Is het veilig om deze gegevens te geven of kunnen ze daar misbruik van maken? En wat bedoelen ze hiermee?

Alvast bedankt.
Jouw IBAN- en BIC/SWIFT-gegevens is gewoon je rekening nummer, maar in Europees formaat.eboks schreef:"Daar het om een buitenlandse overschrijving gaat, hebben wij naast uw rekeningnummer / naam rekeninghouder ook uw IBAN- en BIC/SWIFT-gegevens nodig."
Is het veilig om deze gegevens te geven of kunnen ze daar misbruik van maken? En wat bedoelen ze hiermee?
Misschien wat late reactie, maar dit lijkt me een schoolvoorbeeld van oplichting. Als je ook nog je rekeningnummer geeft aan die gasten is het hek waarschijnlijk helemaal van de dam. Beschouw die 8 euro als verloren en hou je rekening in het oog de volgende maanden.eboks schreef:Ik was onlangs een enquete aan het invullen waar ze mijn gsm nummer vroeger, daar moest ik ook mijn deelname bevestiggen. Door dat te doen ging je blijkbaar ook akkoord om 8€ te betalen per week om gratis videos te kunnen downloaden. Dat was niet de bedoeling en ik zette dat contract meteen af, maar die €8 was natuurlijk wel weg. Ik vroeg of het mogelijk was deze te terug te krijgen en ze gingen akkoord het terug te storten. Ik vroeg of ze het meteen weer om mijn gsm wouden zetten maar dat ging niet. Dus ze vroegen dit: "Daar het om een buitenlandse overschrijving gaat, hebben wij naast uw rekeningnummer / naam rekeninghouder ook uw IBAN- en BIC/SWIFT-gegevens nodig."
Alvast bedankt.
Alsof DAT een probleem zal zijn.heist_175 schreef: - een malafide creditor moet eerst een bank overtuigd zien te krijgen om hem de mogelijkheid te geven SDD creditor te spelen...