Telenet Fibernet 60 -> 3 tot 9Mbit Snelheid (of traagheid)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
zornik
Starter
Starter

Beste telenetters,

heb onlangs een nieuwe aansluiting laten plaatsen gekoppeld aan een Fibernet 60 account.
Modem is een Compal CV6181E in combinatie met een Asus RT-AC66U met firmware 3.0.0.4.246

Meetwaardes van de lijn zijn Rx 4.2, Tx 37 en SNR 37 volgens gegevens ingevuld op het installatieformulier.
Tijdens de installatie heeft de technieker verschillend pogingen gedaan om de situatie enigszins te verbeteren echter zonder
resultaat.

Sinds de activering van de account blijft de snelheid constant laag, ongeacht het tijdstip. Dit zowel overdag als 's nachts.
Kabel of wireless maakt ook geen verschil. Download is ook niet vloeiend maar steeds met horten en stoten.

Volgens de technieker is de lijn in de straat van slechte kwaliteit en is deze situatie zeker niet te wijten aan de binneninstallatie.
Vraag is nu wat doe ik hier verder mee ?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat zegt telenet als je belt naar hun KD?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ExoduS
Starter
Starter

Rx 4.2, Tx 37 en SNR 37

Deze signalen zijn goed
Rx mag niet onder -4 gaan of boven +15
TX mag niet onder +30 of boven +47
SNR niet onder de 34
zornik
Starter
Starter

De waarde zijn goed maar ...

De technieker heeft tijdens de installatie zelf gebeld omdat de Rx waarde volgens mij -4.2 in plaats van +4.2 was.
Zijn uitleg was dat hij nogal installaties had afgeleverd waar de Rx waarde rond -4 bedroeg en dat dit net binnen de tolerantie zone
van de aansluiting lag. Dus een beetje erover kon geen kwaad was zijn uitleg ...

Hierna wou hij de installatie opleveren maar de modem bleek geen werkend signaal te ontvangen.
Daarna is hij terug gaan sleutelen aan de straatverdeler en heeft hij het terug geprobeerd, deze keer werkte de modem wel.

Daarom twijfel ik aan de opgegeven waarden op het installatieformulier. Ik was namelijk de laatste klant van de dag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”