Telenet Telefonie (voor de kenners)

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik heb volgende vraag:

Ik heb een vaste telefoonlijn van telenet....
op deze lijn gaan veel oproepen naar buiten via een modem(analoge telefoniemodem voor inbraaksysteem)
ik heb op deze lijn sinds kort de optie: signaal 2de oproep....
en als er iemand belt terwijl ik zelf bel krijg ik een bieptoontje...
maar nu stel ik de vraag,stel de lijn is bezet,door een uitgaande fax of het alarm dat uitbelt...
gaat dat dan storingen geven in de transmissie?
of is die biep van signaal 2de oproep een andere golflengte,die bv een faxapparaat enz niet stoort?

iemand enige kennis en idee?

thx
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je correspondent hoort deze oproep niet, dus is het niet schadelijk voor uitgaande oproepen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

http://klantenservice.telenet.be/conten ... -werkt-het
Telenet schreef:Opmerking
Het signaal tweede oproep kan de datatransmissie van je fax of modem verstoren. Gebruik deze dienst dus liever niet op zo'n lijn.
Bij Belgacom kan je het signaal 2de oproep per gesprek uitzetten, bij Telenet blijkbaar niet.
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -oproep%3F
Belgacom schreef:Indien u het Signaal 2de Oproep niet wenst te ontvangen, kan u deze eveneens oproep per oproep deactiveren vóór uw correspondent op te bellen, door de code *42*xxxxxxxxxx# te vormen (waar xxxxxxxxxx is het nummer waarmee u een gesprek tot stand gaat brengen). Het Signaal 2de Oproep zal automatisch opnieuw geactiveerd worden wanneer u hebt ingehaakt.

U kunt Signaal 2de Oproep eveneens permanent deactiveren door de code #43# te vormen.
Indien u de functie opnieuw wenst te activeren, volstaat het de code *43# te vormen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

mailracer schreef:Je correspondent hoort deze oproep niet, dus is het niet schadelijk voor uitgaande oproepen.
wel mijn correspondent hoort die pieptoon wel...
heb terwijl ik aan het bellen was eens met mijn gsm naar mijn lijn gebeld en zowel ik als mijn correspondent hoort deze biep elke 3 seconden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

dommelgebruiker schreef:gaat dat dan storingen geven in de transmissie?
of is die biep van signaal 2de oproep een andere golflengte,die bv een faxapparaat enz niet stoort?
Die beep is in het hoorbaar frequentiebereik, net zoals fax- en modem tonen. Dat was nu precies de technologie in het begin van de datatransmissie via telefoon: data omzetten naar hoorbare toontjes ...

Het kan dus storen, maar of dat nu zo erg zal storen dat de datatransmissie uitvalt, ga je zelf moeten ondervinden.
Die protocollen hebben ook foutcorrecties, zodat foutieve data opnieuw verstuurd worden, binnen bepaalde perken.
Hoe groter de snelheid, hoe gevoeliger voor storingen (een fax aan 9.600 bit/s zal er waarschijnlijk minder last van hebben dan een modemverbinding aan 56.600 bit/s).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dommelgebruiker schreef:maar nu stel ik de vraag,stel de lijn is bezet,door een uitgaande fax of het alarm dat uitbelt...
Mmm... als ik dus een lange fax naar je stuur kan ik ondertussen zonder problemen inbreken (of onderbreekt je alarm de lijn ?) 8)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Als het alarm goed geinstalleerd is, zal dat inderdaad tussen de inkomende lijn en alle andere apparaten zitten, en de lijn verbreken op het moment dat het zelf de lijn nodig heeft...

Als het echter zelfplaatsing of bricolage is, kan dat al eens fout zijn aangesloten natuurlijk...
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Als tijdens het faxen er signaal 2de oproep binnenkomt zal de fax de lengte van dat signaal niets printen, uwe fax zal na dat signaal verder doen,
uw faxpapier die uitrolt zal beschadigd zijn op sommige plekken.

Voorbeeld originele fax staat er:
Dit is een eerstetekst
dit is een tweede tekst
dit is een derde tekst
dit is een vierde tekst
dit is een vijfde tekst

Stel bij tweede en vierde is er signaal 2de oproep, de fax zal dit afprinten:
Dit is een eerstetekst
dit is een derde tekst
dit is een vijfde tekst

doordat hij in fase is van data stream en signaal 2de oproep in het protokol onbekend is doet hij verder en er word zelfs niet gecorrigeerd met
alle gevolgen van dien.

In de betere PABX is het meestal mogelijk om beperkte data protektie te programmeren, signaal 2de oproep wordt tegengehouden,
BV: op de uitgang naar de de fax of de uitgang naar een Modem.

PS: feitelijk zit er in een fax een modem met een Fax-protokol .
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”