Heb nog maar Belgacom als ISP van 30 augustus.
...en nu heb ik dit voor.
Zat laatst aan een verbruik van ongeveer 35GB deze maand via de e-sevice voor deze maand (enkele dagen geleden).
Ondertussen heb ik niets meer gedownload; alleen surfen....en m'n volume is meer dan verdubbeld (volgens e-service)?!!!!
Gebeurt dit meer bij die mannen (en vrouwen)?
Gelukkig heb ik altijd DU meter op staan dus heb ik de statistieken van m'n DU meter geraadpleegd.
Hetgeen DU meter aangeeft klopt totaal niet met de e-service info van Belgacom!
zie snaps hieronder DU meter ongeveer 37GB (per rij is verbruik van één week; ook de blauwe rij) en Belgacom e-service 86GB? Voor mij met m'n start abonnement moet ik er wel wat op letten maar Belgacom moet me niet flikken.
GRTZ!
heeft Belgacom datavolume zelf aangedikt?!!!
Je hebt uw Wifi toch beveiligd mag ik hopen?
Er zijn een tijd geleden wel problemen geweest met die E-service meter, weet niet of dat ondertussen allemaal opgelost is.(bij mij iig wel)
Misschien eens bellen naar de klantendienst als je twijfels hebt bij het grote verschil..
Er zijn een tijd geleden wel problemen geweest met die E-service meter, weet niet of dat ondertussen allemaal opgelost is.(bij mij iig wel)
Misschien eens bellen naar de klantendienst als je twijfels hebt bij het grote verschil..
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Beste,
Ik bezit een BGC Internet Start in een pack.
Standaard heb ik dus 100 Gigabyte volume ter beschikking, ik heb geen volume packs of unlimited optie actief.
Enkele dagen geleden had ik volgens e services nog maar 50 gigabyte volume ongeveer verbruikt, sindsdien heb ik nietveel gedownload, zeker niet meer dan 5 gigabyte.
Nu krijg ik echter volgende op e services (zie bijlage).
Ik zou veel meer verbruikt hebben dan ik heb verbruikt en mijn volume zou verhoogd zijn naar 150 gigabyte?
Ik zit ook niet op smalband.
Iemand die me kan uitleggen wat er gaande is?
thx!
cyberbozzo
Ik bezit een BGC Internet Start in een pack.
Standaard heb ik dus 100 Gigabyte volume ter beschikking, ik heb geen volume packs of unlimited optie actief.
Enkele dagen geleden had ik volgens e services nog maar 50 gigabyte volume ongeveer verbruikt, sindsdien heb ik nietveel gedownload, zeker niet meer dan 5 gigabyte.
Nu krijg ik echter volgende op e services (zie bijlage).
Ik zou veel meer verbruikt hebben dan ik heb verbruikt en mijn volume zou verhoogd zijn naar 150 gigabyte?
Ik zit ook niet op smalband.
Iemand die me kan uitleggen wat er gaande is?
thx!
cyberbozzo
- Bijlagen
-
- eservices.png
- (138.24 KiB) Nog niet gedownload
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou er mij geen zorgen over maken.
Zoals je weet zijn er per 1 Oktober aanpassingen (uploadsnelheden + volume aanpassing voor Start)
De vorige keer dat volumes aangepast werden, sloeg ook een en ander 'tilt' in de volume meter. Zal na het weekend wel weer OK zijn, neem ik aan.
Blijkbaar hebben ze bij jou zowel je verbruik als je limiet met +50 GB verhoogd, zodat je beschikbaar volume (tot einde van de maand) gelijk blijft. Zou dit betekenen dat Internet Start in een pack nu 150 GB krijgt?
Zoals je weet zijn er per 1 Oktober aanpassingen (uploadsnelheden + volume aanpassing voor Start)
De vorige keer dat volumes aangepast werden, sloeg ook een en ander 'tilt' in de volume meter. Zal na het weekend wel weer OK zijn, neem ik aan.
Blijkbaar hebben ze bij jou zowel je verbruik als je limiet met +50 GB verhoogd, zodat je beschikbaar volume (tot einde van de maand) gelijk blijft. Zou dit betekenen dat Internet Start in een pack nu 150 GB krijgt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Zal inderdaad misschien wel iets te maken hebben met de aankomende wijzigingen op 1/10/2012.
Dat mijn meter nu 150 Gigabyte beschikbaar aangeeft, wijst er misschien op dat mensen die BGC Start hebben 150 gigabyte gaan krijgen (hoewel dat niet zo aangekondigd is/was...).
Dat mijn meter nu 150 Gigabyte beschikbaar aangeeft, wijst er misschien op dat mensen die BGC Start hebben 150 gigabyte gaan krijgen (hoewel dat niet zo aangekondigd is/was...).
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Zie de draad die ik ook heb gestart, zal te maken hebben met de aangekondigde volumeverhogingen.
Fout in e services, heb exact hetzelfde probleem.
Threads mogen eventueel samengevoegd worden (hint: moderator?)
[Mod Edit] Done !
Fout in e services, heb exact hetzelfde probleem.
Threads mogen eventueel samengevoegd worden (hint: moderator?)
[Mod Edit] Done !
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
't zou ergens logisch zijn dat internet start in pack zijn voordeel behoud tov apart. dus ik veronderstel dat uw gissing correct zal blijken, hoewel het niet werd aangekondigd.philippe_d schreef: Zou dit betekenen dat Internet Start in een pack nu 150 GB krijgt?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tenzij de "programmeur van dienst" (verkeerdelijk) op het +50GB knopje gedrukt heeft voor alle Start abonnees
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
het lijkt er mij meer op dat internet start deze maand al zijn voluleverhoging heeft gekregen en dat men het huidig verbruikt volume mee geëxtrapoleerd heeft om toch een zekere eerlijkheid te behouden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad, zo doet Belgacom dit iedere keer.
Tijdens het weekend vlak voor de verhoging, worden zowel het verbruikte volume, als ook de limiet verhoogd. Op die manier krijg je voor deze maand dus niets extra.
Het is dus geen echte "fout in e services" ... maar een methode om de volumewijziging door te voeren voor het einde van de maand.
Tijdens het weekend vlak voor de verhoging, worden zowel het verbruikte volume, als ook de limiet verhoogd. Op die manier krijg je voor deze maand dus niets extra.
Het is dus geen echte "fout in e services" ... maar een methode om de volumewijziging door te voeren voor het einde van de maand.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
De BBox2 is volgens mij standaard (mag ik toch hopen) al goed beveiligd (wifi) met de WPA2 beveiligingssleutel die bestaat uit verschillende soorten karakters en niet klinkt als een bestaand woord; zoals de meesten met een BBox2.Tallica schreef:Je hebt uw Wifi toch beveiligd mag ik hopen?
Er zijn een tijd geleden wel problemen geweest met die E-service meter, weet niet of dat ondertussen allemaal opgelost is.(bij mij iig wel)
Misschien eens bellen naar de klantendienst als je twijfels hebt bij het grote verschil..
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tenzij dit recent gewijzigd is, worden BBoxen standaard onbeveiligd uitgeleverd. Het is dus aan de gebruiker om de beveiliging aan te zetten.
In ieder geval, jouw "probleem" is opgelost met de uitleg hierboven (implementatie van de volume verhoging van 1 Oktober). Dus niets te maken met een onbeveiligd netwerk of zo .
In ieder geval, jouw "probleem" is opgelost met de uitleg hierboven (implementatie van de volume verhoging van 1 Oktober). Dus niets te maken met een onbeveiligd netwerk of zo .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Inderdaad, alle nieuwe BBOX2 modems die worden geplaatst bij de klant zijn nu pré secured.
En staat op het plakkertje waar serienr enzo op staat.
Is nu al enige tijd zo, natuurlijk als je zoals mij al enkele jaren een BBOX2 staan hebt is dit niet zo, en moet je hem zelf beveiligen.
Als ik me niet vergis is men dit beginnen doen rond dezelfde tijd dat FON gelanceerd is op het BGC netwerk.
En staat op het plakkertje waar serienr enzo op staat.
Is nu al enige tijd zo, natuurlijk als je zoals mij al enkele jaren een BBOX2 staan hebt is dit niet zo, en moet je hem zelf beveiligen.
Als ik me niet vergis is men dit beginnen doen rond dezelfde tijd dat FON gelanceerd is op het BGC netwerk.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Vind ik een pluspunt dat ze dat zelf zijn gaan beginnen beveiligen. Hoeveelheid mensen die niet beseffen dat iedereen op hun internet kan is groot
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Als ik het goed begrepen heb worden zelfs de oude bboxen beveiligd nu als je een factory reset doet. Waarschijnlijk in het idee van veel Fon spots, en minder problemen te hebben.
Dat wil wel zeggen dat BGC een algoritme kent met alle default wpa key's. Want ik ken mensen die hun key van de operator gekregen hebben.
Dat wil wel zeggen dat BGC een algoritme kent met alle default wpa key's. Want ik ken mensen die hun key van de operator gekregen hebben.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Een wifi leech ofwel een gouwe ouwe irc "ftp" bot he.. lekker illegaal filesharing zonder medeweten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Naar mijn weten is er niks veranderd met de oude modems. Het WPA paswoord bij de nieuwe modems wordt bij factory restore niet ergens opgehaald, maar komt van de modem uit zelf.Tomsworld schreef:Als ik het goed begrepen heb worden zelfs de oude bboxen beveiligd nu als je een factory reset doet. Waarschijnlijk in het idee van veel Fon spots, en minder problemen te hebben.
Moesten ze het doen zou op zich wel goed zijn, maar naar mijn weten vermeld de helpdesk steeds bij factory restore en klanten die hun wifi login niet meer weten te kijken op de achterkant van de modem.
Veel meer dan dit weet ik er ook niet over vrees ik, maar we zijn hier beetje of topic aan het gaan en daarvoor mijn excuses
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste,
philippe_d en cyberbozzo gaven reeds een correcte uitleg over de vraag ivm volume. Waarvoor dank
Sinds een tijdje worden nieuwe B-Box2 modems reeds van op voorhand beveiligd. Het beveiligingswachtwoord staat vermeld op het wit etiket onderaan de modem (achter passphrase).
Oude modems die niet pre-secured zijn, worden na een reset niet automatisch beveiligd ! Dit gebeurt enkel bij de pre-secured modems. Hier moet je wel rekening houden natuurlijk.
Mvg
Eva
philippe_d en cyberbozzo gaven reeds een correcte uitleg over de vraag ivm volume. Waarvoor dank
Sinds een tijdje worden nieuwe B-Box2 modems reeds van op voorhand beveiligd. Het beveiligingswachtwoord staat vermeld op het wit etiket onderaan de modem (achter passphrase).
Oude modems die niet pre-secured zijn, worden na een reset niet automatisch beveiligd ! Dit gebeurt enkel bij de pre-secured modems. Hier moet je wel rekening houden natuurlijk.
Mvg
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Bij mij staat de meter precies stil. Ik heb nog maar 0 gb verbruikt.
Wat ik mij nog afvroeg. Word op de eerste van de maand iedereen zijn meter terug op nul gezet of pas op de datum van activatie?
Wat ik mij nog afvroeg. Word op de eerste van de maand iedereen zijn meter terug op nul gezet of pas op de datum van activatie?
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Dat is de 1e van de maand altijd dat ze resetten.
Klassiek was het dan zo vroeger, dat de laatste dag van de maand de mensen nog even goed data doorstoken
(De oude tijd )
Klassiek was het dan zo vroeger, dat de laatste dag van de maand de mensen nog even goed data doorstoken
(De oude tijd )
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
De meter op hun site trekt op niets. Eerst heeft die een hele tijd op 0 gestaan. Vervolgens stond er "Om technische redenen buiten onze wil om is deze dienst momenteel ontoegankelijk. Gelieve later opnieuw te proberen. "
Daarna kon ik eindelijk zien wat mijn verbruik was en vandaag terug het bericht dat ze het niet kunnen tonen wegens technische redenen.
Daarna kon ik eindelijk zien wat mijn verbruik was en vandaag terug het bericht dat ze het niet kunnen tonen wegens technische redenen.