Facebook aast op WhatsApp

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Nog volledig onder het label van 'geruchten', maar berichtendienst Whatsapp zou een overnamedoelwit zijn van sociaal netwerk Facebook.

Dat meldt TechCrunch op basis van eigen anonieme bronnen. Whatsapp is opgericht in 2009 als berichtendienst en werd in bepaalde landen al snel een zware concurrent voor sms. Ovum berekende dat dergelijke apps de mobiele operatoren dit jaar alleen al 17,8 miljard euro kostten. Best mogelijk als je de cijfers Whatsapp bekijkt: de dienst zou inmiddels 100 miljoen dagelijkse gebruikers hebben. In oktober vorig jaar (de laatst bekende cijfers) zouden 1 miljard berichten per dag werden verzonden.

Die cijfers zouden de interesse hebben opgewekt van het beursgenoteerde sociale netwerk Facebook. Via een overname zou het bedrijf zich nog verder kunnen versterken op de mobiele markt, wat toch expliciet deel uitmaakt van de strategie van het bedrijf. Daarvoor nam het eerder al Instagram over.

TechCrunch trekt het verhaal overigens nog verder open. Immers, de twee oprichters van Whatsapp zouden ex-Yahoo'ers zijn. En onder Marissa Mayer heeft Yahoo ook al zijn interesse in de mobiele markt geuit. Conclusie: de kans op een hevige overnamestrijd rond Whatsapp is reëel.

bron : datanews
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zijn er onder de Userbaser's trouwens actieve WhatsApp gebruikers ? Ik heb de indruk dat het gebruik ervan in Belgie (in tegenstelling tot Nederland) erg laag is.

Zelf heb ik het op m'n smartphone maar ik gebruik het eigenlijk niet echt (heb er ook maar een 10 contacten in staan). Door het feit dat veel abbo's tegenwoordig haast onbeperkt SMSjes hebben is de zin van een WhatsApp (die je batterij alléén maar sneller doet leeg gaan) me ook niet echt duidelijk meer.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik gebruik het zeer actief... 't is vooral zeer handig om berichten naar verschillende contacten te sturen (groepen aanmaken), of foto's/bestanden te sturen
sms-en doe ik nog maar weinig (enkel naar mensen die geen whatsapp hebben eigenlijk)
facebook gebruik ik echter niet, dus ik hoop dat er van de geruchten niets aan is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net Whatsapp op m'n Nokia N8 nog eens opgestart... Blijkt die niet meer te werken omdat ik een update niet geïnstalleerd heb :P.
Grootste reden voor mij om het niet te gebruiken is eigenlijk omdat conversaties niet "platformonafhankelijk" zijn. Twitter Direct Messages krijg ik op elk toestel (of dit nu iPad, laptop of GSM is), WhatsApp is beperkt tot enkel GSM.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik gebruik het vaak eigenlijk, vooral voor grotere berichten. Toch dagelijks een 2/3 berichten met whatsapp

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik gebruik het toch ook een paar keer per week (maar mijn familie zit wel in Nederland).
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Zeer jammere zaak als ze het overpakken.
Uiteraard slimme zet maar jammer.

WhatsApp ging easy, gewoon in je contactpersonen het nummer en naam en je had hem.

Als FB het krijgt, gaan ze vast in de toekomst alles op Facebook laten gelijken,
dus moet je continu iemand uitnodigen.
Weigeren die teveel = blokt Facebook op dit moment je uitnodigingen,
wat dan doen :P

Straks bepalen hun nog, naar wie je kan bericht kan sturen en naar wie niet, belachelijk :P
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nu ik erover nadenk, het overgrote deel van de personen waar ik elke dag mee "chat" heeft iMessage :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

I ben vooral een google talk gebruiker.

Vooral het feit dat alle conversaties seamless op alle devices tergelijk gevoerd kunnen worden is een pluspunt
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En dat je de chat history kunt terug vinden in je google webmail :)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En uiteindelijk hebben we 37 oplossingen en kunnen we met niemand meer chatten :bang:

En dan is er nog steeds SMS 8)
kloon
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Gebruik het ook zeer vaak.
Net zoals veel collega's op het werk
LukeSBE
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik gebruik 'em voor IMs met mijn broer, die in Luxemburg woont (gratis SMSen enkel in België...)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”