Sinds een maand ben ik overgestapt naar Belgacom. Ik kom van Telenet. Hun FUP was de hoofdzakelijke reden.
Belgacom technieker alles vlotjes komen instaleren en ik zit momenteel op een 20/2 profiel, en gemiddeld krijg ik 11-15 mbps download snelheid.
Ik gebruik powerlines.
jouw profiel (20/2) is bepaald door de lijnwaarden (afstand, verzwakking), daar kan je niet veel aan veranderen. Je zit waarschijnlijk "juist op het randje" om geen 30/6 profiel te krijgen.
DLM zal je lijn hoogstwaarschijnlijk probleemloos kunnen verhogen naar 30/2, maar aangezien je pas aangesloten bent, zal je enkele weken geduld moeten hebben.
Met je huidige sync (20/2) zou je probleemloos 18 mbps download moeten halen (de 11-15 mbps die je nu krijgt zal wellicht te wijten zijn aan de Powerline). Een objectieve snelheidstest moet je doen met een PC die direct verbonden is met je modem.
Als je toch zeker wil zijn dat je geen hoger profiel kan krijgen:
zorg ervoor dat je modem direct aangesloten is bij de belgacom intro, en dat er géén andere aftakkingen meer zijn.
bel de lijntest (0800 22424), en geef het nummer in van je lijn (fictief telefoonnummer indien je geen vaste lijn hebt bij belgacom)
nu wordt je lijn opnieuw geprovisioneerd.
PS. Doe deze test niet nadat je al een DLM verhoging kreeg, want met deze test val je terug op het provisioning profiel.
Digital_007 schreef:Training van 3,24 dB is niet normaal. Je zou toch minstens 9 dB moeten hebben.
Staat uw modem rechtstreeks op het belgacom aansluitpunt (NTP2007)?
Ja, rechtstreeks verbonden.
Screenshots als ik naar 192.168.1.1 ga
Heb je bbox 3 ? Aangezien je op ongeveer op 400m van de rop zit zal je (DENK IK) Als je rop vdsl2 vercro... krijgt automatish sneller worden maar dat kan nog wel een tijdje duren ...