Telenet valt periodiek weg
Hoi allemaal,
ik ben Frank en ik ben nieuw hier.
Ik heb meteen al een vraag:
Sinds een 14 tal dagen, wanneer ik mijn browser open, valt mijn internetverbinding enkele seconde weg.
De pagina's worden ingeladen en je kan beginnen surfen, maar dan, steeds op onvoorstelbare momenten valt de verbinding weg, steeds tussen de 6 en de 12 a 13 seconden, waarna je terug kan surfen.
Dit herhaalt zich heel de sessie, hoe lang of hoe kort deze ook duurt.
Volgens telenet is er geen probleem maar ik zou niet weten hoe dit anders kan komen.
Ik heb fibernet en ook wanneer ok een snelheidstest doe blijkt het probleem snelheden van 30 tot 100 Mbs en enorme schommelingen tijdens de test.
Iemand een idee?
ik ben Frank en ik ben nieuw hier.
Ik heb meteen al een vraag:
Sinds een 14 tal dagen, wanneer ik mijn browser open, valt mijn internetverbinding enkele seconde weg.
De pagina's worden ingeladen en je kan beginnen surfen, maar dan, steeds op onvoorstelbare momenten valt de verbinding weg, steeds tussen de 6 en de 12 a 13 seconden, waarna je terug kan surfen.
Dit herhaalt zich heel de sessie, hoe lang of hoe kort deze ook duurt.
Volgens telenet is er geen probleem maar ik zou niet weten hoe dit anders kan komen.
Ik heb fibernet en ook wanneer ok een snelheidstest doe blijkt het probleem snelheden van 30 tot 100 Mbs en enorme schommelingen tijdens de test.
Iemand een idee?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Laat in een command window ook eens een "ping -t www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
Hallo,
sorry voor de late reactie, maar heb een volledig nieuwe windows installatie gedaan omdat ik dacht het probleem op te losen. Negatief.
Firefox en Explorer hebben het beiden, ook op mijn tablet heeft firefox het probleem.
sorry voor de late reactie, maar heb een volledig nieuwe windows installatie gedaan omdat ik dacht het probleem op te losen. Negatief.
Computer is rechstreeks op het telenet modem aangesloten. Maar ook bij wifi gebruik heb ik het probleem. Ik gebruik geen aparte router hiervoor.Synman schreef:Zijn de toestellen rechtstreeks op de TN router aangesloten?
xayana schreef:Welke browser?
Firefox en Explorer hebben het beiden, ook op mijn tablet heeft firefox het probleem.
Ping aanvraag kan host telenet niet vinden is de reactie.r2504 schreef:Laat in een command window ook eens een "ping -t http://www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hoe dioe http:// erbij is gekomen weet ik niet... maar die heb je dus niet nodig.gardevil schreef:Ping aanvraag kan host telenet niet vinden is de reactie.r2504 schreef:Laat in een command window ook eens een "ping -t http://www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
Welke waardes krijg je wanneer je verbinding wel goed is ?
Vrijdag telenet langs geweest en nieuwe modem gestoken. Probleem opgelost denk je dan, maar nee hoor nog steeds hetzelfde.
Wel geen probs meer met te lage internetsnelheden, nu steeds tss. 50 en 60 Mbs, voor mijn abonnement prima dus.
Echter wel nog steeds onderbrekingen soms tot 10 seconden, daarna terug surfen op volle snelheid tot ...... steeds opnieuw die onderbrekingen.
Twee andere computers op het net gehangen en bij beiden hetzelfde probleem zowel draadloos als via kabel.
Ik wordt hier zot van. Fatsoenlijk gamen gaat niet meer en zelfs surfen lijdt tot frustraties.
Wel geen probs meer met te lage internetsnelheden, nu steeds tss. 50 en 60 Mbs, voor mijn abonnement prima dus.
Echter wel nog steeds onderbrekingen soms tot 10 seconden, daarna terug surfen op volle snelheid tot ...... steeds opnieuw die onderbrekingen.
Twee andere computers op het net gehangen en bij beiden hetzelfde probleem zowel draadloos als via kabel.
Ik wordt hier zot van. Fatsoenlijk gamen gaat niet meer en zelfs surfen lijdt tot frustraties.
tussen 8 en 10msr2504 schreef:Laat in een command window ook eens een "ping -t http://www.telenet.be" lopen... en kijk eens wat deze doet bij dergelijk probleem.
Net even een paar minuten laten lopen en bij het surfen wanneer ik weer eens een onderbreking kreeg meteen gaan kijken. Een ping van 15ms dan terug naar 8 a 10. Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.
-
- Pro Member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb dit ook al willen merken bij mijn grootouders.
Zij hebben de laatste all in one modem/router van Telenet en heb het al paar keer gemerkt dat de verbinding opeens wegvalt voor enige tijd, soms zelfs meer dan een minuut. De Ipad van mijn grootouders toont nog wireless connectie, maar niets wil nog laden die internet vereist. Zelfde bij mijn smartphone of laptop. Dit wel allemaal via wireless.
Het is ook niet constant. Ik zit soms uren aan stuk onafgebroken op het internet daar zonder dat ik iets tegenkom. Op een bepaald moment had ik minutenlang geen verbinding, heb dan maar de modem even zonder stroom gezet...
Voor de kenners hier. Telenet deelt publieke IP adressen uit aan de modem via DHCP, klopt dit? Wat is de leasetime eigenlijk?
Zij hebben de laatste all in one modem/router van Telenet en heb het al paar keer gemerkt dat de verbinding opeens wegvalt voor enige tijd, soms zelfs meer dan een minuut. De Ipad van mijn grootouders toont nog wireless connectie, maar niets wil nog laden die internet vereist. Zelfde bij mijn smartphone of laptop. Dit wel allemaal via wireless.
Het is ook niet constant. Ik zit soms uren aan stuk onafgebroken op het internet daar zonder dat ik iets tegenkom. Op een bepaald moment had ik minutenlang geen verbinding, heb dan maar de modem even zonder stroom gezet...
Voor de kenners hier. Telenet deelt publieke IP adressen uit aan de modem via DHCP, klopt dit? Wat is de leasetime eigenlijk?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's helemaal niet abnormaal als er soms enkele hoger zitten... trouwens 15ms is nog steeds zeer laag.gardevil schreef:tussen 8 en 10ms Net even een paar minuten laten lopen en bij het surfen wanneer ik weer eens een onderbreking kreeg meteen gaan kijken. Een ping van 15ms dan terug naar 8 a 10.
Dan is er dus duidelijk geen onderbrekeing... anders zou het pingen ook volledig stoppen !gardevil schreef:Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.
JaMatthias schreef:Telenet deelt publieke IP adressen uit aan de modem via DHCP, klopt dit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Ho ... n_ProtocolMatthias schreef:Wat is de leasetime eigenlijk?
Waarom heb ik dan last op AL mijn apparaten, zowel draadloos als met kabel?gardevil schreef:Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.
Dan is er dus duidelijk geen onderbrekeing... anders zou het pingen ook volledig stoppen !
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als hij een HGW heeft dan gebruikt hij de TN DNS servers... op zich is daar niets mis (dus andere zullen het ook niet oplossen).Goztow schreef:Eens een andere dns proberen?
Ik vrees dat dit een vervelend probleem is dat niet eenvoudig te troubleshooten is
Om te kijken of het een puur DNS probleem is kan hij altijd op het moment van de problemen surfen op IP-adres (bv. www.telenet.be is 195.130.131.39 )
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 20:55
Kheb net hetzelfde voor, ping -t geprobeerd en zelfs tijdens het wegvallen kreeg ik geen time-out.
Dit was echt weird. Nu heb ikzelf het probleem kunnen oplossen door een oldschool router (waar de lan kabel voor pc insteekt) achter men domme combo modem te zetten en in mijn router een fix ip en dns van telenet in te voeren en bij de modeminstelling op "mijn telenet" DMZ ip van mijn router ingegeven.
altijd leuk als je naar de klantendienst belt en als antwoord krijgt "we zullen uw modem eens resetten dat lost het vast en zeker op" -____-
Dit was echt weird. Nu heb ikzelf het probleem kunnen oplossen door een oldschool router (waar de lan kabel voor pc insteekt) achter men domme combo modem te zetten en in mijn router een fix ip en dns van telenet in te voeren en bij de modeminstelling op "mijn telenet" DMZ ip van mijn router ingegeven.
altijd leuk als je naar de klantendienst belt en als antwoord krijgt "we zullen uw modem eens resetten dat lost het vast en zeker op" -____-
ChainBreaker schreef:...........
altijd leuk als je naar de klantendienst belt en als antwoord krijgt "we zullen uw modem eens resetten dat lost het vast en zeker op" -____-
LOL
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
^^^Did you try to turn it on and off again? ^^
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken schreef:^^^Did you try to turn it on and off again? ^^
About 15 times i guess
Hier hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen krijg ik in mijn verbindingsicoon in de taakbalk een geel uitroepteken en staat er "geen internettoegang". Pingen lukt op dat moment ook niet. Als ik de verbinding verbreek en terug verbinding maak met de router, is weer alles ok.
Gelijkaardig probleem. Alle connecties verbreken om 12:00 uur op alle machines. Video stream stopt tot herstart. Modem only + router
gio user,
using cm7.2 for stability
gio user,
using cm7.2 for stability
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
bgc-tv bbox2
finchy schreef:Hier hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen krijg ik in mijn verbindingsicoon in de taakbalk een geel uitroepteken en staat er "geen internettoegang". Pingen lukt op dat moment ook niet. Als ik de verbinding verbreek en terug verbinding maak met de router, is weer alles ok.
Heb sinds vorige week hetzelfde probleem, wel niet elke dag.
Gisteren hielp het niet de router te herstarten, modem dan maar ook herstart maar hielp ook niet , bij wirelles (laptop) even probleem oplosser gebruikt en dan werd de netwerk kaart gereset en ging het weer even maar na enkele minuten ..
- 7zp
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Hallo, ik heb sinds kort (1-2 maand) ook heel veel (teveel!) last van timeouts en tergend trage responses op pings, dit is 'at random', behalve op een selectief aantal websites/ips.
Erger nog, het moment dat ik torrents opzet (zelfs na de piekuren) is surfen compleet ondoenbaar, ik merk ook dat mijn torrents nooit boven de 25mbit tikken, op speedtest.net mechelen (telenet) haal ik wel 100-120mbit (ze traffic shapen/QoS dit wel natuurlijk om un eigen omhoog te krikken) dus ik kan wel degelijk de snelheid behalen.
En dit op elk toestel in huis, wifi en kabels, en neen ik been geen groot verbruiker.
Erger nog, het moment dat ik torrents opzet (zelfs na de piekuren) is surfen compleet ondoenbaar, ik merk ook dat mijn torrents nooit boven de 25mbit tikken, op speedtest.net mechelen (telenet) haal ik wel 100-120mbit (ze traffic shapen/QoS dit wel natuurlijk om un eigen omhoog te krikken) dus ik kan wel degelijk de snelheid behalen.
En dit op elk toestel in huis, wifi en kabels, en neen ik been geen groot verbruiker.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En heb je reeds contact opgenomen met Telenet hierover ?7zp schreef:Hallo, ik heb sinds kort (1-2 maand) ook heel veel (teveel!) last van timeouts en tergend trage responses op pings
Even een oud topic gebruiken:
Ik heb al maanden hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen valt de draadloze verbinding weg op alle toestellen (laptop, gsm, tablet). Op de laptop verschijnt dan een geel uitroepteken en de boodschap dat er geen internetverbinding is. Wanneer ik dan direct handmatig opnieuw probeer verbinding te maken, lukt dit niet. Wanneer ik wacht wordt er uiteindelijk zelf een nieuwe verbinding gemaakt. Dit duurt soms enkele seconden, soms een dikke minuut.
Heb al contact opgenomen met Telenet, maar behalve de standaardoplossingen hebben zij ook geen oplossingen. Op afstand ziet alles er goed uit...
Ik heb al maanden hetzelfde probleem: op onregelmatige tijdstippen valt de draadloze verbinding weg op alle toestellen (laptop, gsm, tablet). Op de laptop verschijnt dan een geel uitroepteken en de boodschap dat er geen internetverbinding is. Wanneer ik dan direct handmatig opnieuw probeer verbinding te maken, lukt dit niet. Wanneer ik wacht wordt er uiteindelijk zelf een nieuwe verbinding gemaakt. Dit duurt soms enkele seconden, soms een dikke minuut.
Heb al contact opgenomen met Telenet, maar behalve de standaardoplossingen hebben zij ook geen oplossingen. Op afstand ziet alles er goed uit...
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Mijn neef heeft hetzelfde probleem, heb hem vertelt dat hij beter een eigen draadloze router of AP zet en sindsdien is zijn periodiek wegvallen en moeilijk connecteren gedaan. Zijn modem staat wel niet ideaal (even bijvermelden). Test het eens met een draad voor een paar dagen, zo kan je zien of het een wifi probleem is of effectief een internetprobleem.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
gardevil schreef:Waarom heb ik dan last op AL mijn apparaten, zowel draadloos als met kabel?gardevil schreef:Het pingen gaat door zonder stoppen of merkbaar hoger te worden tijdens de onderbrekingen.
Dan is er dus duidelijk geen onderbrekeing... anders zou het pingen ook volledig stoppen !
Misschien wel omdat je de Telenet DNS gebruikt en die soms niet werkt?
Het is lang geleden dat ik dit nog zag op Telenet, maar alla.
Ik geloof dat je met die nieuwste routers alleen via mijn.telenet.be kunt inloggen. Stel daar bij wijze van test eens Google DNS in? Dat is
8.8.8.8
8.8.4.4
Anders zou het één van die rare routing problemen kunnen zijn, maar dat maakt niet dat het hele browser gebeuren niet meer werkt. En een ongelukkig gekozen DHCP lease time zou ook kunnen. Maar ik vraag me af of je die zelf kan instellen bij die nieuwe TN Wifi routers.
-
- Pro Member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
Is dit nog van toepassing of heeft iedereen al een oplossing voor het probleem?
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
- Bedankt: 2 keer
Zelfde probleem hier. Het begon ongeveer een maand geleden. De laatste tijd is het veel erger geworden, waardoor niet meer normaal gesurft kan worden. Ook Skype is onbruikbaar, doordat de verbinding zo frequent wegvalt.
Zijn er nog mensen met ditzelfde probleem?
Zijn er nog mensen met ditzelfde probleem?
-
- Starter
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier merk ik op skype dat het om het uurtje of twee wegvalt voor een paar seconden. Het stoort mij niet echt maar het gebeurd wel.
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
-
- Pro Member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
Om te weten of je internet wegvalt.
test het volgende via LAN niet wifi.
het is heel interessant te weten als je je in command
ping -t 8.8.8.8
als je bij onderbrekingen ook time outs krijgt. heb je mogelijk packetloss in de modem.
trek de modem uit en bel naar Telenet.
na modem test van Telenet uit, krijg je tenminste iemand aan de lijn.
steek de modem weer in.
vraag naar de historiek op van de laatste 14 dagen.
1 en naar fluctuaties in RX en TX signalen, ook van de laatste 14 dagen.
2 naar packet loss.
zit hier meer dan 3dB verschil in en heb je packet loss, dan is er een RF probleem.
Vraag aan de helpdesk hetzelfde te laten nakijken bij de eerste buren die Telenet hebben en aan beide zijde.
Hebben die het ook is het een Trunk probleem, heb jij het alleen heb je mogelijk een slechte dropkabel je TX level zal dan ook wel hoger liggen dan 51dBm .
In beide gevallen een Telenet probleem, opmerkend een dropkabel vervangen zal Telenet betalend willen doen, zeker als er gegraven moet worden.
Beetje voet bij stuk houden is dan de boodschap
test het volgende via LAN niet wifi.
het is heel interessant te weten als je je in command
ping -t 8.8.8.8
als je bij onderbrekingen ook time outs krijgt. heb je mogelijk packetloss in de modem.
trek de modem uit en bel naar Telenet.
na modem test van Telenet uit, krijg je tenminste iemand aan de lijn.
steek de modem weer in.
vraag naar de historiek op van de laatste 14 dagen.
1 en naar fluctuaties in RX en TX signalen, ook van de laatste 14 dagen.
2 naar packet loss.
zit hier meer dan 3dB verschil in en heb je packet loss, dan is er een RF probleem.
Vraag aan de helpdesk hetzelfde te laten nakijken bij de eerste buren die Telenet hebben en aan beide zijde.
Hebben die het ook is het een Trunk probleem, heb jij het alleen heb je mogelijk een slechte dropkabel je TX level zal dan ook wel hoger liggen dan 51dBm .
In beide gevallen een Telenet probleem, opmerkend een dropkabel vervangen zal Telenet betalend willen doen, zeker als er gegraven moet worden.
Beetje voet bij stuk houden is dan de boodschap
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
- Locatie: Oudenaarde
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik had 2 weken geleden hetzelfde probleem, tot 15x per dag viel het internet volledig weg gedurende 10 a 30 seconden en kwam automatisch terug ok. Als ik naar de modem ging kijken stond het lichtje netwerk in oranje ipv groen.
Telenet gebeld en daar hebben ze gemerkt dat de modem zichzelf resette om ongekende redenen, technieker langsgeweest en deze kon vaststellen dat het kwam door stroomonderbrekingen. Bij het verdere testen bleek dat de versterker defect was. Nieuwe gekregen en alles was ok
Telenet gebeld en daar hebben ze gemerkt dat de modem zichzelf resette om ongekende redenen, technieker langsgeweest en deze kon vaststellen dat het kwam door stroomonderbrekingen. Bij het verdere testen bleek dat de versterker defect was. Nieuwe gekregen en alles was ok
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien bedoelde hij dat de voeding van de NIU raar deed... en af en toe uit en terug aan ging ?Sylvester schreef:Als de versterker (NIU) defect is, heeft dat niks met stroomonderbrekingen te maken.
Op het moment dat die uit gaat is je signaal ook om zeep.
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
- Locatie: Oudenaarde
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Idd het was de voeding die defect was van de versterker. Bedankt voor deze toevoeging.r2504 schreef:Misschien bedoelde hij dat de voeding van de NIU raar deed... en af en toe uit en terug aan ging ?Sylvester schreef:Als de versterker (NIU) defect is, heeft dat niks met stroomonderbrekingen te maken.
Op het moment dat die uit gaat is je signaal ook om zeep.