Beste telenetters,
heb onlangs een nieuwe aansluiting laten plaatsen gekoppeld aan een Fibernet 60 account.
Modem is een Compal CV6181E in combinatie met een Asus RT-AC66U met firmware 3.0.0.4.246
Meetwaardes van de lijn zijn Rx 4.2, Tx 37 en SNR 37 volgens gegevens ingevuld op het installatieformulier.
Tijdens de installatie heeft de technieker verschillend pogingen gedaan om de situatie enigszins te verbeteren echter zonder
resultaat.
Sinds de activering van de account blijft de snelheid constant laag, ongeacht het tijdstip. Dit zowel overdag als 's nachts.
Kabel of wireless maakt ook geen verschil. Download is ook niet vloeiend maar steeds met horten en stoten.
Volgens de technieker is de lijn in de straat van slechte kwaliteit en is deze situatie zeker niet te wijten aan de binneninstallatie.
Vraag is nu wat doe ik hier verder mee ?
Telenet Fibernet 60 -> 3 tot 9Mbit Snelheid (of traagheid)
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wat zegt telenet als je belt naar hun KD?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
De waarde zijn goed maar ...
De technieker heeft tijdens de installatie zelf gebeld omdat de Rx waarde volgens mij -4.2 in plaats van +4.2 was.
Zijn uitleg was dat hij nogal installaties had afgeleverd waar de Rx waarde rond -4 bedroeg en dat dit net binnen de tolerantie zone
van de aansluiting lag. Dus een beetje erover kon geen kwaad was zijn uitleg ...
Hierna wou hij de installatie opleveren maar de modem bleek geen werkend signaal te ontvangen.
Daarna is hij terug gaan sleutelen aan de straatverdeler en heeft hij het terug geprobeerd, deze keer werkte de modem wel.
Daarom twijfel ik aan de opgegeven waarden op het installatieformulier. Ik was namelijk de laatste klant van de dag
De technieker heeft tijdens de installatie zelf gebeld omdat de Rx waarde volgens mij -4.2 in plaats van +4.2 was.
Zijn uitleg was dat hij nogal installaties had afgeleverd waar de Rx waarde rond -4 bedroeg en dat dit net binnen de tolerantie zone
van de aansluiting lag. Dus een beetje erover kon geen kwaad was zijn uitleg ...
Hierna wou hij de installatie opleveren maar de modem bleek geen werkend signaal te ontvangen.
Daarna is hij terug gaan sleutelen aan de straatverdeler en heeft hij het terug geprobeerd, deze keer werkte de modem wel.
Daarom twijfel ik aan de opgegeven waarden op het installatieformulier. Ik was namelijk de laatste klant van de dag
