje meer heb je een Canon Powershot A80 (die ik nu heb). Wel vanuit Duitsland. En da's een prima toestelletje.
greetz,
Nob
once again: Canon Powershot A80 is een digitaal fototoestel, en degene die op de foto te zien is, is een digitale camcorder
een enorm goedkope trouwens, want voor € 123 een digitale camcorder vinden, zal echt niet makkelijk zijn.
het lijkt me dus goed om uit te proberen wat je later allemaal juist echt wil hebben, maar om dat te kopen om altijd te gebruiken ... :-S
een enorm goedkope trouwens, want voor € 123 een digitale camcorder vinden, zal echt niet makkelijk zijn.
het lijkt me dus goed om uit te proberen wat je later allemaal juist echt wil hebben, maar om dat te kopen om altijd te gebruiken ... :-S
Ola, wat te snel gelezen.
Anyway, zal wel hetzelfde verhaal zijn. Specs zijn redelijk goed, maar de kwaliteit van bvb de lens zal wel s**** en dan mag je nog zoveel megapixel hebben als je wil, je beeld zal op niks trekken.
Dus ik vrees ervoor.
Mijn idee altijd bij zoiets: ofwel "goed" ofwel niet. Dit is zo'n tussenoplossing dat je 2 keer gaat gebruiken en daarvoor is het dan weer net iets te duur.
greetz,
Nob
Anyway, zal wel hetzelfde verhaal zijn. Specs zijn redelijk goed, maar de kwaliteit van bvb de lens zal wel s**** en dan mag je nog zoveel megapixel hebben als je wil, je beeld zal op niks trekken.
Dus ik vrees ervoor.
Mijn idee altijd bij zoiets: ofwel "goed" ofwel niet. Dit is zo'n tussenoplossing dat je 2 keer gaat gebruiken en daarvoor is het dan weer net iets te duur.
greetz,
Nob
-
- Pro Member
Ik zie daar "Aiptek" op dat ding staan, en dat is voor mij al reden genoeg om er in een wijde boog omheen te lopen. Beter wat meer uitgeven aan een toestel van een gekend merk, dan voor weinig geld iets kopen waar je nooit volledig over tevreden zult zijn...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat ding uit die advertensie noem ik niet eens een digitale (video)-camera. Dat is een veredelde webcam. Want veel meer dan dat acht ik dat niet waard. Ik heb een aiptek/trust webcammetje (prulding), een aldi-digitaal fototoestel van 4 MP (prulding). Ik heb daarnaast wél een Minolta Dimage X fototoestel (2 MB), een Olympus Camedia C3030-Zoom (3,3 MP), een Sony DCR-PC9e-videocamera en een oudere Sony DCR-PC3e. Die laatste zijn mini-dv-camcorders.
Ik kan je verzekeren dat zo'n Aiptek-ding het in de verste verte niet haalt van een traditioneel digitaal fototoestel en qua filmische kwaliteiten gaat niets boven dingen die met cassetjes werken.
Als je wilt filmen en je wilt het digitaal kan ik je enkel aanraden een miniDV-camcorder te kopen, zelfs de beste kope zijn vaak nog relatief goed van kwaliteit.
Ik kan je verzekeren dat zo'n Aiptek-ding het in de verste verte niet haalt van een traditioneel digitaal fototoestel en qua filmische kwaliteiten gaat niets boven dingen die met cassetjes werken.
Als je wilt filmen en je wilt het digitaal kan ik je enkel aanraden een miniDV-camcorder te kopen, zelfs de beste kope zijn vaak nog relatief goed van kwaliteit.
sorry, ik ben weldegelijk op zoek naar een digitaal fototoestel, hoeft geen camcorder te zijn.
maar omdat ik deze zag staan aan 123euro, wat goedkoper is dan de meeste fototoestellen begon ik effe te twijfelen
wat ik zoek:
het hoeft geen superresolutie te zijn, als ik fotootjes heb op een resolutie van 1600 is het al meer dan genoeg!!!
ik wil wel genoeg geheugen (geen idee wat zo'n kaartjes kosten...) wil zeker 64MB...
en voor de rest, wat ik eraan wil geven, geen idee, zo weinig mogelijk nee serieus ik had in gedachten een 150 à 200 euro... zou dat gaan?
ciao
thanx
maar omdat ik deze zag staan aan 123euro, wat goedkoper is dan de meeste fototoestellen begon ik effe te twijfelen
wat ik zoek:
het hoeft geen superresolutie te zijn, als ik fotootjes heb op een resolutie van 1600 is het al meer dan genoeg!!!
ik wil wel genoeg geheugen (geen idee wat zo'n kaartjes kosten...) wil zeker 64MB...
en voor de rest, wat ik eraan wil geven, geen idee, zo weinig mogelijk nee serieus ik had in gedachten een 150 à 200 euro... zou dat gaan?
ciao
thanx
http://www.dfip.nl/
kijk dan hier eens op
De prijzen zijn wel enkel uit nederland, in België zal je iets meer betalen (bv. fototoestel dat ik kocht voor € 350 (goeikoopste dat ik in belgië gevonde heb) koste ginder tussen de 250 en 300 euro ...)
en daar vind je ook een zoekmachine om te kunnen kiezen (in te geven: prijsklasse, aantal megapixel, digitale/analoge zoom, ....)
en je vind er ook recensies van andere gebruikers, dus weet je ineens wat het in het echt geeft (ipv de mooie verkoperspraatjes)
en geheugenkaartjes kosten rond de 50 euro voor 128 MB (geschat), en daar kan je ongeveer 250 foto's op zetten (lijkt enorm veel, maar digitaal trek je enorm makkelijk enorm veel foto's, en zeker als je met korte filmpjes begint ...)
kijk dan hier eens op
De prijzen zijn wel enkel uit nederland, in België zal je iets meer betalen (bv. fototoestel dat ik kocht voor € 350 (goeikoopste dat ik in belgië gevonde heb) koste ginder tussen de 250 en 300 euro ...)
en daar vind je ook een zoekmachine om te kunnen kiezen (in te geven: prijsklasse, aantal megapixel, digitale/analoge zoom, ....)
en je vind er ook recensies van andere gebruikers, dus weet je ineens wat het in het echt geeft (ipv de mooie verkoperspraatjes)
en geheugenkaartjes kosten rond de 50 euro voor 128 MB (geschat), en daar kan je ongeveer 250 foto's op zetten (lijkt enorm veel, maar digitaal trek je enorm makkelijk enorm veel foto's, en zeker als je met korte filmpjes begint ...)
www.guenstiger.de is nog beter (goedkoper dan .nl)
En de Canon Powershot A60, A70, A75, A80 zijn de moeite om te bekijken.
(toch voor jouw prijscategorie)
Van de A70 kan je foto's bewonderen op www.dpreview.com
greetz,
Nob
En de Canon Powershot A60, A70, A75, A80 zijn de moeite om te bekijken.
(toch voor jouw prijscategorie)
Van de A70 kan je foto's bewonderen op www.dpreview.com
greetz,
Nob
Heb er vorige zomer eentje gekocht in de Aldi:
+ 4.1 megapixels
+ grote geheugenkaart (128 MB)
+ vier AA-batterijen + lader, dus ook te gebruiken voor andere dingen zoals walkman,...
+ behoorlijke kwaliteit van de foto's
- LCD scherm, kwaliteit ervan zuigt nogal
- behoorlijk groot en zwaar (4X AA!)
Als je een toestel koopt enkel om wat vakantiekiekjes te nemen dan is imho zo'n aldi geval ideaal. Grote nadeel is dat ie veel weegt, maar 'k weet niet hoe het met die modellen van dit jaar gesteld is.
Greetz
+ 4.1 megapixels
+ grote geheugenkaart (128 MB)
+ vier AA-batterijen + lader, dus ook te gebruiken voor andere dingen zoals walkman,...
+ behoorlijke kwaliteit van de foto's
- LCD scherm, kwaliteit ervan zuigt nogal
- behoorlijk groot en zwaar (4X AA!)
Als je een toestel koopt enkel om wat vakantiekiekjes te nemen dan is imho zo'n aldi geval ideaal. Grote nadeel is dat ie veel weegt, maar 'k weet niet hoe het met die modellen van dit jaar gesteld is.
Greetz
effe linkje vergeten:
http://www.dpreview.com/gallery/?galler ... 0_samples/
voor die prijs zijn dat toch wel goeie foto's mijn gedacht.
greetz,
Nob
http://www.dpreview.com/gallery/?galler ... 0_samples/
voor die prijs zijn dat toch wel goeie foto's mijn gedacht.
greetz,
Nob
http://www12.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=313021
Da's de A70: kost 212,60 €! (in Duitsland he)
En dat er geen Nederlandstalige handleiding bijzit daar moet je je niks van aantrekken, die kan je op het net vinden.
De garantie da's ook hetzelfde (.nl of .de) da's Europese garantie.
http://www.camera-discount.de -> da's die winkel in .de -> 128 MB compactflash: 36 €!
greetz,
Nob
Da's de A70: kost 212,60 €! (in Duitsland he)
En dat er geen Nederlandstalige handleiding bijzit daar moet je je niks van aantrekken, die kan je op het net vinden.
De garantie da's ook hetzelfde (.nl of .de) da's Europese garantie.
http://www.camera-discount.de -> da's die winkel in .de -> 128 MB compactflash: 36 €!
greetz,
Nob
Slekken,
Kwaliteit van die aldi foto's?? Vergelijk die van dpreview van de Canon A70 maar is met die van jouw aldi-ding. Die foto's zitten vol "ruis". (van de aldi he)
En 4XAA is een voordeel, geen nadeel. Ik vind van die batterijen die enkel op bepaalde camera's passen een nadeel. waarom? 1) duur 2) geen standaard en 3) wat als ze niet meer worden gemaakt?
greetz,
Nob
ps. Voor de rest niks tegen de aldi hoor, ik winkel daar zelf ook soms.
Kwaliteit van die aldi foto's?? Vergelijk die van dpreview van de Canon A70 maar is met die van jouw aldi-ding. Die foto's zitten vol "ruis". (van de aldi he)
En 4XAA is een voordeel, geen nadeel. Ik vind van die batterijen die enkel op bepaalde camera's passen een nadeel. waarom? 1) duur 2) geen standaard en 3) wat als ze niet meer worden gemaakt?
greetz,
Nob
ps. Voor de rest niks tegen de aldi hoor, ik winkel daar zelf ook soms.
heb net wat rondgekeken.
de powershot a60 vind je vanaf +- 150
en de a300 vanaf 170 ongeveer
maar voor de rest heb ik echt geen idee wat het beste zou zijn.
via internet kopen doe ik niet, dus ik moet goede winkels vinden in belgië waar ik die vind...
ciao
stephan
de powershot a60 vind je vanaf +- 150
en de a300 vanaf 170 ongeveer
maar voor de rest heb ik echt geen idee wat het beste zou zijn.
via internet kopen doe ik niet, dus ik moet goede winkels vinden in belgië waar ik die vind...
ciao
stephan
ik heb de mijne het goeikoopste gevonde bij de lokale fotograaf ...
dus gewoon ff rondhore bij winkels als ge weet welke ge wilt ...
ik heb Olumpus C220 Zoom, en ben er enorm tevrede van, maar tegewoordig kunt ge al wel wa beter vinde ...
dus gewoon ff rondhore bij winkels als ge weet welke ge wilt ...
ik heb Olumpus C220 Zoom, en ben er enorm tevrede van, maar tegewoordig kunt ge al wel wa beter vinde ...
Waarom niet kopen via internet?
Bij sommige winkels kan je betalen aan de postbode.
Aan jou de keuze natuurlijk.
greetz,
Nob
Bij sommige winkels kan je betalen aan de postbode.
Aan jou de keuze natuurlijk.
greetz,
Nob
ik heb een kodak CX6330 3.1 MP ingebouwde flash, foto's zijn van goede kwaliteit, ik heb ze ook eens laten afdrukken in het kruidvat en de kwaliteit is echt goed,
het fototoestel heeft wel 350€ gekost :/ ben er wel tevreden over alleen mis ik het wel dat je geen close ups kunt maken
dus misschien als ik geld heb kijken voor een betere met een betere lens
die meer optisch kan zoomen (deze kan 3x optisch zoomen)
maar de echt goede kosten fenomenaal veel als niet werkende student
het fototoestel heeft wel 350€ gekost :/ ben er wel tevreden over alleen mis ik het wel dat je geen close ups kunt maken
dus misschien als ik geld heb kijken voor een betere met een betere lens
die meer optisch kan zoomen (deze kan 3x optisch zoomen)
maar de echt goede kosten fenomenaal veel als niet werkende student
de pispaal <<
[Nob] schreef:Slekken,
100% gelijk daarin, die compatibele AA batterijen zijn zeker een voordeel: bv. op reis moet je niet per se een adapter meesleuren. Jammergenoeg wegen 4 AA's wel behoorlijk wat. Ik vind het toch wel handig als zo'n ding niet te veel weegt.
Wat betreft die ruis moet ik je gelijk geven. Als je op dit moment een digitaal toestel koopt ben je beter af met een powershot.
@Stephan: in de zogenaamde "webwinkels" kan je heel wat goedkoper kopen. M'n vader heeft z'n toestel aan 15% lagere prijs, dan standaardprijs hier in de winkels, gekocht in webwinkel in Nederland.
Greetz
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
4xAA lijkt handig, maar het is inderdaad zwaarder + in het geval van mijne canon (A20) zijn die AAkes al plat nog voor ik de eerste foto heb kunnen trekken Dat toestel wordt dus erg weinig gebruikt (ondanks de goede kwaliteit van de foto's).
En ja het zijn speciale (dure) AAtjes
En ja het zijn speciale (dure) AAtjes
NuKeM
Heb net gezien : Sony CyberShot DSC-P32
kost bij action shop tussen 200 en 210 euro...
Dit zijn de specs
interessant?
Ciao
stephan
edit: de camera wordt geleverd met een 16MB memorystick, maar heb 128 en 256MB sticks gevonden aan resp. 35 en 75 $
Dit zijn de specs
interessant?
Ciao
stephan
edit: de camera wordt geleverd met een 16MB memorystick, maar heb 128 en 256MB sticks gevonden aan resp. 35 en 75 $
Sony zal wel degelijk zijn? zie is op www.dpreview.com wat ze er van zeggen + eventueel voorbeeldfoto's.
Nukem, met mijn powershot A80 doe ik toch makkelijk 250 foto's met 4 AA batterijen (schermpje op en flits).
greetz,
Nob
Nukem, met mijn powershot A80 doe ik toch makkelijk 250 foto's met 4 AA batterijen (schermpje op en flits).
greetz,
Nob
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Voor de mensen die AA batterijen gebruiken kan ik zeker die GP powerbank batterijen aanraden! Hun beste reachargable AA is 2200mAh sterk (kan je krijgen o.a. in de colruyt)!!!! Kijk gewoon naar het aantal milliampere, want dat gaat bepalen hoelang je batterij de nodige kracht gaat kunnen leveren. Hoe hoger, hoe beter dus!
http://www.gppowerbank.be/be/gp_powerbank___productoverzich.html
http://www.gppowerbank.be/be/gp_powerbank___productoverzich.html
Ik weet niet of de prijs aktie van Minolta al is afgelopen of niet, maar die waren ongeveer een goede maand geleden redelijk van prijs (van 440 Euro naar 340 Euro voor een Dimages S414) .
Ge moet hier maar eens kijken :
http://www.minoltaeurope.com/pe/digital ... raphy.html
En Minolta is kwaliteit.
Ge moet hier maar eens kijken :
http://www.minoltaeurope.com/pe/digital ... raphy.html
En Minolta is kwaliteit.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
stephan schreef:Heb net gezien : Sony CyberShot DSC-P32
Heb zelf de P92 (is een 5 megapixel versie) en ben er zeer tevreden over. Collega heeft trouwens de P32, en geeft ook prima resultaten.
Met m'n 2 AA batterijen van 1800 mAh kom ik meestal aan 100 foto's (is de capaciteit van 256 MB aan 5 MP), enkel wanneer ik veel flits en zoom is soms een tweede setje nodig.
Heb m'n toestel trouwens in Duitsland gekocht (350 euro, toen hij hier 650 euro stond). Via idealo.de kan je prijzen vergelijken. Toestel was na internationale overschrijven op 3 dagen thuis.
kan iemand mij vertellen wat het verschil is (buiten de prijs) tussen de memory stick pro 256 en de gewone memory stick 256 ???
ze staan HIER
Thanx
edit: weet iemand wat de goedkoopste winkels zijn in belgie voor digi-toestellen?
ze staan HIER
Thanx
edit: weet iemand wat de goedkoopste winkels zijn in belgie voor digi-toestellen?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
stephan schreef:kan iemand mij vertellen wat het verschil is (buiten de prijs) tussen de memory stick pro 256 en de gewone memory stick 256 ???
De PRO versies hebben een grotere data overdracht snelheid (belangrijk naar de toekomst voor streaming ipv. tapes in camcorders bv.), en ondersteunen grotere geheugens (in een standaard kom je aan 256 door 2 x 128, bij een PRO kan men in een geheel tot veel meer gaan).
Feit is wel dat verschillende Sony DSC-Pxx camera's ondersteuning hebben voor PRO (zoals men P92) maar niet de snelheids voordelen ervan gebruiken. M'n PC memory reader kan trouwens ook geen PRO aan, enkel de gewone
Het hangt ervan af of je nog Sony apparatuur wil aankopen in de toekomst, in dat geval zou ik een PRO aanraden, anders maakt het niet echt uit.
Voor Belgie heb ik geen idee van prijzen... ik kijk meestal op http://www.kieskeurig.nl of http://www.idealo.de voor de koopjes.
- Maverick
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
In het maandblad "netwerk" staat een test van 9 camera's.
Testwinnaar: Canon Digital IXUS 430 (€ 499)
Slimste koop: HP Photosmart R707 (€399)
Testwinnaar: Canon Digital IXUS 430 (€ 499)
Slimste koop: HP Photosmart R707 (€399)
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Heb net gezien : Sony CyberShot DSC-P32
Dit zijn de specs
interessant?
Ciao
stephan
Stephan,
Ik heb deze.
Vind het schitterende kwaliteit
Ik ben 1 weekje terug van parijs en heb hem meegenomen naar daar http://www.vti-paris.be.tf DIT IS GEEN RECLAME
Al de fotos zijn genomen met die kodak op kwaliteit 1,1Megapixel
Je moet wel niet letten op sommige fotos die zijn vergroot daardoor krijgen sommigen dikkere kont
Maar dat fototoestel heb ik gekocht voor 275eur + 128MB kaartje
valt niet over te klagen anders als je iets meer wilt vraag maar of contact me op PM
-
- Pro Member
Snakehit schreef:Ik heb deze.
Vind het schitterende kwaliteit
Wil geen afbreuk doen aan je kunde als fotograaf, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van deze foto's beter kan... Over de konten wil ik me niet uitspreken
De DSC-P32 heeft bovendien geen optische zoom, wat veel camera's in deze prijscategorie wel hebben.
Ben zelf nogal tevreden over m'n Coolpix 2100, zou je met enig zoekwerk nog moeten vinden voor een dikke 200 euro.
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb me dus effe vergist,
ik heb ook de Sony Cybershot en heb optische zoom3x
ik heb de specs niet bekijken van zijne cybershot, wist niet dat er verschillen in waren.
De fotos zijn getrokken op 1,1MP hoogste is 3,3MP dus er is natuurlijk wel een kwaliteitsverschil. op 1,1MP kunnen er 218fotos op 128MB kaartje
ik heb ook de Sony Cybershot en heb optische zoom3x
ik heb de specs niet bekijken van zijne cybershot, wist niet dat er verschillen in waren.
De fotos zijn getrokken op 1,1MP hoogste is 3,3MP dus er is natuurlijk wel een kwaliteitsverschil. op 1,1MP kunnen er 218fotos op 128MB kaartje
optische zoom? is dat wanneer de camera een "erectie" krijgt om het zo te zeggen?
en wat is net het verschil tussen optische en digitale zoom?
sorry voor al de vragen maar ik wil gewoon zoveel mogelijk informatie hebben voor ik iets koop, een student is nu ook niet het rijkste wat er op deze aardkl**t rondloopt he
thanx!
en wat is net het verschil tussen optische en digitale zoom?
sorry voor al de vragen maar ik wil gewoon zoveel mogelijk informatie hebben voor ik iets koop, een student is nu ook niet het rijkste wat er op deze aardkl**t rondloopt he
thanx!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Bij een optische zoom worden lenzen verschoven om zo'n grotere hoek te verkrijgen. Hier gaat geen beeldinformatie verloren.
Bij een digitale zoom gaat de camera gewoon een deel van het beeld vergroten, net zoals je zoiets in Photoshop gaat doen. Hij baseert zich hierbij dus bij de bestaande pixeldata en interpoleert hierbij missende pixels (het mengen van 2 aangrenzende pixels). Sommige fototoestellen verhogen de kwaliteit hiervan door heel snel 2 beelden te nemen, maar in het algemeen haalt die kwaliteit het niet van een optische zoom.
Overigens kunnen de meeste camera's met optische zoom óok digitaal zoomen (digitale zoom op de analoge) voor een extreem bereik, maar die kwaliteit valt meestal wel tegen.
Overigens is een "erectie" niet altijd het bewijs van een analoge zoom. Sommige camera's steken helemaal niets uit, maar hebben wel analoge zoom (cfr. m'n Minolta Dimage X), andere hebben altijd een 'erectie' om een correcte brandpuntsafstand te hebben.
Bij een digitale zoom gaat de camera gewoon een deel van het beeld vergroten, net zoals je zoiets in Photoshop gaat doen. Hij baseert zich hierbij dus bij de bestaande pixeldata en interpoleert hierbij missende pixels (het mengen van 2 aangrenzende pixels). Sommige fototoestellen verhogen de kwaliteit hiervan door heel snel 2 beelden te nemen, maar in het algemeen haalt die kwaliteit het niet van een optische zoom.
Overigens kunnen de meeste camera's met optische zoom óok digitaal zoomen (digitale zoom op de analoge) voor een extreem bereik, maar die kwaliteit valt meestal wel tegen.
Overigens is een "erectie" niet altijd het bewijs van een analoge zoom. Sommige camera's steken helemaal niets uit, maar hebben wel analoge zoom (cfr. m'n Minolta Dimage X), andere hebben altijd een 'erectie' om een correcte brandpuntsafstand te hebben.
Ben net eentje gaan kopen
Heb uiteindelijk gekozen voor de Sony Cybershot DSC-P72...
Hij was net in prijs gezakt van 279 naar 219 euro...
Heb er ineens een 128MB memory stick bij gekocht
De specs : 3,2 Megapixel, 3x optical zoom, ...
Kijk anders gewoon effe HIER
Thanx allemaal voor de hulp
ciao
Heb uiteindelijk gekozen voor de Sony Cybershot DSC-P72...
Hij was net in prijs gezakt van 279 naar 219 euro...
Heb er ineens een 128MB memory stick bij gekocht
De specs : 3,2 Megapixel, 3x optical zoom, ...
Kijk anders gewoon effe HIER
Thanx allemaal voor de hulp
ciao
nog een vraagje, je kan de "still image quality" verzetten van fine naar standard... Scheelt dit veel in qualiteit? Want in de standaard mode kan ik ongeveer 50% meer fotos trekken dan met de fine mode...
Thanx
Thanx
-
- Administrator
- Contacteer: