VDSLtool probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
unrealbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2010, 03:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

Ik ben alleen gaan wonen en heb gekozen voor Belgacom, na wat miserie met de aansluiting (18 dagen later dan normaal) kan ik nu toch eindelijk op internet.
Nu wou ik met de laatste versie van vdsl2tool mijn lijnwaarden eens bekijken maar ik kan niet inloggen.

Ik heb een bbox2 waarvan ik geen instellingen heb aangepast (buiten wifi).
Wel krijg ik altijd een zeer vervelende melding te zien om serienummer in te geven als ik een router instelling wil wijzigen.
Afbeelding
Dit was vroeger naar mijn weten niet zo.

Enige hulp?
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Je kan de vdsltool nog steeds gebruiken.
Met gebruikersnaam admin en paswoord de serienummer van je bbox

Telenet Yugo
OVH voip
unrealbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2010, 03:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt, dat werkt.
Enig idee of je dat serienummer dat hij vraagt kan afzetten?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je wilt toch niet dat iedereen in je modem kan?
Je kan het paswoord wijzigen naar een zelf gekozen paswoord i.p.v. het serienummer ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Klopt, maar alleen het user p/w, niet het admin p/w. BGC kennende zou ik het toch afraden om een persoonlijk p/w te kiezen.

Ik vind dat BGC i.v.m. het dichttimmeren van de BBOX de bal serieus heeft misgeslagen. Ware het niet veel beter geweest om een optie te voorzien waar gebruikers de mogelijkheid zouden hebben om al dan niet te tweaken ? Er zou perfect een mogelijkheid kunnen worden voorzien om toe te laten dat men zou kunnen tweaken mits de nodige waarschuwing dat dit buiten de normale garantie valt.

Het zou volgens mij ook perfect mogelijk zijn om getweakte BBOX'en te kunnen identificeren bij de klantendienst om al dan niet de garantie te laten gelden/uit te sluiten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb daar wel een zekere sympahtie voor, kan je je voorstellen wat een enorme support behoefte je creëert als iedereen zomaar dingen kan wijzigen? Toch een onmogelijke opdracht voor zo'n helpdesk om nog support te geven?

En wat noem je dan een "getweakte" Box?
Stel ik heb één kleinigheid gewijzigd, deed iets verkeerd, en mijn internet werkt niet meer. De Helpdesk zal mij niet meer helpen omdat ik "getweakt" heb?
Of ik heb een eigen VoIp provider ingevoerd, en ik heb plots geen internet meer (niets met VoIp te maken) ... Geen support meer omdat mijn Box (voor Voip) getweakt werd?

Dit geldt ook voor de Telenet combi.
- de grote meerderheid van de gebruikers hebben voldoende aan de standard functionaliteit: voor hen mag de modem dichtgetimmerd blijven. Hoe minder ze kunnen "verprutsen", hoe beter.
- de advanced users, die meer nodig hebben, kunnen perfect hun eigen hardware gebruiken, en instellen naar behoefte.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Support gaat zich daar ook niet mee bezig houden. Is gewoon van nou ik stuur even een technieker, uw bbox zal kapot zijn (of je kan hem zelf gaan halen in bgc center). En de tech gaat gewoon daar een andere modem zetten. De tijden om een interventie uit te voeren (incl aanrijtijden) zijn zo al kort genoeg dat techs zich niet bezig houden met het "bekijken" van het probleem, maar meteen beginnen met dingen te vervangen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad dit is ook mijn ervaring er wordt vanuit de TD van Belgacom niet veel gecontroleerd en als na het resetten van de modem blijkt dat het niet lukt deze aan de gang te krijgen krijg je een ruilnummer om hem te laten vervangen.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Sorry dat ik even inpik op dit topic maar :

Ik wou net ook eens vdsltool gebruiken, heb het gedownload, maar als ik op connect druk, dan blijft het balkje maar draaien, zonder dat er verder iets gebeurd ... Iemand die raad weet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

user = admin
paswoord = serienummer BBox2
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”