Callcenter software

Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met callcenter software? Het bedrijf waar ik nu werk beschikt over een (kleinschalig) callcenter waar momenteel alles van het merk "avaya" is (telefoons, voipserver, pc met info calls). Op zich zijn we hier wel tevreden van maar de overeenkomsten die hiervoor afgenomen zijn tot hiertoe geven ons geen enkele vorm van vrijheid. Als er bijvoorbeeld een nieuwe DID bijkomt of gewijzigd moet worden, of simpelweg een nieuwe extensie moet toegekend worden dan moet er altijd een mailtje gestuurd worden naar een bedrijf die het beheer doet, welke dan van op afstand inloggen op het systeem en de nodige aanpassingen doen. En uiteraard...krijgen we hiervan een factuur (naast de maandelijkse fee).

Een ander voorbeeld is dat het bedrijf in kwestie een eigen router heeft gezet op de internetlijn (dedicated voor voip) waar wij geen toegang op hebben. Iets wat we ook graag veranderd willen zien.

Daarom denken we om alles meer in eigen heft te nemen. Er is zowel van mij uit als vanuit enkele collega's ervaring met FreePBX om alles werkende te krijgen qua telefonie. Het enige dat ontbreekt is een manier om volgende zaken weer te geven:
- Aantal oproepen (24u)
- Oproepen in wacht
- Verloren oproepen (mensen die ingehaakt hebben)
- gemiddelde wachttijd
- actuele wachttijd
- gemiddelde duur oproepen

Deze zaken moeten dubbel weergegeven worden (franse en nederlandse queue).

Iemand die hier ervaring mee heeft of mij verder op weg kan zetten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik stuur je straks een PM :)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik ken verschillende partijen die genesys gebruiken maar dat plugged zich dan weer in op een al dan niet open source centrale.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Bij Avaya noemt dat ACD moest je toch met het huidige systeem verder willen gaan.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

elastix met de call-center module en eventuele extra reporting add-on ?

Code: Selecteer alles

Reports
Breaks/rests reports
Call's detail
Calls per hour
Calls per agent
Wait time
Login Logout
Ingoing successful calls
Calls per hour graph
Agent's information
Trunks used per hour
Agents monitoring
Ingoing calls monitoring
Campaign monitoring
linkje: http://www.elastix.org/index.php/en/pro ... odule.html
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD schreef:Ik stuur je straks een PM :)
Psst denk je nog eens aan die PM? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid : we zoeken iets dat het volgende kan weergeven (zie bijlage).
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.
Bijlagen
IMG_20131129_163049.jpg

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
KimBaetensNextel
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013, 15:09

Beste,

Ik kan u helpen, wij zijn grootste voerder van Avaya binnen België.

Op welk nulmmer kan ik u contacteren?

Mvg,

Kim Baetens
Nextel
03 355 30 10
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zoals reeds gezegd is Avaya absoluut niet meer gewenst nu en wensen we over te gaan op alternatieve software. Dit door de vrij hoge prijzen voor licenties die dienen betaald te worden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Oftewel zoek je een partner (aastra, avaya, ...) en betaal je die oftewel moet er een IT'er zich in Asterisk verdiepen en betaal je dus een interne IT'er. Ik ken een redelijk groot callcenter in Belgie die z'n lijnen bij mobistar (bieden ook glasvezel aan) heeft en een eigen asterisk installatie draait. T'is zeker wat opzet werk, vooral veel dingen er rond moeten goed zijn (internet, intern netwerk, hardware, vlans, QoS, ...). Er is dus een goede reden van Avaya veel geld (kan) vragen en een afgeschermd internet lijn hiervoor gebruikt.

Als je 'full control' wilt en uitbreidbaarheid naar toekomst zonder leuke premies te betalen... wel, begin maar met plugins voor Asterisk te zoeken en te leren hoe je er zelf kan schrijven.

Als er termen zijn in deze post die je niet begrijpt is omschakeling op korte termijn misschien niet de slimste zet. Dit allemaal leren en goed opzetten brengt je voor je het weet een half jaar verder (en dat is als er niet gegraven moet worden voor de internet lijn).
Wil je dit toch doen, zorg dan dat je een test setup kan doen... Bv: 1 outbound campagne laten werken via de nieuwe setup.
Ghislain
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 nov 2013, 11:24
Bedankt: 21 keer

krisken schreef:Voor alle duidelijkheid : we zoeken iets dat het volgende kan weergeven (zie bijlage).
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.
Heb je al naar Flash Operator Panel 2 gekeken ? Niet helemaal hetzelfde maar wie weet ? http://www.fop2.com/index.php
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Neem dan ineens http://www.asternic.net
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Freeswitch is de defacto standaard voor soft switches op een grote schaal, er zijn call center modules ervoor. Ik zal nooit voor * kiezen als je de open source weg kiest.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”