Ik ben al even (hopeloos) op zoek naar een legale basis om het contract tussen mij en webvisie nietig te laten verklaren en denk nu een oplossing gevonden te hebben in de algemene voorwaarden van Webvisie.
Artikel 8: Overmacht
8.2 Met overmacht worden gelijkgesteld onvoorziene omstandigheden ... welke van die aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst daardoor onmogelijk, dan wel dermate bezwaard en/of onevenredig kostbaar wordt dat prompte naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet van de andere partij kan worden gevergd.
Worden daarom als overmacht beschouwd, zonder dat deze lijst evenwel beperkend is, stakingen, bedrijfsblokkades, epidemies, contractbreuk of voorraadtekort door leveranciers van WebVisie bvba, natuurrampen en wettelijke of administratieve beperkingen.
Blijkt dus dat Webvisie helemaal niet moet toegeven dat ze een probleem hebben, het feit dat ze ons laten weten dat de problemen bij de leverancier liggen is al genoeg.
En ik weet niet hoe het bij de andere gedupeerden zit maar Webvisie heeft mij minstens 1 keer verplicht om 3 maanden abonnementsgeld op voorhand te betalen. En wat zeggen de algemene voorwaarden daar over?
Artikel 5: prijzen - betalingsvoorwaarden
5.1. De op de dienst toepasselijke prijzen worden uitgedrukt in EURO en alle facturen worden opgesteld in
EURO. De prijs omvat het maandelijks abonnementsgeld voor de dienstverlening. ... De terugkerende
kosten worden maandelijks op voorhand gefactureerd.
Nog enkele punten die ook in de algemene voorwaarden vermeld staan maar niet nagekomen worden door webvisie:
1. de voorwaarden zijn verandert terwijl ik hier niet van op de hoogte gesteld werd
2. webvisie adverteerd het gebruik van eigen servers, wat in de algemene voorwaarden (met niet zoveel woorden) verboden wordt
3. Weet niet of dit juist is maar mag Webvisie in zijn algemene voorwaarden zomaar afzien van een koninklijk besluit?
Punt 14: artikel 103 §1 al.1 van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven, met betrekking tot de herstelling in de oorspronkelijke staat van het goed na de uitvoering van de installatiewerken, is niet van toepassing.
Dat zal het zo wat zijn op het eerste zicht, laat het wel weten als ik nog iets vind.
Of ben ik (wederom ) verkeerd??
Greetz,
UC
/ps: mijn aangetekend schrijven vertrekt maandag