Telenet valt periodiek weg

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

Hoi allemaal,

ik ben Frank en ik ben nieuw hier.

Ik heb meteen al een vraag:

Sinds een 14 tal dagen, wanneer ik mijn browser open, valt mijn internetverbinding enkele seconde weg.
De pagina's worden ingeladen en je kan beginnen surfen, maar dan, steeds op onvoorstelbare momenten valt de verbinding weg, steeds tussen de 6 en de 12 a 13 seconden, waarna je terug kan surfen.

Dit herhaalt zich heel de sessie, hoe lang of hoe kort deze ook duurt.

Volgens telenet is er geen probleem :( maar ik zou niet weten hoe dit anders kan komen.

Ik heb fibernet en ook wanneer ok een snelheidstest doe blijkt het probleem snelheden van 30 tot 100 Mbs en enorme schommelingen tijdens de test.

Iemand een idee?
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Zijn de toestellen rechtstreeks op de TN router aangesloten?
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Welke browser?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Laat in een command window ook eens een "ping -t www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

Hallo,

sorry voor de late reactie, maar heb een volledig nieuwe windows installatie gedaan omdat ik dacht het probleem op te losen. Negatief.
Synman schreef:Zijn de toestellen rechtstreeks op de TN router aangesloten?
Computer is rechstreeks op het telenet modem aangesloten. Maar ook bij wifi gebruik heb ik het probleem. Ik gebruik geen aparte router hiervoor.
xayana schreef:Welke browser?


Firefox en Explorer hebben het beiden, ook op mijn tablet heeft firefox het probleem.
r2504 schreef:Laat in een command window ook eens een "ping -t http://www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
Ping aanvraag kan host telenet niet vinden is de reactie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gardevil schreef:
r2504 schreef:Laat in een command window ook eens een "ping -t http://www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
Ping aanvraag kan host telenet niet vinden is de reactie.
Hoe dioe http:// erbij is gekomen weet ik niet... maar die heb je dus niet nodig.

Welke waardes krijg je wanneer je verbinding wel goed is ?
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

Vrijdag telenet langs geweest en nieuwe modem gestoken. Probleem opgelost denk je dan, maar nee hoor nog steeds hetzelfde.

Wel geen probs meer met te lage internetsnelheden, nu steeds tss. 50 en 60 Mbs, voor mijn abonnement prima dus.
Echter wel nog steeds onderbrekingen soms tot 10 seconden, daarna terug surfen op volle snelheid tot ...... steeds opnieuw die onderbrekingen.

Twee andere computers op het net gehangen en bij beiden hetzelfde probleem zowel draadloos als via kabel.
Ik wordt hier zot van. Fatsoenlijk gamen gaat niet meer en zelfs surfen lijdt tot frustraties.
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

r2504 schreef:Laat in een command window ook eens een "ping -t http://www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
tussen 8 en 10ms

Net even een paar minuten laten lopen en bij het surfen wanneer ik weer eens een onderbreking kreeg meteen gaan kijken. Een ping van 15ms dan terug naar 8 a 10. Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb dit ook al willen merken bij mijn grootouders.
Zij hebben de laatste all in one modem/router van Telenet en heb het al paar keer gemerkt dat de verbinding opeens wegvalt voor enige tijd, soms zelfs meer dan een minuut. De Ipad van mijn grootouders toont nog wireless connectie, maar niets wil nog laden die internet vereist. Zelfde bij mijn smartphone of laptop. Dit wel allemaal via wireless.
Het is ook niet constant. Ik zit soms uren aan stuk onafgebroken op het internet daar zonder dat ik iets tegenkom. Op een bepaald moment had ik minutenlang geen verbinding, heb dan maar de modem even zonder stroom gezet...

Voor de kenners hier. Telenet deelt publieke IP adressen uit aan de modem via DHCP, klopt dit? Wat is de leasetime eigenlijk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gardevil schreef:tussen 8 en 10ms Net even een paar minuten laten lopen en bij het surfen wanneer ik weer eens een onderbreking kreeg meteen gaan kijken. Een ping van 15ms dan terug naar 8 a 10.
Da's helemaal niet abnormaal als er soms enkele hoger zitten... trouwens 15ms is nog steeds zeer laag.
gardevil schreef:Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.
Dan is er dus duidelijk geen onderbrekeing... anders zou het pingen ook volledig stoppen !
Matthias schreef:Telenet deelt publieke IP adressen uit aan de modem via DHCP, klopt dit?
Ja
Matthias schreef:Wat is de leasetime eigenlijk?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Ho ... n_Protocol
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

gardevil schreef:Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.



Dan is er dus duidelijk geen onderbrekeing... anders zou het pingen ook volledig stoppen !
Waarom heb ik dan last op AL mijn apparaten, zowel draadloos als met kabel?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

als de ping (naar een externe bestemming) doorloopt en goed is, heb je in principe geen probleem met de verbinding naar buiten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Eens een andere dns proberen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Eens een andere dns proberen?
Als hij een HGW heeft dan gebruikt hij de TN DNS servers... op zich is daar niets mis (dus andere zullen het ook niet oplossen).

Ik vrees dat dit een vervelend probleem is dat niet eenvoudig te troubleshooten is :(

Om te kijken of het een puur DNS probleem is kan hij altijd op het moment van de problemen surfen op IP-adres (bv. www.telenet.be is 195.130.131.39 )
ChainBreaker
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2014, 20:55

Kheb net hetzelfde voor, ping -t geprobeerd en zelfs tijdens het wegvallen kreeg ik geen time-out.
Dit was echt weird. Nu heb ikzelf het probleem kunnen oplossen door een oldschool router (waar de lan kabel voor pc insteekt) achter men domme combo modem te zetten en in mijn router een fix ip en dns van telenet in te voeren en bij de modeminstelling op "mijn telenet" DMZ ip van mijn router ingegeven.

altijd leuk als je naar de klantendienst belt en als antwoord krijgt "we zullen uw modem eens resetten dat lost het vast en zeker op" -____-
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

ChainBreaker schreef:...........

altijd leuk als je naar de klantendienst belt en als antwoord krijgt "we zullen uw modem eens resetten dat lost het vast en zeker op" -____-

LOL
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

^^^Did you try to turn it on and off again? ^^ :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gardevil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:44
Contacteer:

krisken schreef:^^^Did you try to turn it on and off again? ^^ :)

About 15 times i guess ;)
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Hier hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen krijg ik in mijn verbindingsicoon in de taakbalk een geel uitroepteken en staat er "geen internettoegang". Pingen lukt op dat moment ook niet. Als ik de verbinding verbreek en terug verbinding maak met de router, is weer alles ok.
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Gelijkaardig probleem. Alle connecties verbreken om 12:00 uur op alle machines. Video stream stopt tot herstart. Modem only + router

gio user,
using cm7.2 for stability
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gozzy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007, 19:52

finchy schreef:Hier hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen krijg ik in mijn verbindingsicoon in de taakbalk een geel uitroepteken en staat er "geen internettoegang". Pingen lukt op dat moment ook niet. Als ik de verbinding verbreek en terug verbinding maak met de router, is weer alles ok.

Heb sinds vorige week hetzelfde probleem, wel niet elke dag.
Gisteren hielp het niet de router te herstarten, modem dan maar ook herstart maar hielp ook niet , bij wirelles (laptop) even probleem oplosser gebruikt en dan werd de netwerk kaart gereset en ging het weer even maar na enkele minuten ..
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hallo, ik heb sinds kort (1-2 maand) ook heel veel (teveel!) last van timeouts en tergend trage responses op pings, dit is 'at random', behalve op een selectief aantal websites/ips.

Erger nog, het moment dat ik torrents opzet (zelfs na de piekuren) is surfen compleet ondoenbaar, ik merk ook dat mijn torrents nooit boven de 25mbit tikken, op speedtest.net mechelen (telenet) haal ik wel 100-120mbit (ze traffic shapen/QoS dit wel natuurlijk om un eigen omhoog te krikken) dus ik kan wel degelijk de snelheid behalen.

En dit op elk toestel in huis, wifi en kabels, en neen ik been geen groot verbruiker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

7zp schreef:Hallo, ik heb sinds kort (1-2 maand) ook heel veel (teveel!) last van timeouts en tergend trage responses op pings
En heb je reeds contact opgenomen met Telenet hierover ?
Drossie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2008, 22:34

Even een oud topic gebruiken:

Ik heb al maanden hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen valt de draadloze verbinding weg op alle toestellen (laptop, gsm, tablet). Op de laptop verschijnt dan een geel uitroepteken en de boodschap dat er geen internetverbinding is. Wanneer ik dan direct handmatig opnieuw probeer verbinding te maken, lukt dit niet. Wanneer ik wacht wordt er uiteindelijk zelf een nieuwe verbinding gemaakt. Dit duurt soms enkele seconden, soms een dikke minuut.

Heb al contact opgenomen met Telenet, maar behalve de standaardoplossingen hebben zij ook geen oplossingen. Op afstand ziet alles er goed uit...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn neef heeft hetzelfde probleem, heb hem vertelt dat hij beter een eigen draadloze router of AP zet en sindsdien is zijn periodiek wegvallen en moeilijk connecteren gedaan. Zijn modem staat wel niet ideaal (even bijvermelden). Test het eens met een draad voor een paar dagen, zo kan je zien of het een wifi probleem is of effectief een internetprobleem.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

gardevil schreef:
gardevil schreef:Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.



Dan is er dus duidelijk geen onderbrekeing... anders zou het pingen ook volledig stoppen !
Waarom heb ik dan last op AL mijn apparaten, zowel draadloos als met kabel?

Misschien wel omdat je de Telenet DNS gebruikt en die soms niet werkt?

Het is lang geleden dat ik dit nog zag op Telenet, maar alla.

Ik geloof dat je met die nieuwste routers alleen via mijn.telenet.be kunt inloggen. Stel daar bij wijze van test eens Google DNS in? Dat is

8.8.8.8
8.8.4.4

Anders zou het één van die rare routing problemen kunnen zijn, maar dat maakt niet dat het hele browser gebeuren niet meer werkt. En een ongelukkig gekozen DHCP lease time zou ook kunnen. Maar ik vraag me af of je die zelf kan instellen bij die nieuwe TN Wifi routers.
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Vind geen mogelijkheid om de DNS aan te passen via mijntelenet!
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Drossie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2008, 22:34

Bij ons val het op dat de verbinding bijna altijd wegvalt als we met meer dan 1 toestel online bezig zijn.
Wanneer ik enkel met de laptop bezig ben, valt de verbinding niet weg.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Dan kan je alleen de DNS op je computer veranderen. Daarvoor moet je in de netwerkinstellingen zijn. Windows?
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Is dit nog van toepassing of heeft iedereen al een oplossing voor het probleem?
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Paar dagen wachten. :-D
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

Zelfde probleem hier. Het begon ongeveer een maand geleden. De laatste tijd is het veel erger geworden, waardoor niet meer normaal gesurft kan worden. Ook Skype is onbruikbaar, doordat de verbinding zo frequent wegvalt.
Zijn er nog mensen met ditzelfde probleem?
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Hier merk ik op skype dat het om het uurtje of twee wegvalt voor een paar seconden. Het stoort mij niet echt maar het gebeurd wel.
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Om te weten of je internet wegvalt.

test het volgende via LAN niet wifi.

het is heel interessant te weten als je je in command

ping -t 8.8.8.8

als je bij onderbrekingen ook time outs krijgt. heb je mogelijk packetloss in de modem.

trek de modem uit en bel naar Telenet.
na modem test van Telenet uit, krijg je tenminste iemand aan de lijn.
steek de modem weer in.

vraag naar de historiek op van de laatste 14 dagen.

1 en naar fluctuaties in RX en TX signalen, ook van de laatste 14 dagen.
2 naar packet loss.

zit hier meer dan 3dB verschil in en heb je packet loss, dan is er een RF probleem.


Vraag aan de helpdesk hetzelfde te laten nakijken bij de eerste buren die Telenet hebben en aan beide zijde.

Hebben die het ook is het een Trunk probleem, heb jij het alleen heb je mogelijk een slechte dropkabel je TX level zal dan ook wel hoger liggen dan 51dBm .

In beide gevallen een Telenet probleem, opmerkend een dropkabel vervangen zal Telenet betalend willen doen, zeker als er gegraven moet worden.

Beetje voet bij stuk houden is dan de boodschap
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ik had 2 weken geleden hetzelfde probleem, tot 15x per dag viel het internet volledig weg gedurende 10 a 30 seconden en kwam automatisch terug ok. Als ik naar de modem ging kijken stond het lichtje netwerk in oranje ipv groen.

Telenet gebeld en daar hebben ze gemerkt dat de modem zichzelf resette om ongekende redenen, technieker langsgeweest en deze kon vaststellen dat het kwam door stroomonderbrekingen. Bij het verdere testen bleek dat de versterker defect was. Nieuwe gekregen en alles was ok :)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Als de versterker (NIU) defect is, heeft dat niks met stroomonderbrekingen te maken. Eerder een RF probleem (slechte ontvangst van het signaal).
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zeg maar wat de technieker vertelde en vervangen heeft ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sylvester schreef:Als de versterker (NIU) defect is, heeft dat niks met stroomonderbrekingen te maken.
Misschien bedoelde hij dat de voeding van de NIU raar deed... en af en toe uit en terug aan ging ?

Op het moment dat die uit gaat is je signaal ook om zeep.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dat zou inderdaad kunnen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

r2504 schreef:
Sylvester schreef:Als de versterker (NIU) defect is, heeft dat niks met stroomonderbrekingen te maken.
Misschien bedoelde hij dat de voeding van de NIU raar deed... en af en toe uit en terug aan ging ?

Op het moment dat die uit gaat is je signaal ook om zeep.
Idd het was de voeding die defect was van de versterker. Bedankt voor deze toevoeging.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”