Nog volledig onder het label van 'geruchten', maar berichtendienst Whatsapp zou een overnamedoelwit zijn van sociaal netwerk Facebook.
Dat meldt TechCrunch op basis van eigen anonieme bronnen. Whatsapp is opgericht in 2009 als berichtendienst en werd in bepaalde landen al snel een zware concurrent voor sms. Ovum berekende dat dergelijke apps de mobiele operatoren dit jaar alleen al 17,8 miljard euro kostten. Best mogelijk als je de cijfers Whatsapp bekijkt: de dienst zou inmiddels 100 miljoen dagelijkse gebruikers hebben. In oktober vorig jaar (de laatst bekende cijfers) zouden 1 miljard berichten per dag werden verzonden.
Die cijfers zouden de interesse hebben opgewekt van het beursgenoteerde sociale netwerk Facebook. Via een overname zou het bedrijf zich nog verder kunnen versterken op de mobiele markt, wat toch expliciet deel uitmaakt van de strategie van het bedrijf. Daarvoor nam het eerder al Instagram over.
TechCrunch trekt het verhaal overigens nog verder open. Immers, de twee oprichters van Whatsapp zouden ex-Yahoo'ers zijn. En onder Marissa Mayer heeft Yahoo ook al zijn interesse in de mobiele markt geuit. Conclusie: de kans op een hevige overnamestrijd rond Whatsapp is reëel.
bron : datanews
Facebook aast op WhatsApp
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zijn er onder de Userbaser's trouwens actieve WhatsApp gebruikers ? Ik heb de indruk dat het gebruik ervan in Belgie (in tegenstelling tot Nederland) erg laag is.
Zelf heb ik het op m'n smartphone maar ik gebruik het eigenlijk niet echt (heb er ook maar een 10 contacten in staan). Door het feit dat veel abbo's tegenwoordig haast onbeperkt SMSjes hebben is de zin van een WhatsApp (die je batterij alléén maar sneller doet leeg gaan) me ook niet echt duidelijk meer.
Zelf heb ik het op m'n smartphone maar ik gebruik het eigenlijk niet echt (heb er ook maar een 10 contacten in staan). Door het feit dat veel abbo's tegenwoordig haast onbeperkt SMSjes hebben is de zin van een WhatsApp (die je batterij alléén maar sneller doet leeg gaan) me ook niet echt duidelijk meer.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik gebruik het zeer actief... 't is vooral zeer handig om berichten naar verschillende contacten te sturen (groepen aanmaken), of foto's/bestanden te sturen
sms-en doe ik nog maar weinig (enkel naar mensen die geen whatsapp hebben eigenlijk)
facebook gebruik ik echter niet, dus ik hoop dat er van de geruchten niets aan is
sms-en doe ik nog maar weinig (enkel naar mensen die geen whatsapp hebben eigenlijk)
facebook gebruik ik echter niet, dus ik hoop dat er van de geruchten niets aan is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Net Whatsapp op m'n Nokia N8 nog eens opgestart... Blijkt die niet meer te werken omdat ik een update niet geïnstalleerd heb .
Grootste reden voor mij om het niet te gebruiken is eigenlijk omdat conversaties niet "platformonafhankelijk" zijn. Twitter Direct Messages krijg ik op elk toestel (of dit nu iPad, laptop of GSM is), WhatsApp is beperkt tot enkel GSM.
Grootste reden voor mij om het niet te gebruiken is eigenlijk omdat conversaties niet "platformonafhankelijk" zijn. Twitter Direct Messages krijg ik op elk toestel (of dit nu iPad, laptop of GSM is), WhatsApp is beperkt tot enkel GSM.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik gebruik het vaak eigenlijk, vooral voor grotere berichten. Toch dagelijks een 2/3 berichten met whatsapp
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik gebruik het toch ook een paar keer per week (maar mijn familie zit wel in Nederland).
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Zeer jammere zaak als ze het overpakken.
Uiteraard slimme zet maar jammer.
WhatsApp ging easy, gewoon in je contactpersonen het nummer en naam en je had hem.
Als FB het krijgt, gaan ze vast in de toekomst alles op Facebook laten gelijken,
dus moet je continu iemand uitnodigen.
Weigeren die teveel = blokt Facebook op dit moment je uitnodigingen,
wat dan doen
Straks bepalen hun nog, naar wie je kan bericht kan sturen en naar wie niet, belachelijk
Uiteraard slimme zet maar jammer.
WhatsApp ging easy, gewoon in je contactpersonen het nummer en naam en je had hem.
Als FB het krijgt, gaan ze vast in de toekomst alles op Facebook laten gelijken,
dus moet je continu iemand uitnodigen.
Weigeren die teveel = blokt Facebook op dit moment je uitnodigingen,
wat dan doen
Straks bepalen hun nog, naar wie je kan bericht kan sturen en naar wie niet, belachelijk
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Nu ik erover nadenk, het overgrote deel van de personen waar ik elke dag mee "chat" heeft iMessage
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
I ben vooral een google talk gebruiker.
Vooral het feit dat alle conversaties seamless op alle devices tergelijk gevoerd kunnen worden is een pluspunt
Vooral het feit dat alle conversaties seamless op alle devices tergelijk gevoerd kunnen worden is een pluspunt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En uiteindelijk hebben we 37 oplossingen en kunnen we met niemand meer chatten
En dan is er nog steeds SMS
En dan is er nog steeds SMS