Plots lagere sync
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
fout op de lijn doet mij dat vermoeden als je wil pm me je tel nummer even dan check ik het wel even uit voor je
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
als ik de meeting mag volgen ben je nu maar gesync op 1 draad. (ik ga nog wel enkele andere teste doen.) dus je gaat wrs moeten bellen naar belgacom voor en storing, maar het is redelijk druk atm.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
Mss kan jij even kijken waar belgacom binnen komt (NTP2007) of er geen draadje los zit of geoxideerd is ?
Indien jij niks abnormaal ziet zit het probleem wss in de straatkast of onder de grond ... (mss met het regenweer)
Indien jij niks abnormaal ziet zit het probleem wss in de straatkast of onder de grond ... (mss met het regenweer)
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
volgens vrs op de kvd
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
ja, anders gaat er niet veel aan gebeuren
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
spijtig genoeg kun je nog geen afspraak maken via de e-servies test
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
En nu zit ik op een 9mbit repair profiel nadat de helpdesk mij opgebeld heeft ( via test mijn lijn gevraagd dat ze mij opbelden want er bleek iets mis te zijn met mijn lijn)
Verder moet ik zelf terugbellen moest ik nog problemen ondervinden.
Ze hebben mij daar ook gezegd dat het syncen op een draad een fabeltje is...
Verder moet ik zelf terugbellen moest ik nog problemen ondervinden.
Ze hebben mij daar ook gezegd dat het syncen op een draad een fabeltje is...
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
en dat de technische dienst het beter weet dan techniekers is ook en fabeltje ....PTiTDaV schreef:Ze hebben mij daar ook gezegd dat het syncen op een draad een fabeltje is...
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Ondertussen de echte helpdesk aan de lijn gehad.
En geen Nederlander ( de eerste die me opbelde was een nler )
Technieker komt morgen langs
Ik heb m'n binnenaansluiting ondertussen ook nagekeken en niks mis gezien.
En geen Nederlander ( de eerste die me opbelde was een nler )
Technieker komt morgen langs

Ik heb m'n binnenaansluiting ondertussen ook nagekeken en niks mis gezien.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Normaal gaan ze je hiervoor niks aanrekenen als het tot en met de NTP2007 is.Technieker komt morgen langs
Laat iets weten hé

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Het zou straf zijn dat ze me iets aanrekenen. Alles heeft goed gewerkt tot vrijdag.
Plots lagere sync en nu is het om zeep.
Aan de ingang heb ik wel geen ntp maar een vdsl2 stekker van Niko.
[
Post made via mobile device ]
Plots lagere sync en nu is het om zeep.
Aan de ingang heb ik wel geen ntp maar een vdsl2 stekker van Niko.
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Euh, een Niko splitter? Zit daar het probleem dan niet? Ik dacht dat het alleen de Belgacom VDSL splitter mocht zijn.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Een Vdsl2 stopkontakt zal het wel zijn zeker ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Zijn die van Niko? Ik dacht van niet maar kan me vergissen natuurlijk. Er bestaan Niko splitters voor VDSL en wou het ff verduidelijken of het dat was.lacer schreef:Een Vdsl2 stopkontakt zal het wel zijn zeker ?
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ja, Niko heeft stopkontakten met ingebouwde splitter :
http://www.niko.eu/nlbe/niko/product-de ... 01758d3ab1
http://www.niko.eu/nlbe/niko/product-de ... 01758d3ab1
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Hmm, zowel ADSL als VDSL in een splitter... Bedenkelijk op Belgacom net denk ik dan. Belgacom gebruikt toch VDSL annex B en dus niet helemaal zelfde als ADSL?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat het een jaar zo gewerkt heeft, is geen reden om geen probleem te zijn.PTiTDaV schreef:Ba het heeft een jaar zo gewerkt. Zou we verwonderen dat dat het probleem is.
Een technieker die mss uitsluitsel kan geven ?
Als jou installatie geen Belgacom NTP2007 bevat, is deze niet comform, en kan een reden zijn voor een repair profiel.
Geen idee of die Niko ADSL/VDSL splitter evenwaardig is als een Belgacom NTP, maar laten we aannemen dat het zo is.lacer schreef:Ja, Niko heeft stopkontakten met ingebouwde splitter :
http://www.niko.eu/nlbe/niko/product-de ... 01758d3ab1
Dan moet je ervoor zorgen dat:
- 1) Dit Niko VDSL2 stopcontact rechtsreeks op de Belgacom intro zit.
2) Er mag géén enkele aftakking zitten op de kabel tussen de Belgacom intro en de Niko VDSL splitter.
3) Er mag ook geen enkele aftakking zitten op de Niko VDSL splitter (voorbeeld naar andere telefoons verder in huis)
Na enkele ogenblikken zal je automatisch van het repair profiel wat je nu hebt (9 mbps) naar je provisioningprofiel (30 mbps) gezet worden.
Indien het probleem niet opgelost is, zal je binnen de kotste keren terug op een repair profiel vliegen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Zou mij alleszins niks verwonderen dat het daaraan ligt, een repair profiel geeft eigenlijk aan dat er iets aan de installatie niet is zoals het moet zijn, dus kan evengoed zijn dat de splitter rood licht krijgt.
Als er normaal 30Mbit gehaald werd en geen 50, zou het me dan ook niet helemaal verwonderen moest 50Mbit wel gehaald geweest zijn met de bgc splitter.
Als je zo een liggen hebt ergens, ik zou zeggen, probeer die eens uit.
Als er normaal 30Mbit gehaald werd en geen 50, zou het me dan ook niet helemaal verwonderen moest 50Mbit wel gehaald geweest zijn met de bgc splitter.
Als je zo een liggen hebt ergens, ik zou zeggen, probeer die eens uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Waarom zouden die van nico slechter zijn dan die van belgacom, zo speciaal is zo'n filtern ook niet, maar alles kan wel defect gaan, ook die van belgacom!
Gewoon de modem direct aansluiten op de twee draadjes die binnenkomen van belgacom en het magisch nummer opbellen (zoals Philippe aangehaald heeft) en zien of je op het provisioning profiel komt te staan en een tijdje blijft staan. Als dit ok is Nico filter ertussen zetten en dan herhalen als het dan niet in orde is weet je direct dat het je nico vdsl filter is die de oorzaak is.
Gewoon de modem direct aansluiten op de twee draadjes die binnenkomen van belgacom en het magisch nummer opbellen (zoals Philippe aangehaald heeft) en zien of je op het provisioning profiel komt te staan en een tijdje blijft staan. Als dit ok is Nico filter ertussen zetten en dan herhalen als het dan niet in orde is weet je direct dat het je nico vdsl filter is die de oorzaak is.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
Mensen allemaal heel leuke tips maar heb en vrs meeting op deze lijn laten lopen met als resultaat lijn bezet los op kvd ...., en technieker gaat dit moeten nakijken
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Zo de technieker is geweest.
Hij heeft idd een TF2007 geplaatst.
Maar ik zit nog steeds op een repair profiel
Dit zijn toch enorm slechte resultaten ? ( ROP is op 20 m in vogelvlucht dus de afstand zal waarsch kloppen )
sbghannibal zou je de lijn nog eens kunnen testen ?
Hij heeft idd een TF2007 geplaatst.
Maar ik zit nog steeds op een repair profiel
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 25048 kbps 6048 kbps
Modem max: 32832 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 26956 kbps 5647 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 189 m Estimated!
Training margin: 9.5 dB
Attenuation: 10.9 dB
sbghannibal zou je de lijn nog eens kunnen testen ?
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
wss heeft em gewoon jou installatie conform gemaakt met die NTP2007 ( en zal het probleem daarop gestoken hebben)
Maar is hij effectief gaan kijken in de verdeelkast op straat ? Aangezien je waarden niet verbeterd zijn en je nog op repair profiel zit (wss dat draadje nog los zit) ...
Wat je ook nog zelf kan problemen is bellen naar de automatische lijntest via je telefoon. (0800 22 424) Normaal gezien zou em terug op 30/6 moeten syncen.
Valt hij daarna terug op 25/6 terug bellen naar klantendienst, zeggen dat het nog niet opgelost is ...
Maar is hij effectief gaan kijken in de verdeelkast op straat ? Aangezien je waarden niet verbeterd zijn en je nog op repair profiel zit (wss dat draadje nog los zit) ...
Wat je ook nog zelf kan problemen is bellen naar de automatische lijntest via je telefoon. (0800 22 424) Normaal gezien zou em terug op 30/6 moeten syncen.
Valt hij daarna terug op 25/6 terug bellen naar klantendienst, zeggen dat het nog niet opgelost is ...
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
Meeting van het koper is nu in orde, carrièr data ziet er op zich ook in orde uit maar als ik de tbf ga op vragen zegt die dat er en probleem is met de downstream en dat dit onstabiliteit kan veroorzaken
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Kan ik daar zelf iets aan doen ?
kabel tussen de NTP en de modem vervangen bvb ?
Technieker moet mij morgen terugbellen zeggen ze op de klantendienst. Als hij niet terugbelt, dan moet ik terugbellen naar de klantendienst.
kabel tussen de NTP en de modem vervangen bvb ?
Technieker moet mij morgen terugbellen zeggen ze op de klantendienst. Als hij niet terugbelt, dan moet ik terugbellen naar de klantendienst.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
K normaal kan de technische dienst dit in eens inleiding, maar wacht maar effe tot morgen kan je in eens van dentechnieker en nieuwe afspraak krijgen
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
080022424 gebeld
tijdens de lijntest
na de test
tijdens de lijntest
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30056 kbps 6048 kbps
Modem max: 33956 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 27879 kbps 5841 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 191 m Estimated!
Training margin: 8.5 dB
Attenuation: 10.9 dB
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 14552 kbps 4056 kbps
Modem max: 39452 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 32392 kbps 6786 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 190 m Estimated!
Training margin: 15.8 dB
Attenuation: 10.9 dB
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Misschien idiote vraag, maar heb je intussen, na bellen, de modem eens herstart om opnieuw connectie te laten maken? Misschien helpt het...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Is alleszins al van 9 naar 25 gegaan, toch al serieus beter en terug HD TV mogelijk waarschijnlijk.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Die gaat zowieso moeten terugkomen, lijn is zeker niet in orde als dat de waarden zijn op uw intro.PTiTDaV schreef:ja dat heb ik gedaan
ondertussen weer op 25mbit repair profiel.
we zien morgen wel wat de technieker zegt.
Als de fysieke lijntest in orde is, modem/poort nazien, kijken of iemand op retourpaar zit en alles stoort, indien nodig cab interventie aanmaken want het is niet normaal dat een modem in repair gaat op intro.
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
idd madam blij dat ze naar boer zkt vrouw kan kijkeniRockabizzydilly schreef:Is alleszins al van 9 naar 25 gegaan, toch al serieus beter en terug HD TV mogelijk waarschijnlijk.

Modem bevindt zich idd op de intro