Zijn er hier mensen die ervaring hebben met callcenter software? Het bedrijf waar ik nu werk beschikt over een (kleinschalig) callcenter waar momenteel alles van het merk "avaya" is (telefoons, voipserver, pc met info calls). Op zich zijn we hier wel tevreden van maar de overeenkomsten die hiervoor afgenomen zijn tot hiertoe geven ons geen enkele vorm van vrijheid. Als er bijvoorbeeld een nieuwe DID bijkomt of gewijzigd moet worden, of simpelweg een nieuwe extensie moet toegekend worden dan moet er altijd een mailtje gestuurd worden naar een bedrijf die het beheer doet, welke dan van op afstand inloggen op het systeem en de nodige aanpassingen doen. En uiteraard...krijgen we hiervan een factuur (naast de maandelijkse fee).
Een ander voorbeeld is dat het bedrijf in kwestie een eigen router heeft gezet op de internetlijn (dedicated voor voip) waar wij geen toegang op hebben. Iets wat we ook graag veranderd willen zien.
Daarom denken we om alles meer in eigen heft te nemen. Er is zowel van mij uit als vanuit enkele collega's ervaring met FreePBX om alles werkende te krijgen qua telefonie. Het enige dat ontbreekt is een manier om volgende zaken weer te geven:
- Aantal oproepen (24u)
- Oproepen in wacht
- Verloren oproepen (mensen die ingehaakt hebben)
- gemiddelde wachttijd
- actuele wachttijd
- gemiddelde duur oproepen
Deze zaken moeten dubbel weergegeven worden (franse en nederlandse queue).
Iemand die hier ervaring mee heeft of mij verder op weg kan zetten?
Callcenter software
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
elastix met de call-center module en eventuele extra reporting add-on ?
linkje: http://www.elastix.org/index.php/en/pro ... odule.html
Code: Selecteer alles
Reports
Breaks/rests reports
Call's detail
Calls per hour
Calls per agent
Wait time
Login Logout
Ingoing successful calls
Calls per hour graph
Agent's information
Trunks used per hour
Agents monitoring
Ingoing calls monitoring
Campaign monitoring
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Psst denk je nog eens aan die PM?VOiD schreef:Ik stuur je straks een PM
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid : we zoeken iets dat het volgende kan weergeven (zie bijlage).
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 15:09
Beste,
Ik kan u helpen, wij zijn grootste voerder van Avaya binnen België.
Op welk nulmmer kan ik u contacteren?
Mvg,
Kim Baetens
Nextel
03 355 30 10
Ik kan u helpen, wij zijn grootste voerder van Avaya binnen België.
Op welk nulmmer kan ik u contacteren?
Mvg,
Kim Baetens
Nextel
03 355 30 10
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zoals reeds gezegd is Avaya absoluut niet meer gewenst nu en wensen we over te gaan op alternatieve software. Dit door de vrij hoge prijzen voor licenties die dienen betaald te worden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Oftewel zoek je een partner (aastra, avaya, ...) en betaal je die oftewel moet er een IT'er zich in Asterisk verdiepen en betaal je dus een interne IT'er. Ik ken een redelijk groot callcenter in Belgie die z'n lijnen bij mobistar (bieden ook glasvezel aan) heeft en een eigen asterisk installatie draait. T'is zeker wat opzet werk, vooral veel dingen er rond moeten goed zijn (internet, intern netwerk, hardware, vlans, QoS, ...). Er is dus een goede reden van Avaya veel geld (kan) vragen en een afgeschermd internet lijn hiervoor gebruikt.
Als je 'full control' wilt en uitbreidbaarheid naar toekomst zonder leuke premies te betalen... wel, begin maar met plugins voor Asterisk te zoeken en te leren hoe je er zelf kan schrijven.
Als er termen zijn in deze post die je niet begrijpt is omschakeling op korte termijn misschien niet de slimste zet. Dit allemaal leren en goed opzetten brengt je voor je het weet een half jaar verder (en dat is als er niet gegraven moet worden voor de internet lijn).
Wil je dit toch doen, zorg dan dat je een test setup kan doen... Bv: 1 outbound campagne laten werken via de nieuwe setup.
Als je 'full control' wilt en uitbreidbaarheid naar toekomst zonder leuke premies te betalen... wel, begin maar met plugins voor Asterisk te zoeken en te leren hoe je er zelf kan schrijven.
Als er termen zijn in deze post die je niet begrijpt is omschakeling op korte termijn misschien niet de slimste zet. Dit allemaal leren en goed opzetten brengt je voor je het weet een half jaar verder (en dat is als er niet gegraven moet worden voor de internet lijn).
Wil je dit toch doen, zorg dan dat je een test setup kan doen... Bv: 1 outbound campagne laten werken via de nieuwe setup.
Heb je al naar Flash Operator Panel 2 gekeken ? Niet helemaal hetzelfde maar wie weet ? http://www.fop2.com/index.phpkrisken schreef:Voor alle duidelijkheid : we zoeken iets dat het volgende kan weergeven (zie bijlage).
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.