Waarheid als een ...
[youtube]0ilMx7k7mso[/youtube]
Wat als providers eerlijk waren
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb het filmpje bekeken. Een provider is nu ook geen liefdadigheidsinstelling net als uw bank en heel wat andere bedrijven éh...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Grappig filmpje. Je vergelijking met banken vind ik wel geslaagd. Beide zijn immers niet zomaar 'bedrijven'...Ken schreef:Ik heb het filmpje bekeken. Een provider is nu ook geen liefdadigheidsinstelling net als uw bank en heel wat andere bedrijven éh...
Beide sectoren bezitten een enorme macht. Voor de banken geldt dat natuurlijk nog een stuk meer aangezien de staat er ook klant is, we zien er nog dagelijks vreselijke voorbeelden van.
Gewone bedrijven daarentegen moeten meestal wel letten op klantvriendelijkheid, prijssetting in verhouding tot kwaliteit en dergelijke. Anders gaan de klanten op de loop. Consumenten hebben daardoor bij problemen ook meer verhaal tegen gewone bedrijven dan tegen deze 2.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Je kan 'onze' kabelmaatschappij toch bezwaarlijk beschuldigen van klantvriendelijkheid en volledige openheid naar klanten toe, niet ?
Je kan 'onze' ISPs toch bezwaarlijk 'vlot in de omgang' en 'supersnel in reactie op problemen' verwijten, niet ?
Zolang alles goed gaat, mogen we niet klagen, maar als je problemen hebt, gaat het precies zelden goed.
Als de index omhoog gaat mogen we allemaal mee betalen, maar als de prijs van een VDSL lijn daalt, moet je zelf initiatief nemen om mee te profiteren, logisch ? ik denk het niet.
J.
Je kan 'onze' ISPs toch bezwaarlijk 'vlot in de omgang' en 'supersnel in reactie op problemen' verwijten, niet ?
Zolang alles goed gaat, mogen we niet klagen, maar als je problemen hebt, gaat het precies zelden goed.
Als de index omhoog gaat mogen we allemaal mee betalen, maar als de prijs van een VDSL lijn daalt, moet je zelf initiatief nemen om mee te profiteren, logisch ? ik denk het niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Een ISP is een bedrijf gelijk elk ander (beursgenoteerd) bedrijf, ze proberen allemaal zoveel mogelijk winst te maken. (hun diensten leveren aan een zo hoog mogelijke prijs, terwijl de klant net het tegenovergestelde wilt, de diensten aan een zo laag mogelijke prijs.)
Onze ISP`s proberen klantvriendelijk te zijn, maar dit lukt niet altijd. Kijk naar het personeel, de goede stromen dikwijls door, de slechte zoeken een andere job en er komen andere `slechten` in de plaats. Zo is het op elke helpdesk, in elke business.
Dat interventies dikwijls misgaan klopt wel, zelf ook al veel te vaak meegemaakt. en dikwijls hetzelfde verhaal als op de helpdesk....
Internet is ook een stuk gecompliceerder en storingsgevoeliger dan `gewoon` elentrik, gas of water. (osi-model)
Het feit dat er niet alleen hier problemen zijn met ISP`s maar blijkbaar een wereldwijd probleem vormen is misschien een bewijs dat het gewoon niet beter kan?
Onze ISP`s proberen klantvriendelijk te zijn, maar dit lukt niet altijd. Kijk naar het personeel, de goede stromen dikwijls door, de slechte zoeken een andere job en er komen andere `slechten` in de plaats. Zo is het op elke helpdesk, in elke business.
Dat interventies dikwijls misgaan klopt wel, zelf ook al veel te vaak meegemaakt. en dikwijls hetzelfde verhaal als op de helpdesk....
Internet is ook een stuk gecompliceerder en storingsgevoeliger dan `gewoon` elentrik, gas of water. (osi-model)
Het feit dat er niet alleen hier problemen zijn met ISP`s maar blijkbaar een wereldwijd probleem vormen is misschien een bewijs dat het gewoon niet beter kan?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Iemand vind het filmpje niet tof en deelt een duimpje uit... Misschien toch maar beter dat duimpje op youtube gaan geven want daar zit de maker er van.
Er zit echter veel waarheid in als je de de verhalen leest in het ISP subforum.
Mochten alle bedrijven reclame maken zoals ISPs dat doen en daarnaast ook dezelfde support was het forum helemaal te klein. Test Aankoop heeft het al eens gedaan... Het was echt een tablet die je kreeg
Er zit echter veel waarheid in als je de de verhalen leest in het ISP subforum.
Mochten alle bedrijven reclame maken zoals ISPs dat doen en daarnaast ook dezelfde support was het forum helemaal te klein. Test Aankoop heeft het al eens gedaan... Het was echt een tablet die je kreeg
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iedereen maakt graag winst... maar onder normale omstandigheden (correct marktwerking) is dit niet onbeperkt. De grote vraag is dus of bedrijven die een zekere macht hebben (nutsbedrijven oa.) niet aan andere criteria zouden moeten voldoen.Gray schreef:Een ISP is een bedrijf gelijk elk ander (beursgenoteerd) bedrijf, ze proberen allemaal zoveel mogelijk winst te maken. (hun diensten leveren aan een zo hoog mogelijke prijs, terwijl de klant net het tegenovergestelde wilt, de diensten aan een zo laag mogelijke prijs.)
M'n bakker kan z'n brood ook niet verkopen aan 4 euro omdat om de hoek het iemand verkoopt aan 2 euro. Diezelfde markwerking heb je dus niet omdat er maar één kabelaanbieder is, en in essentie ook maar één koperaanbieder (een reseller is niet evenwaardig aan wie het netwerk bezit).
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Het streefdoel van bedrijven is natuurlijk om winst te maken, maar niet op manieren die niet menselijk zijn.
Gisteren was er nog bij Ter Zake een heel interessante reportage over Amazon.de, daar laat men zien hoe de buitenlandse mensen er worden uitgebuit.
de reportage is van de ARD.
Op youtube vind ik alleen de Duits gesproken versie, misschien kan ik de Nederlandse (die van Canvas) ook eens uploaden.
Edit: idd, op de website van canvas zelf staat het ook
Gisteren was er nog bij Ter Zake een heel interessante reportage over Amazon.de, daar laat men zien hoe de buitenlandse mensen er worden uitgebuit.
de reportage is van de ARD.
Op youtube vind ik alleen de Duits gesproken versie, misschien kan ik de Nederlandse (die van Canvas) ook eens uploaden.
Edit: idd, op de website van canvas zelf staat het ook
Laatst gewijzigd door AnD 02 apr 2013, 22:12, in totaal 1 gewijzigd.