Plots lagere sync

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Hallo iedereen,

Tot gisteren zat ik op een sync van 40Mbits.
Nu zit ik plots op een sync van 26216 kbps.

Iemand een idee wat er mis kan zijn ?

Mvg,
David
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

fout op de lijn doet mij dat vermoeden als je wil pm me je tel nummer even dan check ik het wel even uit voor je
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

als ik de meeting mag volgen ben je nu maar gesync op 1 draad. (ik ga nog wel enkele andere teste doen.) dus je gaat wrs moeten bellen naar belgacom voor en storing, maar het is redelijk druk atm.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

ok, hou me op de hoogte wat ik moet doen :)
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

Mss kan jij even kijken waar belgacom binnen komt (NTP2007) of er geen draadje los zit of geoxideerd is ?

Indien jij niks abnormaal ziet zit het probleem wss in de straatkast of onder de grond ... (mss met het regenweer)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

volgens vrs op de kvd
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Dus best bellen ?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

ja, anders gaat er niet veel aan gebeuren
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Beste Klant, u kan ons uitzonderlijk vandaag niet bereiken :)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

spijtig genoeg kun je nog geen afspraak maken via de e-servies test
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

En nu zit ik op een 9mbit repair profiel nadat de helpdesk mij opgebeld heeft ( via test mijn lijn gevraagd dat ze mij opbelden want er bleek iets mis te zijn met mijn lijn)
Verder moet ik zelf terugbellen moest ik nog problemen ondervinden.

Ze hebben mij daar ook gezegd dat het syncen op een draad een fabeltje is...
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

En geen hd meer op tv... zucht...
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

PTiTDaV schreef:Ze hebben mij daar ook gezegd dat het syncen op een draad een fabeltje is...
en dat de technische dienst het beter weet dan techniekers is ook en fabeltje ....
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ondertussen de echte helpdesk aan de lijn gehad.
En geen Nederlander ( de eerste die me opbelde was een nler )
Technieker komt morgen langs :)

Ik heb m'n binnenaansluiting ondertussen ook nagekeken en niks mis gezien.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Technieker komt morgen langs :)
Normaal gaan ze je hiervoor niks aanrekenen als het tot en met de NTP2007 is.
Laat iets weten hé :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Het zou straf zijn dat ze me iets aanrekenen. Alles heeft goed gewerkt tot vrijdag.
Plots lagere sync en nu is het om zeep.
Aan de ingang heb ik wel geen ntp maar een vdsl2 stekker van Niko.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Euh, een Niko splitter? Zit daar het probleem dan niet? Ik dacht dat het alleen de Belgacom VDSL splitter mocht zijn.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Een Vdsl2 stopkontakt zal het wel zijn zeker ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ba het heeft een jaar zo gewerkt. Zou we verwonderen dat dat het probleem is.
Een technieker die mss uitsluitsel kan geven ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

lacer schreef:Een Vdsl2 stopkontakt zal het wel zijn zeker ?
Zijn die van Niko? Ik dacht van niet maar kan me vergissen natuurlijk. Er bestaan Niko splitters voor VDSL en wou het ff verduidelijken of het dat was.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Ja, Niko heeft stopkontakten met ingebouwde splitter :
http://www.niko.eu/nlbe/niko/product-de ... 01758d3ab1
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Hmm, zowel ADSL als VDSL in een splitter... Bedenkelijk op Belgacom net denk ik dan. Belgacom gebruikt toch VDSL annex B en dus niet helemaal zelfde als ADSL?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

PTiTDaV schreef:Ba het heeft een jaar zo gewerkt. Zou we verwonderen dat dat het probleem is.
Een technieker die mss uitsluitsel kan geven ?
Dat het een jaar zo gewerkt heeft, is geen reden om geen probleem te zijn.
Als jou installatie geen Belgacom NTP2007 bevat, is deze niet comform, en kan een reden zijn voor een repair profiel.
lacer schreef:Ja, Niko heeft stopkontakten met ingebouwde splitter :
http://www.niko.eu/nlbe/niko/product-de ... 01758d3ab1
Geen idee of die Niko ADSL/VDSL splitter evenwaardig is als een Belgacom NTP, maar laten we aannemen dat het zo is.
Dan moet je ervoor zorgen dat:
  • 1) Dit Niko VDSL2 stopcontact rechtsreeks op de Belgacom intro zit.
    2) Er mag géén enkele aftakking zitten op de kabel tussen de Belgacom intro en de Niko VDSL splitter.
    3) Er mag ook geen enkele aftakking zitten op de Niko VDSL splitter (voorbeeld naar andere telefoons verder in huis)
Als je zeker bent dat dit het geval is, en de binnenbekabeling aldus conform is, bel dan naar het magische nummer 0800 22424
Na enkele ogenblikken zal je automatisch van het repair profiel wat je nu hebt (9 mbps) naar je provisioningprofiel (30 mbps) gezet worden.

Indien het probleem niet opgelost is, zal je binnen de kotste keren terug op een repair profiel vliegen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

http://www.niko.eu/nlbe/products/100-69090

Zoiets dus

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Zou mij alleszins niks verwonderen dat het daaraan ligt, een repair profiel geeft eigenlijk aan dat er iets aan de installatie niet is zoals het moet zijn, dus kan evengoed zijn dat de splitter rood licht krijgt.

Als er normaal 30Mbit gehaald werd en geen 50, zou het me dan ook niet helemaal verwonderen moest 50Mbit wel gehaald geweest zijn met de bgc splitter.
Als je zo een liggen hebt ergens, ik zou zeggen, probeer die eens uit.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb die helaas niet liggen...
Morgen io de technieker wachten...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Waarom zouden die van nico slechter zijn dan die van belgacom, zo speciaal is zo'n filtern ook niet, maar alles kan wel defect gaan, ook die van belgacom!
Gewoon de modem direct aansluiten op de twee draadjes die binnenkomen van belgacom en het magisch nummer opbellen (zoals Philippe aangehaald heeft) en zien of je op het provisioning profiel komt te staan en een tijdje blijft staan. Als dit ok is Nico filter ertussen zetten en dan herhalen als het dan niet in orde is weet je direct dat het je nico vdsl filter is die de oorzaak is.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

Mensen allemaal heel leuke tips maar heb en vrs meeting op deze lijn laten lopen met als resultaat lijn bezet los op kvd ...., en technieker gaat dit moeten nakijken
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Zo de technieker is geweest.
Hij heeft idd een TF2007 geplaatst.
Maar ik zit nog steeds op een repair profiel

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             32832 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        26956 kbps         5647 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           189 m Estimated!
Training margin:       9.5 dB
Attenuation:           10.9 dB
Dit zijn toch enorm slechte resultaten ? ( ROP is op 20 m in vogelvlucht dus de afstand zal waarsch kloppen )
sbghannibal zou je de lijn nog eens kunnen testen ?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

wss heeft em gewoon jou installatie conform gemaakt met die NTP2007 ( en zal het probleem daarop gestoken hebben)

Maar is hij effectief gaan kijken in de verdeelkast op straat ? Aangezien je waarden niet verbeterd zijn en je nog op repair profiel zit (wss dat draadje nog los zit) ...

Wat je ook nog zelf kan problemen is bellen naar de automatische lijntest via je telefoon. (0800 22 424) Normaal gezien zou em terug op 30/6 moeten syncen.
Valt hij daarna terug op 25/6 terug bellen naar klantendienst, zeggen dat het nog niet opgelost is ...
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

ik heb al naar de 0800 22 424 gebeld helaas :(
technieker zei dat hij in de verdeelkast is gaan zien, maar dat zal waarsch niet zo zijn.
ik zal straks bellen naar de klantendienst...
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

Meeting van het koper is nu in orde, carrièr data ziet er op zich ook in orde uit maar als ik de tbf ga op vragen zegt die dat er en probleem is met de downstream en dat dit onstabiliteit kan veroorzaken
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Kan ik daar zelf iets aan doen ?
kabel tussen de NTP en de modem vervangen bvb ?

Technieker moet mij morgen terugbellen zeggen ze op de klantendienst. Als hij niet terugbelt, dan moet ik terugbellen naar de klantendienst.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

K normaal kan de technische dienst dit in eens inleiding, maar wacht maar effe tot morgen kan je in eens van dentechnieker en nieuwe afspraak krijgen
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

080022424 gebeld
tijdens de lijntest

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30056 kbps        6048 kbps
Modem max:             33956 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        27879 kbps         5841 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           191 m Estimated!
Training margin:       8.5 dB
Attenuation:           10.9 dB
na de test

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  14552 kbps        4056 kbps
Modem max:             39452 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        32392 kbps         6786 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           190 m Estimated!
Training margin:       15.8 dB
Attenuation:           10.9 dB
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Misschien idiote vraag, maar heb je intussen, na bellen, de modem eens herstart om opnieuw connectie te laten maken? Misschien helpt het...
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

ja dat heb ik gedaan :)

ondertussen weer op 25mbit repair profiel.
we zien morgen wel wat de technieker zegt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Is alleszins al van 9 naar 25 gegaan, toch al serieus beter en terug HD TV mogelijk waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

PTiTDaV schreef:ja dat heb ik gedaan :)

ondertussen weer op 25mbit repair profiel.
we zien morgen wel wat de technieker zegt.
Die gaat zowieso moeten terugkomen, lijn is zeker niet in orde als dat de waarden zijn op uw intro.
Als de fysieke lijntest in orde is, modem/poort nazien, kijken of iemand op retourpaar zit en alles stoort, indien nodig cab interventie aanmaken want het is niet normaal dat een modem in repair gaat op intro.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

iRockabizzydilly schreef:Is alleszins al van 9 naar 25 gegaan, toch al serieus beter en terug HD TV mogelijk waarschijnlijk.
idd madam blij dat ze naar boer zkt vrouw kan kijken :)

Modem bevindt zich idd op de intro
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”