Wat als providers eerlijk waren

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Waarheid als een ...

[youtube]0ilMx7k7mso[/youtube]
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Grandioos !
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Prachtig
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb het filmpje bekeken. Een provider is nu ook geen liefdadigheidsinstelling net als uw bank en heel wat andere bedrijven éh...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Blijkbaar is het in 't buitenland ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Straks gaan we nog moeten blij zijn met onze Belgische providers :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ken schreef:Ik heb het filmpje bekeken. Een provider is nu ook geen liefdadigheidsinstelling net als uw bank en heel wat andere bedrijven éh...
Grappig filmpje. Je vergelijking met banken vind ik wel geslaagd. Beide zijn immers niet zomaar 'bedrijven'...

Beide sectoren bezitten een enorme macht. Voor de banken geldt dat natuurlijk nog een stuk meer aangezien de staat er ook klant is, we zien er nog dagelijks vreselijke voorbeelden van.

Gewone bedrijven daarentegen moeten meestal wel letten op klantvriendelijkheid, prijssetting in verhouding tot kwaliteit en dergelijke. Anders gaan de klanten op de loop. Consumenten hebben daardoor bij problemen ook meer verhaal tegen gewone bedrijven dan tegen deze 2.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Je kan 'onze' kabelmaatschappij toch bezwaarlijk beschuldigen van klantvriendelijkheid en volledige openheid naar klanten toe, niet ?
Je kan 'onze' ISPs toch bezwaarlijk 'vlot in de omgang' en 'supersnel in reactie op problemen' verwijten, niet ?

Zolang alles goed gaat, mogen we niet klagen, maar als je problemen hebt, gaat het precies zelden goed.

Als de index omhoog gaat mogen we allemaal mee betalen, maar als de prijs van een VDSL lijn daalt, moet je zelf initiatief nemen om mee te profiteren, logisch ? ik denk het niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Een ISP is een bedrijf gelijk elk ander (beursgenoteerd) bedrijf, ze proberen allemaal zoveel mogelijk winst te maken. (hun diensten leveren aan een zo hoog mogelijke prijs, terwijl de klant net het tegenovergestelde wilt, de diensten aan een zo laag mogelijke prijs.)
Onze ISP`s proberen klantvriendelijk te zijn, maar dit lukt niet altijd. Kijk naar het personeel, de goede stromen dikwijls door, de slechte zoeken een andere job en er komen andere `slechten` in de plaats. Zo is het op elke helpdesk, in elke business.

Dat interventies dikwijls misgaan klopt wel, zelf ook al veel te vaak meegemaakt. en dikwijls hetzelfde verhaal als op de helpdesk....
Internet is ook een stuk gecompliceerder en storingsgevoeliger dan `gewoon` elentrik, gas of water. (osi-model)

Het feit dat er niet alleen hier problemen zijn met ISP`s maar blijkbaar een wereldwijd probleem vormen is misschien een bewijs dat het gewoon niet beter kan?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Persoonlijk vind ik het soms niet ethisch verantwoord hoe sommige bedrijven bezig zijn of doen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Iemand vind het filmpje niet tof en deelt een duimpje uit... :roll: Misschien toch maar beter dat duimpje op youtube gaan geven want daar zit de maker er van.
Er zit echter veel waarheid in als je de de verhalen leest in het ISP subforum.

Mochten alle bedrijven reclame maken zoals ISPs dat doen en daarnaast ook dezelfde support was het forum helemaal te klein. Test Aankoop heeft het al eens gedaan... Het was echt een tablet die je kreeg :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gray schreef:Een ISP is een bedrijf gelijk elk ander (beursgenoteerd) bedrijf, ze proberen allemaal zoveel mogelijk winst te maken. (hun diensten leveren aan een zo hoog mogelijke prijs, terwijl de klant net het tegenovergestelde wilt, de diensten aan een zo laag mogelijke prijs.)
Iedereen maakt graag winst... maar onder normale omstandigheden (correct marktwerking) is dit niet onbeperkt. De grote vraag is dus of bedrijven die een zekere macht hebben (nutsbedrijven oa.) niet aan andere criteria zouden moeten voldoen.

M'n bakker kan z'n brood ook niet verkopen aan 4 euro omdat om de hoek het iemand verkoopt aan 2 euro. Diezelfde markwerking heb je dus niet omdat er maar één kabelaanbieder is, en in essentie ook maar één koperaanbieder (een reseller is niet evenwaardig aan wie het netwerk bezit).
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Het streefdoel van bedrijven is natuurlijk om winst te maken, maar niet op manieren die niet menselijk zijn.
Gisteren was er nog bij Ter Zake een heel interessante reportage over Amazon.de, daar laat men zien hoe de buitenlandse mensen er worden uitgebuit.
de reportage is van de ARD.
Op youtube vind ik alleen de Duits gesproken versie, misschien kan ik de Nederlandse (die van Canvas) ook eens uploaden.



Edit: idd, op de website van canvas zelf staat het ook :)
Laatst gewijzigd door AnD 02 apr 2013, 22:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Alles ivm nieuwsduiding van de VRT komt gewoon online hoor:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... 01_Terzake
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”