Ik ben alleen gaan wonen en heb gekozen voor Belgacom, na wat miserie met de aansluiting (18 dagen later dan normaal) kan ik nu toch eindelijk op internet.
Nu wou ik met de laatste versie van vdsl2tool mijn lijnwaarden eens bekijken maar ik kan niet inloggen.
Ik heb een bbox2 waarvan ik geen instellingen heb aangepast (buiten wifi).
Wel krijg ik altijd een zeer vervelende melding te zien om serienummer in te geven als ik een router instelling wil wijzigen.
Dit was vroeger naar mijn weten niet zo.
Klopt, maar alleen het user p/w, niet het admin p/w. BGC kennende zou ik het toch afraden om een persoonlijk p/w te kiezen.
Ik vind dat BGC i.v.m. het dichttimmeren van de BBOX de bal serieus heeft misgeslagen. Ware het niet veel beter geweest om een optie te voorzien waar gebruikers de mogelijkheid zouden hebben om al dan niet te tweaken ? Er zou perfect een mogelijkheid kunnen worden voorzien om toe te laten dat men zou kunnen tweaken mits de nodige waarschuwing dat dit buiten de normale garantie valt.
Het zou volgens mij ook perfect mogelijk zijn om getweakte BBOX'en te kunnen identificeren bij de klantendienst om al dan niet de garantie te laten gelden/uit te sluiten.
Ik heb daar wel een zekere sympahtie voor, kan je je voorstellen wat een enorme support behoefte je creëert als iedereen zomaar dingen kan wijzigen? Toch een onmogelijke opdracht voor zo'n helpdesk om nog support te geven?
En wat noem je dan een "getweakte" Box?
Stel ik heb één kleinigheid gewijzigd, deed iets verkeerd, en mijn internet werkt niet meer. De Helpdesk zal mij niet meer helpen omdat ik "getweakt" heb?
Of ik heb een eigen VoIp provider ingevoerd, en ik heb plots geen internet meer (niets met VoIp te maken) ... Geen support meer omdat mijn Box (voor Voip) getweakt werd?
Dit geldt ook voor de Telenet combi.
- de grote meerderheid van de gebruikers hebben voldoende aan de standard functionaliteit: voor hen mag de modem dichtgetimmerd blijven. Hoe minder ze kunnen "verprutsen", hoe beter.
- de advanced users, die meer nodig hebben, kunnen perfect hun eigen hardware gebruiken, en instellen naar behoefte.
Support gaat zich daar ook niet mee bezig houden. Is gewoon van nou ik stuur even een technieker, uw bbox zal kapot zijn (of je kan hem zelf gaan halen in bgc center). En de tech gaat gewoon daar een andere modem zetten. De tijden om een interventie uit te voeren (incl aanrijtijden) zijn zo al kort genoeg dat techs zich niet bezig houden met het "bekijken" van het probleem, maar meteen beginnen met dingen te vervangen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
inderdaad dit is ook mijn ervaring er wordt vanuit de TD van Belgacom niet veel gecontroleerd en als na het resetten van de modem blijkt dat het niet lukt deze aan de gang te krijgen krijg je een ruilnummer om hem te laten vervangen.
Ik wou net ook eens vdsltool gebruiken, heb het gedownload, maar als ik op connect druk, dan blijft het balkje maar draaien, zonder dat er verder iets gebeurd ... Iemand die raad weet?