vraag bij nieuwe aansluiting

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Zijn er hier UB'ers die van Belgacom VDSL naar Edpnet VDSL gegaan zijn en een telecom installatie hebben moeten betalen? Dit terwijl zijn reeds een perfect werkende lijn bij BGC hadden?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik ben van DxADSL (scarlet dus) naar EDP gegaan zonder ingreep. login/pass aanpassen en done.
Ik zie niet in wat een tech zou moeten doen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Nee ik heb dezelfde opmerking gesteld aan de klantendienst.
Ik vroeg ze ook waarom dat ze die kost niet vermelden bij de bestelling en het antwoord was dat ze dat niet doen omdat ze ook geen absolute zekerheid hebben wanneer deze wel wordt aangerekend en wanneer niet. "Belgacom beslist dat, daarover hebben wij geen controle"
Ik heb gezegd als die kost er nog bijkomt (bijna 50 EUR) dat ik ook niet meer geinteresseerd ben, want dan moet ik 100 EUR betalen om gewoon klant van edpnet te kunnen worden. Dat wordt wel een klein beetje duur!

Uiteindelijk moet er echt niets hardware matig gewijzigd worden, alle splitters en kabels zitten op hun plaats + ik heb stevige lijnwaardes (50/6) ...

Dus even afwachten wat het zal worden :eek:
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Ik denk dat je wel die 50€ zal moeten betalen.
Vorig jaar hebben wij bij Edpnet van abonement veranderd en moesten we ook de 50€ activatiekosten betalen..
Zelf na 10 jaar klant te zijn bij EDpnet.. (niet dat het veel zo uitmaken) :lol:
Laatst gewijzigd door Loeri 14 maa 2013, 11:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Dag Loerie,

voor alle duidelijkheid, ik ben wel akkoord met 50 EUR setup kost hoor, het gaat over nog eens bijna 50 EUR extra voor telecom installatie door een Belgacom technieker terwijl ik al een volledig werkende VDSL installatie via Belgacom heb en dus ook gekozen heb voor de do-it-yourself installatie...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

on4bam schreef:Ik ben van DxADSL (scarlet dus) naar EDP gegaan zonder ingreep. login/pass aanpassen en done.
Ik zie niet in wat een tech zou moeten doen.
Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar dxADSL = ADSL = vanuit de centrale zelf. In de veronderstelling dat je EDPnet hebt op VDSL2 en niet op ADSL komt jouw internet nu vanuit de ROP. Er is dus weldegelijk werk voor de technieker : in de centrale moet hij de jumper tussen de VN en de vertikale blokken rechtstreeks trekken ipv via de ADSL poorten. En op de KVD moet hij de jumper tussen de voeding en jouw lijn verwijderen (die staat bij ADSL rechtstreeks) en deze laten lopen naar de VDSL2 blokken in de KVD. Er is dus weldegelijk werk voor de tech! Ook moet een huisbezoek afgelegd worden bij adsl => vdsl om te checken of er geen stubs op je lijn zitten en meestal moet ook nog het gewone telefooncontact afgebroken worden en de nieuwe NTP gezet worden (6-polige splitter).

Als van je dxADSL (ADSL) naar EDPnet (ADSL) bent gegaan, dan natuurlijk is dat allemaal niet nodig.



Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat TS meerdere rechtstreekse paren heeft (appartement?) en ze het willen activeren op een nieuw paar ipv het paar waar nu bgc op zit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

fryelectro schreef:Dag Loerie,

voor alle duidelijkheid, ik ben wel akkoord met 50 EUR setup kost hoor, het gaat over nog eens bijna 50 EUR extra voor telecom installatie door een Belgacom technieker terwijl ik al een volledig werkende VDSL installatie via Belgacom heb en dus ook gekozen heb voor de do-it-yourself installatie...
Normaal gezien moet je daarvoor niks betalen, alleen dus je abo + activatie kosten.
krisken schreef:
on4bam schreef:Ik ben van DxADSL (scarlet dus) naar EDP gegaan zonder ingreep. login/pass aanpassen en done.
Ik zie niet in wat een tech zou moeten doen.
Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar dxADSL = ADSL = vanuit de centrale zelf. In de veronderstelling dat je EDPnet hebt op VDSL2 en niet op ADSL komt jouw internet nu vanuit de ROP. Er is dus weldegelijk werk voor de technieker : in de centrale moet hij de jumper tussen de VN en de vertikale blokken rechtstreeks trekken ipv via de ADSL poorten. En op de KVD moet hij de jumper tussen de voeding en jouw lijn verwijderen (die staat bij ADSL rechtstreeks) en deze laten lopen naar de VDSL2 blokken in de KVD. Er is dus weldegelijk werk voor de tech! Ook moet een huisbezoek afgelegd worden bij adsl => vdsl om te checken of er geen stubs op je lijn zitten en meestal moet ook nog het gewone telefooncontact afgebroken worden en de nieuwe NTP gezet worden (6-polige splitter).
Wij hebben toch niks extra moeten betalen hoor.. Hier in de pdf van de bestelling staat er alleen de kosten voor het abonement 35.95€ + 50€ activatiekosten.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

volgens mij is dit hetzelfde symptoom als vermeld bij SNOW waar ook zij last van hebben:

de opzeg van het reeds actieve vdsl abbo komt niet overeen met de aanvraag van het nieuwe,
en dus kan de bestaande situatie niet door het systeem hergebruikt worden...
daarmee maakt het systeem dan vervolgens een interventie aan en huppa...

zoals je correct opmerkt moet er eigenlijk helemaal NIETS fysiek aangepast worden (je hebt reeds vdsl2 en een 50/6 sync, dus je lijn zal wel goed zijn),
maar omdat je dus een actief signaal hebt kan het niet zomaar worden overgenomen (althans, administratief niet)

oplossing? een fysieke interventie om een administratief probleem te omzeilen, laat de klanten de kosten maar dragen :)
ben benieuwd hoe het verder voor je afloopt!
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Krisken schreef:Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat TS meerdere rechtstreekse paren heeft (appartement?) en ze het willen activeren op een nieuw paar ipv het paar waar nu bgc op zit...
neen helemaal geen appartement, gewoon een huidige actieve Belgacom Internet Intense (Internet only = raw copper). En ze moeten het absoluut activeren op het huidige paar, ik wil de waardes die ik nu heb dan ook behouden, en het andere paar (retour) denk ik niet dat ze gaan gebruiken voor VDSL2 he.
Loeri schreef:Wij hebben toch niks extra moeten betalen hoor.. Hier in de pdf van de bestelling staat er alleen de kosten voor het abonement 35.95€ + 50€ activatiekosten.
Bij mij net hetzelfde Loerie. + nog de kost voor de raw copper.
Splitter schreef:oplossing? een fysieke interventie om een administratief probleem te omzeilen, laat de klanten de kosten maar dragen
ben benieuwd hoe het verder voor je afloopt!
Dit zal heel eenvoudig aflopen. Als zij mij vragen of akkoord ga met die extra kost zal mijn bestelling geannuleerd worden omdat die kost gewoon onverantwoord is. Dan heeft edpnet de keuze: met BGC overleggen, deze kost op hun nemen of mij kwijtspelen als klant :/

@Joachim: graag jouw opinie?
Laatst gewijzigd door fryelectro 14 maa 2013, 11:34, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

het zijn zulke zaken waardoor ik eigenlijk voorstander ben van 1 netbeheerder (coax/koper/fiber) en daarnaast de aanbieders.
op voorwaarde dat het systeem dan correct uitgewerkt zou worden, gebeuren deze problemen niet (en zijn overstappen veel sneller te regelen)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik denk dat zoiets nog wel gaat gebeuren want dit klinkt wederom werk voor het bipt / ombudsman telecom.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Loeri schreef:
krisken schreef:
on4bam schreef:Ik ben van DxADSL (scarlet dus) naar EDP gegaan zonder ingreep. login/pass aanpassen en done.
Ik zie niet in wat een tech zou moeten doen.
Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar dxADSL = ADSL = vanuit de centrale zelf. In de veronderstelling dat je EDPnet hebt op VDSL2 en niet op ADSL komt jouw internet nu vanuit de ROP. Er is dus weldegelijk werk voor de technieker : in de centrale moet hij de jumper tussen de VN en de vertikale blokken rechtstreeks trekken ipv via de ADSL poorten. En op de KVD moet hij de jumper tussen de voeding en jouw lijn verwijderen (die staat bij ADSL rechtstreeks) en deze laten lopen naar de VDSL2 blokken in de KVD. Er is dus weldegelijk werk voor de tech! Ook moet een huisbezoek afgelegd worden bij adsl => vdsl om te checken of er geen stubs op je lijn zitten en meestal moet ook nog het gewone telefooncontact afgebroken worden en de nieuwe NTP gezet worden (6-polige splitter).
Wij hebben toch niks extra moeten betalen hoor.. Hier in de pdf van de bestelling staat er alleen de kosten voor het abonement 35.95€ + 50€ activatiekosten.
Je moet hier inderdaad niks van betalen, ik wou alleen duidelijk maken dat er dus wel een tech aan te pas moet komen. En het is die tech die aan de hand van codes moet doorgeven of je wel al dan niet moet betalen later. Codes die vaak zo onduidelijk zijn dat hij er zelf niet aan uit geraakt...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

krisken schreef: Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar dxADSL = ADSL = vanuit de centrale zelf. In de veronderstelling dat je EDPnet hebt op VDSL2 en niet op ADSL komt jouw
Je bent verkeerd :-D
Ik had al VDSL bij DxADSL (long story short: 20/1 profiel ADSL dat verlaagde bij overname en dus werd ik uit goodwill op VDSL gezet omdat mijn snelgeid anders lager zou geworden zijn)

Ik had dus VDSL bij DxADSL en heb alleen mijn login/pass aangepast bij omschakeling naar EDP.
50 Euro activatie maar geen tech.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In dat geval gaat mijn verhaal niet op natuurlijk :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Update: man man man...
Edpnet heeft zonet melding gekregen van Belgacom dat er bijkomende graafwerken (SNA = Small Network Adaptation) nodig zijn om internet te kunnen voorzien op uw adres. Deze graafwerken houden in dat Belgacom een aantal extra koperparen fysiek dient te trekken tot aan het intropunt van uw locatie.

Dit kan verschillende redenenen hebben; alle huidige koperparen zijn in gebruik voor andere diensten of de huidige vrije koperparen zijn van onvoldoende kwaliteit om u de gevraagde service te kunnen leveren. Dit zorgt uiteraard voor een langere opleveringstermijn (minstens 6 weken) en er zal 2 tot 3 keer een technieker ter plaatse moeten langskomen. Dwz dat er iemand aanwezig zal moeten zijn op dat ogenblik.

Deze werken kosten éénmalig 450 euro excl. BTW / 544,50 euro incl. BTW. Gezien deze kostprijs, vragen wij uiteraard eerst uw goedkeuring vooraleer we deze werkzaamheden laten uitvoeren. Als de werkzaamheden klaar zijn, zal u hiervan een factuur ontvangen.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb reeds een internetaansluiting bij Belgacom die ik wil overzetten naar edpnet. Ik heb een sync van 50/6, zeer goede lijnwaarden en sinds een paar dagen sync ik zelfs op 70/6.

Waarschijnlijk een vergissing in die zin dat ze zien dat er al een koperpaar in gebruik is en dat ze dus een extra koperpaar willen trekken voor hun signaal, maar ondertussen zijn we dus weeral een paar dagen kwijt. Toch niet eenvoudig, van provider veranderen :bang:
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Zo das wel héél apart.

Ben je zeker dat je maar 1 koperpaar gebruikt?
Normaal als je een 2de VDSL aansluiting wilt herlassen ze gewoon het retourpaar voor 50€... (tenzij je geen retourpaar hebt (raar)).

Natuurlijk gaat dat laatste niet op...
Bel gewoon is naar edpnet en leg alles uit.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

gunmaster schreef:Ben je zeker dat je maar 1 koperpaar gebruikt?
zeer zeker :) Toen ik in 2009 naar Belgacom ging voor VDSL2 hebben ze mijn vorige adsl abo op mijn ander paar gezet zodat ik tijdelijk beide kon gebruiken. Heeft dat nu met die raw copper te maken dat ze zich vergissen, ik snap er niets van. Ik heb het voorlopig via e-mail geregeld, maar als ze morgen geen duidelijke status kunnen geven ga ik inderdaad wel eens bellen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

"herlassen ze gewoon het retourpaar voor 50 euro" ... in welke wereld leef jij gunmaster :p
mss dat het voor BGC klanten 50 euro kost ofzo? maar over het algemeen dacht ik dat bgc de kost voor zichzelf neemt en de olo's het doorrekenen.

fryelectro: ik heb het ergens in deze draad al gezegd gehad dacht ik, niet?
je hebt 1 geschikt paar, 1 actieve lijn daarop, en het systeem (en bepaalde bipt reglementeringen) laten het niet toe "zomaar" dat over te nemen.

het is zoals in je quote:

"Dit kan verschillende redenenen hebben; alle huidige koperparen zijn in gebruik voor andere diensten ",
en dus krijg je dankzij het geweldig automatische systeem geen aansluiting zonder een vrij paar.
stap over naar TN en daarna naar EDP, geen enkel probleem, want je paar (dat nu dus niet vrij is, maar in gebruik door bgc) is ineens wel geschikt.

je moet toch houden van de logica in belgie, niet? :)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

thx Splitter. Wilt dat nu zeggen dat ik geen klant kan worden of dat ze manueel moeten ingrijpen?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Splitter schreef:"herlassen ze gewoon het retourpaar voor 50 euro" ... in welke wereld leef jij gunmaster :p
mss dat het voor BGC klanten 50 euro kost ofzo? maar over het algemeen dacht ik dat bgc de kost voor zichzelf neemt en de olo's het doorrekenen.
Wel toen ik hier mijn 2e VDSL wou hebben ze dat zo gedaan.
Alles via edp, volgens mij was ik 50€ (of zelfs niks kwijt) en BGC techniekers kwamen een gat graven en het herlassen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

tgoh...

uiteindelijk denk ik dat je echt niet veel keuzes hebt...

- je kan een 2de bgc lijn aanvragen (dan doet bgc de laswerken gratis en heb je 2 rechtstreekse paren, waardoor je dit niet meer zal voorhebben)
- je kan alles overzetten naar TN
- je kan na 6 maanden van TN naar EDP en dan heb je er ook geen extra kosten aan

persoonlijk zou ik het zo doen: nu naar TN, dan naar EDP, en als je ooit terug naar BGC wil, laat je hun eerst aansluiten voor je EDP opzegt.
dan moeten ze ook lassen en is het op hun kosten dat je 2 rechtstreekse paren hebt.


naar EDP gaan zonder die laswerken is geen werk van lange adem, maar eerder eentje van GEEN adem.
ik heb het ooit geprobeerd toen ik van scarlet naar bgc ging, en na meer dan een jaar heb ik opgegeven en BGC gewoon de laswerken laten doen,
die natuurlijk absurd waren.
maar gezien het mij niets extra heeft gekost, deden ze maar op :)
ik heb hier dus nu 2 vdsl geschikte paren and i'm loving it. (alhoewel... 2 actieve aansluitingen hebben er wel voor gezorgd dat ik geen 70mbps zal krijgen)


@gunmaster: hmm, vreemd? ofwel heeft edp je zo graag dat ze een deel van de kost zelf op zich hebben genomen natuurlijk :)
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Mij hoor je niet klagen :beerchug:

@ TS: wat zegt edpnet als je even belt?
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

fryelectro, geef eens even jouw klantennr op. We willen dit toch wel even nader bekijken.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@Edpnet: check PB.

Ondertussen geen status van klantendienst gekregen...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

We horen hier net van helpdeskverantw. dat iemand jou vandaag heeft proberen te bellen. Maar er gaat nu nog eens geprobeerd worden op gsmnr.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Update: daarstraks belde een vriendelijke dame van edpnet:
  • om zich te verontschuldigen voor het misverstand
  • dat ik mijn lijnnummer opnieuw moest doorgeven terwijl ik dit al sinds gisteren in het ticket had gezet.
  • dat maandag dit dossier opnieuw bekeken wordt (want de bestelling zal waarschijnlijk nu geannuleerd en opnieuw ingegeven moeten worden, maar dit was nog niet zeker)
  • dat ik mij moet voorbereiden op een wachttijd tussen 6 en 8 weken voor oplevering. En neen dit heeft volgens de klantendienst niets te maken met mijn dossier maar geldt sinds deze week (letterlijk sinds de briefing van het management vandaag) voor elke nieuwe klant. Dat ik mijn originele bestelling eigenlijk vorige week heb geplaatst deed niets terzake. Ik heb wel gezegd dat ik dat niet fair vind gezien ik er niet voor gezorgd heb dat dit nu allemaal opnieuw moet ingeboekt worden. De reden van deze vertraging kon ze mij ook niet geven behalve dat het een beslissing is van het management en dat het te maken zou hebben met personeelstekort.
  • op mijn vraag bij wie ik mijn beklag moest doen vroeg ze me om dit toe te voegen aan het ticket zodat ze dit dan kon doorspelen aan het management.
Ja hallo edpnet? Ben ik wel de juiste keuze aan het maken?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

update:
  • Belangrijkst is dat ze dus zonder probleem een raw copper van Belgacom zouden kunnen overnemen.
  • De vertraging op nieuwe orders van 6-8 weken zou niet van toepassing zijn op mijn bestelling.
  • Provisioning gaat mij een installatiedatum geven.
Wij wachten verder.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Er wordt precies wel erg veel foutieve info gegeven naar klanten toe vanuit de helpdesk.

Op wie is die vertraging van 8 weken dan wel van toepassing ?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Volgens de info die ik gekregen heb, alle nieuwe bestellingen sinds vorige week donderdag 21/3. Ik heb de indruk dat er inderdaad wel één en ander foutloopt.

update 30/3:

Gisteren kreeg ik plots volgende mail van Edpnet:
U kunt nu al vrijdag 29/03/2013 in uw agenda noteren, want als alles goed gaat, activeert edpnet die dag het abonnement van uw onderneming.

Komt er toch iets tussen dan brengen wij u uiteraard zo snel mogelijk op de hoogte.
Dat was dus een mail om te zeggen dat de activatie zou gebeuren op 29/3, de mail werd dus ook verstuurd op 29/3 :eek:

Ik heb direct getracht om contact op te nemen via mail en telefoon, echter geen reactie. Ze hebben mij dus ook niet op de hoogte gebracht dat "er iets tussen zou komen" De lijn zelf staat ook in "Waiting for fulfillment completion" status.

Ik weet dus niet of ik nu geactiveerd ben of niet en of ik de edpnet credentials in mijn modem mag invoeren (aangezien ik nog steeds op Belgacom VDSL zit via raw copper).

Waarom is dit allemaal zo moeilijk?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Enfin. Vandaag uiteindelijk geactiveerd geraakt.

speedtest:
Afbeelding

Upload is bijna even snel als bij Belgacom terwijl ik toch zou verwachten dat dit een beetje zou stijgen (Ik zat bij BGC op een Intense met 5 mbit upload en Edpnet zou met nu 6 mbit moeten geven):
Afbeelding

Vermoedlijk dus nog iets mis...

Ik hoopte ook mijn om mijn 70/6 profiel verder te kunnen benutten ook al wordt dit nog niet officieel aangeboden door edpnet, maar daar is spijtig genoeg niets van aan.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”