Wanneer komt er actie ?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Het is eigenlijk ongelooflijk dat na maanden van blijkbaar trage ADSL2FIT verbindingen en bijna 4.000 berichten op dit forum men nog altijd in de fase zit waar iedereen naast elkaar klaagt over zijn eigen trage internetverbinding :roll:

Ondertussen betalen jullie wel allemaal netjes de rekeningen aan ADSL2FIT en enkele flamewars met de beheerders van ADSL2FIT niet te na gesproken gebeurt er volgens mij weinig concreet.

Waarom geen standaardbrief op een webpagina zetten die gedupeerde klanten kunnen afdrukken, vervolledigen met hun persoonlijke gegevens (naam, adres) en aangetekend versturen naar ADSL2FIT waarbij men ze op het vlak van dienstverlening in gebreke stelt en vaagt naar een degelijke oplossing van de problematiek ? Stuur eveneens een kopie van de brief naar 1 persoon die alle kopies centraliseert zodat die een dossier kan samenstellen.
Het kost jullie inderdaad éénmalig 5 euro ofzo (de aangetekende zending + 1 postzegel) maar enerzijds is ADSL2FIT dan officieel op de hoogte van de problemen en anderzijds heb je een dossier om mee naar de media (Test Aankoop, kranten, computertijdschriften, VRT of VTM) of de rechtbank te stappen als de problemen blijven aanhouden en ADSL2FIT geen inspanningen doet om aan de klachten te verhelpen.

Ikzelf ben geen ADSL2FIT klant en ben bijgevolg geen benadeelde partij maar maandelijks betalen voor een breedbanddienst die blijkbaar (zo lees ik hier althans) permanent ondermaats presteert zou bij mij er toch niet ingaan als zoete koek hoor.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

mm2,

moest de fout nu volledig bij Webvisie liggen en moest Webvisie geen nota nemen van onze problemen, dan was dit inderdaad de goei weg geweest op dit op te lossen. Het grote probleem is dat het iets ingewikkelder in elkaar zit en dat er meer partijen betrokken zijn dan op het eerste zicht lijkt.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Dag Styno,

Ik begrijp dat problemen niet bij toverslag kunnen weggewerkt worden (zeker als het probleem niet zuiver intern is) maar als je er de volle prijs voor betaalt verwacht je toch ergens waar voor je geld.

Of toch minstens een officiele statement op de ADSL2FIT website waarin zij de problematiek erkennen en een uitleg geven over de manier waarop zij de problemen gaan aanpakken. Dat lijkt mij toch iets waar de klant recht op heeft.
Laatst gewijzigd door mm2 op 24 apr 2004, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

mm2,

Buiten dan dat het probleem veel gecompliceerderd is dan het lijkt, word het leed bij velen ook verzacht door het limietloze karakter van de verbinding. Sommige mensen halen nog 50-100Kbyte/sec en kunnen zo nog altijd meer downloaden dan dat ze ooit konden bij enige andere ISP.

Moest dit ook wegvallen dan had het al lang een heel ander verhaal geweest vermoed ik.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Sasuke, ik wil niet voor de 100ste keer in herhaling vallen en uitgescholden worden voor zagevent, maar ik download momenteel 20 kB/s. Zelfs dat zou ik niet te erg vinden, moest mijn lijn niet ieder half uur uitvallen. Alsof dat niet genoeg is blijkt dat ik sinds gisteren (23/04) niet meer kan inloggen op de statuspagina.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
zippy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:41
Locatie: Belgium,leuven

Daar heeft Sasuske spijtig genoeg gelijk in!

Moest ik zelf ook maar 50Kbyte/s halen dan zou ik er ook nog mee kunnen leven. Maar ik zit nu al sinds eind februari op 5 à 10 Kbyte/s.

Spijtig genoeg is deze groep van users te weinig vertegenwoordigd. Ik heb al alle mogelijke(die ik kon bedenken) stappen ondernomen, wel persoonlijk dan.

*Aangetekend schrijven + faxen
*Ombudsdienst voor telecommunicatie ingeschakeld(waar ADSL2FIT na verloop van 1 maand nog steeds geen respons op had gegeven)
*Media aangesproken in de vorm van enkele kranten aangeschreven en de programma's Ombudsjan en Klant of koning gemaild. Ook naar testaankoop heb ik gemaild.

Op al dit initiatief heb ik bitter weinig respons gekregen. Zelfs de ombudsdienst voor telecommunicatie laat het maar aansudderen, en sturen telkens herinneringen naar WebVisie. Ben eens benieuwd hoeveel er nog moeten verstuurd worden voordat WebVisie antwoord zal geven!


Ik heb alle begrip voor de penibele situatie waarin WebVisie zich verkeert, maar dit betekend niet dat je dan als klant dit zo maar moet accepteren.
Ikzelf heb trouwens al lang alle hoop opgeheven dat het ooit(toch alleszins het eerste half jaar) zal verbeteren. Daarom ook het enigste dat ik wil horen van WebVisie is dat ze toegeven dat het niet van vandaag op morgen zal opgelost geraken. Een heldere uitleg waarin WebVisie zelf(niet onofficiële berichten) de problemen uit de doeken doen op een eenvoudige toch volledige manier! Dat we tenminste de keus hebben om ons contract éénzijdig te verbreken. Moest ADSL2FIT daar soms schrik voor hebben, ik denk dat, zelfs met al deze problemen, niet veel users ook daadwerkelijk hun contract zouden opzeggen.

Het limietloos karakter was een mooi initiatief van WebVisie maar met de huidige gang van zaken NIET HAALBAAR!
Daarom een oproep naar WebVisie toe, stap van het limietloze karakter even af(wachten tot de tijd daar wel rijp voor is) en stap over naar een ruime limiet die nog steeds ver boven alle concurrentie uittorent. En doe dit niet over een jaar, maar doe dit NU! Dat zal de enigste manier zijn waarin er terug aan tafel kan gezeten worden in zake Scarlet en Belgacom! Soms moet je even achteruit gaan om weer vooruit te geraken!
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Zou de kapitale fout van ADSL2FIT niet liggen in het feit dat zij een onbeperkte, 4 Mbit toegang aanbieden voor een bodemprijs ?

Daarmee lok je automatisch een concentratie van stevige up/downloaders naar je toe waardoor de beschikbare bandbreedte die het bedrijf huurt snel verzadigd is met snelheidsdaling (en klachten) tot gevolg. Door de bodemprijs heb je geen financiele mogelijkheden om de beschikbare bandbreedte snel uit te breiden om je snelheid op peil te houden.

Telenet lokte daarmee in de beginperiode ook z'n klanten tot ook zij schoorvoetend de kraan meer en meer dicht gedraaid hebben met de bedoeling een evenredigere spreiding te hebben van hun netwerktraffiek.

Als provider heb je volgens mij maar de volgende mogelijkheden voor de +/- 40 euro per maand die je aan je klanten vraagt:
- snelle toegang met limiet (bij overschrijding bijbetalen per gigabyte of smalband)
- trage toegang (512 Kbit) zonder limietbeperking

Wil je snel en limietloos het internet op dan kan dat alleen mits daarvoor een correcte prijs te betalen die méér is dan de huidige +/- 40-45 euro per maand. De goedkoopste 2 Mbit download limietloze ADSL office formule kost (voor zover ik weet) nog altijd +/- 180 euro per maand BTW in...

Zou het niet eerlijker geweest zijn uit te pakken met een limietloze toegang, 1 Mbit down en 256 kbit up voor een eerlijke prijs rond de 80 euro en te investeren in het maximaliseren van de snelheid daarvan voor de abonnees ?

Velen zullen mij misschien gek verklaren :smash2: maar als iedereen permanent rond de 100 KB/sec haalt op een 1 Mbit lijn die je 80 euro per maand kost zal ik mij niet bekocht voelen in tegenstelling tot een 8 Mbit lijn te nemen voor 60 euro waar je amper 50KB/sec ofzo op haalt.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:Sasuke, ik wil niet voor de 100ste keer in herhaling vallen en uitgescholden worden voor zagevent, maar ik download momenteel 20 kB/s. Zelfs dat zou ik niet te erg vinden, moest mijn lijn niet ieder half uur uitvallen. Alsof dat niet genoeg is blijkt dat ik sinds gisteren (23/04) niet meer kan inloggen op de statuspagina.


Ik zal nooit zeggen dat je een zagevent bent als je gelijk hebt, enkel dat niet IEDEREEN slechts 10Kb/sec haalt. Ik heb ook niet beweerd dat IEDEREEN meer dan 50Kb/sec haalt hé.

Het is gewoon zo dat veel mensen niks zeggen omdat ze met hun 50kb/sec nog altijd meer dan 10Gb kunnen binnenhalen zonder dat ze een VP moeten kopen.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Sasuke schreef:
The_Borg schreef:Het is gewoon zo dat veel mensen niks zeggen omdat ze met hun 50kb/sec nog altijd meer dan 10Gb kunnen binnenhalen zonder dat ze een VP moeten kopen.


Ik heb eigenlijk de indruk dat er 2 soorten ADSL2FIT gebruikers zijn:

- Diegenen waar het traag gaat en die er zich bij neerleggen omdat ze door "24/24 7/7" te downloaden (voorlopig nog) over hun 10 GB per maand geraken
- Diegenen waar het traag gaat en die er zich niet bij kunnen neerleggen dat het zo traag gaat en geen zin hebben om "24/24 7/7" te downloaden om over hun 10 GB te komen.

Of zie ik het ietwat té zwart-wit :???:
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

mm2 schreef:Ik heb eigenlijk de indruk dat er 2 soorten ADSL2FIT gebruikers zijn:

- Diegenen waar het traag gaat en die er zich bij neerleggen omdat ze door "24/24 7/7" te downloaden (voorlopig nog) over hun 10 GB per maand geraken
- Diegenen waar het traag gaat en die er zich niet bij kunnen neerleggen dat het zo traag gaat en geen zin hebben om "24/24 7/7" te downloaden om over hun 10 GB te komen.

Of zie ik het ietwat té zwart-wit :???:


ik denk dat dat correct is... bij die 2de groep zitten ook de mensen die zich van die capaciteit nix aantrekken maar vooral de upload en die open porten willen.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

Ik heb gemerkt dat ik ook niet meer kan inloggen op de status pagina.
Als ik mijn paswoord ingeef gebeurt er gewoon niks. :|
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

mm2 er zijn er ook nog waar de snelheid wel goed is !
ic706mk2
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 apr 2004, 18:21
Locatie: st-niklaas
Bedankt: 17 keer

Hallo,

mm2....80€!!!!!!!! voor wat???

NetDSL-Internet Einzelplatzzugang Analog*
DSL-Internet-Einzelplatzzugang Pauschaltarif
FlatLine* bis zu 1 Mbit/s 25 €/Monat
=1Mb dwn en 128up
Nooit problemen gehad in de 10jaar dat ik daar "kunde" was....
Als dwnload van een ftp had ik 100kB en dat ....konstant!!!
En ik die dach dat ik in Belgie een provider gevonden had die dat ook aan kon bieden .....PECH
Achja dit alles was ook flatrate en netcologne is ook een LOKALE provider.
De vergelijking met A2F kan zo wat opgaan...
Waarom daar wel en hier niet...MONOPOLIE .....DeutscheTelekom deed in het begin het zelfde,maar die is dan kordaad terug gewezen door de bevoegde controlecommissie.
Mvg

Luc

P.S. mijn snelhied nu ,ja lees maar KLEINE b.
en dat reeds verschillende weken...
Gemiddelde: 12.898 Bps 103 kbps
Mediaan: 12.589 Bps 101 kbps
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

ic706mk2 schreef:Hallo,

mm2....80€!!!!!!!! voor wat???

NetDSL-Internet Einzelplatzzugang Analog*
DSL-Internet-Einzelplatzzugang Pauschaltarif
FlatLine* bis zu 1 Mbit/s 25 €/Monat
=1Mb dwn en 128up


Voor mij mag dat in Belgie gerust ook voor 25 euro hoor :wink:
En flatline 2 Mbit aan 50 euro per maand waarbij je steeds 200 KB/sec haalt sla ik ook niet af :lol:
ic706mk2
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 apr 2004, 18:21
Locatie: st-niklaas
Bedankt: 17 keer

Hallo,

mm2...

2Mb kost daar 40€. Zou ik mee kunnen leven,en vele van ons ook denk ik.Het voornaamste is vind ik,dat men niet konstant op de volume meter moet zitten kijken.Want het is niet enkel de "downloads" die volume kosten,maar ook bv chat,radio enz...elke beweging kost volume.Een betje vervelend als je dagelijks moet plannen wat je kan doen.
groeten

luc
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”