heeft Belgacom datavolume zelf aangedikt?!!!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Heb nog maar Belgacom als ISP van 30 augustus.
...en nu heb ik dit voor.

Zat laatst aan een verbruik van ongeveer 35GB deze maand via de e-sevice voor deze maand (enkele dagen geleden).
Ondertussen heb ik niets meer gedownload; alleen surfen....en m'n volume is meer dan verdubbeld (volgens e-service)?!!!!
Gebeurt dit meer bij die mannen (en vrouwen)?

Gelukkig heb ik altijd DU meter op staan dus heb ik de statistieken van m'n DU meter geraadpleegd.
Hetgeen DU meter aangeeft klopt totaal niet met de e-service info van Belgacom!
zie snaps hieronder DU meter ongeveer 37GB (per rij is verbruik van één week; ook de blauwe rij) en Belgacom e-service 86GB? Voor mij met m'n start abonnement moet ik er wel wat op letten maar Belgacom moet me niet flikken.
Afbeelding
Afbeelding

GRTZ!
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Al goed dat we hier allemaal bij de helpdesk van Belgacom werken hé.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Gebeurt dit meer bij die mannen (en vrouwen)?


bij mensen die hun draadloos niet of slecht beveiligen.
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

Je hebt uw Wifi toch beveiligd mag ik hopen?

Er zijn een tijd geleden wel problemen geweest met die E-service meter, weet niet of dat ondertussen allemaal opgelost is.(bij mij iig wel)
Misschien eens bellen naar de klantendienst als je twijfels hebt bij het grote verschil..
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Beste,

Ik bezit een BGC Internet Start in een pack.
Standaard heb ik dus 100 Gigabyte volume ter beschikking, ik heb geen volume packs of unlimited optie actief.

Enkele dagen geleden had ik volgens e services nog maar 50 gigabyte volume ongeveer verbruikt, sindsdien heb ik nietveel gedownload, zeker niet meer dan 5 gigabyte.

Nu krijg ik echter volgende op e services (zie bijlage).

Ik zou veel meer verbruikt hebben dan ik heb verbruikt en mijn volume zou verhoogd zijn naar 150 gigabyte?
Ik zit ook niet op smalband.

Iemand die me kan uitleggen wat er gaande is?

thx!
cyberbozzo
Bijlagen
eservices.png
(138.24 KiB) Nog niet gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zou er mij geen zorgen over maken.
Zoals je weet zijn er per 1 Oktober aanpassingen (uploadsnelheden + volume aanpassing voor Start)
De vorige keer dat volumes aangepast werden, sloeg ook een en ander 'tilt' in de volume meter. Zal na het weekend wel weer OK zijn, neem ik aan.

Blijkbaar hebben ze bij jou zowel je verbruik als je limiet met +50 GB verhoogd, zodat je beschikbaar volume (tot einde van de maand) gelijk blijft. Zou dit betekenen dat Internet Start in een pack nu 150 GB krijgt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Zal inderdaad misschien wel iets te maken hebben met de aankomende wijzigingen op 1/10/2012.
Dat mijn meter nu 150 Gigabyte beschikbaar aangeeft, wijst er misschien op dat mensen die BGC Start hebben 150 gigabyte gaan krijgen (hoewel dat niet zo aangekondigd is/was...).
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Zie de draad die ik ook heb gestart, zal te maken hebben met de aangekondigde volumeverhogingen.

Fout in e services, heb exact hetzelfde probleem.
Threads mogen eventueel samengevoegd worden (hint: moderator?)

[Mod Edit] Done !
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe_d schreef: Zou dit betekenen dat Internet Start in een pack nu 150 GB krijgt?

't zou ergens logisch zijn dat internet start in pack zijn voordeel behoud tov apart. dus ik veronderstel dat uw gissing correct zal blijken, hoewel het niet werd aangekondigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tenzij de "programmeur van dienst" (verkeerdelijk) op het +50GB knopje gedrukt heeft voor alle Start abonnees :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

het lijkt er mij meer op dat internet start deze maand al zijn voluleverhoging heeft gekregen en dat men het huidig verbruikt volume mee geëxtrapoleerd heeft om toch een zekere eerlijkheid te behouden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad, zo doet Belgacom dit iedere keer.
Tijdens het weekend vlak voor de verhoging, worden zowel het verbruikte volume, als ook de limiet verhoogd. Op die manier krijg je voor deze maand dus niets extra.
Het is dus geen echte "fout in e services" ... maar een methode om de volumewijziging door te voeren voor het einde van de maand.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:... een methode om de volumewijziging door te voeren voor het einde van de maand.

I 2nd that
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Tallica schreef:Je hebt uw Wifi toch beveiligd mag ik hopen?

Er zijn een tijd geleden wel problemen geweest met die E-service meter, weet niet of dat ondertussen allemaal opgelost is.(bij mij iig wel)
Misschien eens bellen naar de klantendienst als je twijfels hebt bij het grote verschil..


De BBox2 is volgens mij standaard (mag ik toch hopen) al goed beveiligd (wifi) met de WPA2 beveiligingssleutel die bestaat uit verschillende soorten karakters en niet klinkt als een bestaand woord; zoals de meesten met een BBox2.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tenzij dit recent gewijzigd is, worden BBoxen standaard onbeveiligd uitgeleverd. Het is dus aan de gebruiker om de beveiliging aan te zetten.
In ieder geval, jouw "probleem" is opgelost met de uitleg hierboven (implementatie van de volume verhoging van 1 Oktober). Dus niets te maken met een onbeveiligd netwerk of zo :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Philip, bij mijn weten plakken ze tegenwoordig onderaan de Bbox2 een plakkertje met je wpa key en staat die ook standaard aan.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Inderdaad, alle nieuwe BBOX2 modems die worden geplaatst bij de klant zijn nu pré secured.
En staat op het plakkertje waar serienr enzo op staat.
Is nu al enige tijd zo, natuurlijk als je zoals mij al enkele jaren een BBOX2 staan hebt is dit niet zo, en moet je hem zelf beveiligen.

Als ik me niet vergis is men dit beginnen doen rond dezelfde tijd dat FON gelanceerd is op het BGC netwerk.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vind ik een pluspunt dat ze dat zelf zijn gaan beginnen beveiligen. Hoeveelheid mensen die niet beseffen dat iedereen op hun internet kan is groot ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Als ik het goed begrepen heb worden zelfs de oude bboxen beveiligd nu als je een factory reset doet. Waarschijnlijk in het idee van veel Fon spots, en minder problemen te hebben.

Dat wil wel zeggen dat BGC een algoritme kent met alle default wpa key's. Want ik ken mensen die hun key van de operator gekregen hebben.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Een wifi leech ofwel een gouwe ouwe irc "ftp" bot he.. lekker illegaal filesharing zonder medeweten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Tomsworld schreef:Als ik het goed begrepen heb worden zelfs de oude bboxen beveiligd nu als je een factory reset doet. Waarschijnlijk in het idee van veel Fon spots, en minder problemen te hebben.


Naar mijn weten is er niks veranderd met de oude modems. Het WPA paswoord bij de nieuwe modems wordt bij factory restore niet ergens opgehaald, maar komt van de modem uit zelf.
Moesten ze het doen zou op zich wel goed zijn, maar naar mijn weten vermeld de helpdesk steeds bij factory restore en klanten die hun wifi login niet meer weten te kijken op de achterkant van de modem.

Veel meer dan dit weet ik er ook niet over vrees ik, maar we zijn hier beetje of topic aan het gaan en daarvoor mijn excuses
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

philippe_d en cyberbozzo gaven reeds een correcte uitleg over de vraag ivm volume. Waarvoor dank ;-)

Sinds een tijdje worden nieuwe B-Box2 modems reeds van op voorhand beveiligd. Het beveiligingswachtwoord staat vermeld op het wit etiket onderaan de modem (achter passphrase).
Oude modems die niet pre-secured zijn, worden na een reset niet automatisch beveiligd ! Dit gebeurt enkel bij de pre-secured modems. Hier moet je wel rekening houden natuurlijk.

Mvg
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Bij mij staat de meter precies stil. Ik heb nog maar 0 gb verbruikt.
Wat ik mij nog afvroeg. Word op de eerste van de maand iedereen zijn meter terug op nul gezet of pas op de datum van activatie?
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Dat is de 1e van de maand altijd dat ze resetten.

Klassiek was het dan zo vroeger, dat de laatste dag van de maand de mensen nog even goed data doorstoken ;)
(De oude tijd :p)
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

De meter op hun site trekt op niets. Eerst heeft die een hele tijd op 0 gestaan. Vervolgens stond er "Om technische redenen buiten onze wil om is deze dienst momenteel ontoegankelijk. Gelieve later opnieuw te proberen. "
Daarna kon ik eindelijk zien wat mijn verbruik was en vandaag terug het bericht dat ze het niet kunnen tonen wegens technische redenen. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”