het grote blunderboek van mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rouchken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:58

Dag allen,

degene die mij hier kan helpen om onderstaande knoop te ontwarren, mag rekenen op mijn respect ! :)

Eerst de voorgeschiedenis (die van invloed is op mijn huidig probleem):
ruwweg 1.5 jaar geleden schakelde ik van particulier abo (met behoud van nummer) over naar een business abo (betaald door mijn toenmalige werkgever).
omdat daar echter geen dataverbruik inzat en ik dit wel nodig had, schakelde ik enkele weken later opnieuw over naar dat particulier abo (my25 + databundel)
Dat leidde indertijd al tot de nodige problemen en kafka-situaties, waarvan er 1 mij nu nog steeds achtervolgt.

Aangezien ik nu mijn eigen zaak heb, wou ik dus overstappen van het mobistar privé abo naar een Base business abo (met behoud van nummer !!!). mobistar weigert meermaals de overgang echter aangezien de klant + naam combo niet bestaat bij hen.
Na heel wat graafwerk ben ik er op uitgekomen dat bij de overzetting van mobistar business naar mobistar particulier, mijn klantnummer niet mee aangepast is.
Ik heb dus momenteel een privé abo op mijn privé-naam, maar met klantennummer van een btw-plichtige firma.

pikant detail: die firma is ondertussen zelf niet meer aangesloten bij mobistar, dus dit klantennummer zou niet meer bestaan.

Kortweg: ik word dus gegijzeld door mobistar: door fouten aan hun zijde (die ze kennelijk niet willen rechtzetten) blijven ze de overstap weigeren en moet ik dus blijven betalen voor een abo dat ik niet meer wil :evil:
Mijn nummer wil ik echter wel degelijk behouden, dus zomaar een nieuw abo nemen is ook niet meteen een optie.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen buiten hen lastig blijven vallen ?
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Hier op het forum zitten enkele M*-medewerkers die u gaan kunnen helpen, alsook iemand van Mobistar Webcare. Eventueel kan je hun aandacht trekken door hen een tweet te sturen over deze draad: https://twitter.com/MobistarNL (of FB https://www.facebook.com/Mobistar.Belgie)
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien dom hé, maar proberen overzetten naar een tempokaart, en dan verhuizen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rouchken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:58

dan krijg ik weer problemen met Base, want zij proberen ondertussen ook de overstap te regelen (zoals het hoort, over de houding van Base heb ik in deze dus zeker geen klagen) op basis van de informatie die zij hebben.
Als ik nu zelf dingen ga wijzigen bij mobistar waardoor mijn klantnummer/gegevens/... eventueel opnieuw wijzigen, ben ik nog verder van huis vrees ik.

Ik heb trouwens zelf met mobistar gebeld:
volgens de helpdesk daar:
1. klopt de combinatie klantnummer + klantgegevens wel degelijk
2. ligt de fout bij Base
3. kan mobistar zelf mij niet vertellen waarom mobistar de overzetting weigert :-o : "Dit weet enkel Base"

nb de reden die ik tot 3x toe van 3 verschillende base-medewerkers mocht horen: "volgens mobistar bestaat de combinatie klantnummer + klantgegevens niet"
Base is dus consistent in zijn verhaal, en op basis van eerdere ervaringen met mobistar ben ik geneigd hen dan ook te geloven.

Zelfs nadat ik verklaarde aan de dame van de mobistarhelpdesk dat Base wel degelijk het correct klantenummer en de correcte klantengegevens heeft (aangezien ik dit tot 3x toe gevalideerd heb bij de base business dienst), bleeft zij bij hoog en laag vasthouden dat Base deze gegevens foutief doorspeelde. :nono:
rouchken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:58

LPS schreef:Hier op het forum zitten enkele M*-medewerkers die u gaan kunnen helpen, alsook iemand van Mobistar Webcare. Eventueel kan je hun aandacht trekken door hen een tweet te sturen over deze draad: https://twitter.com/MobistarNL (of FB https://www.facebook.com/Mobistar.Belgie)

bedankt voor de tip, beide kanalen zijn gecontacteerd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Base vragen om de overzetting stop te zetten, en dan naar Mobistar Prepaid gaan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tja tis wel een feit dat terug met base gebeurd.
En het is nooit hun schuld.
ik denk ook dat het beste is zoals al aangehaald op tempo zetten en dan naar base, want geloof me binnen 5 weken zit je hier nog steeds te klagen :-D
Bij wijze van spreken je noemt zulma van zwierbroek maar er staat zulma vanzwierbroek. dus gewoon een punt dat is niet hetzelfde en gaan ze u niet overzetten.
Ik heb verleden jaar augustus met een testkaart overgekomen van bij ons maar dan ook prof naar base en het lukte ook niet !!!!!
Het lag ook aan hen niet en na 7 weken heb ik de test stopgezet want het was nog niet in orde . :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rouchken schreef:Ik heb dus momenteel een privé abo op mijn privé-naam, maar met klantennummer van een btw-plichtige firma.

Het enige dat Base nodig heeft voor de overname is het telefoonnummer en het correcte klanten nummer.
De overname werd (terecht?) geweigerd omdat niet het juiste klantennummer werd doorgegeven door base aan Mobistar?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rouchken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:58

*bellen met mobistar leert me het volgende:
kennelijk is het klantennummer toch een privé klantennummer:
indien het begint met een "4" is het btw-plichtig, een "1" betekent particulier. (in mijn geval begint het met een "1")

Dat is ook weer andere informatie dan eerst aan mezelf en mijn ex-firma werd meegedeeld.

soit:
* klantnummer is dat van een privé-abo
* volgens mobistar klopt de combo klantnummer + klantgegevens
* base heeft mij tot 3x toe de correcte gegevens opgesomd
* mobistar blijft weigeren omdat de combinatie niet bestaat

:bang:
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

kun je nog ergens je oud klantnummer terug vinden , daarmee bedoel ik het klantnummer voordat je baas in de tijd het overnam naar het business abo.

waarschijnlijk kreeg je een nieuw klantnummer toen je daarna terug overschakelde naar een my25.
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
rouchken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:58

klopt, maar ook dit oude klantnummer is reeds geschrapt (wordt sinds 1.5 jaar dus ook niet meer gebruikt)
Daaraan ligt het alvast ook niet :)
rouchken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:58

om hier nog even op terug te komen: via een mobistar facebook official bevestiging gekregen dat alle gegevens van mij wel degelijk klopten (Base had dus de correcte info), maar toch bleef mobistar moeilijk doen.

Dan maar even test aankoop en de ombudsdienst gecontacteerd en of dat er iets mee te maken had, weet ik niet, maar enkele dagen nadat test aankoop mij meldde dat ze er achter zouden horen, was de overzetting opeens in orde :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”