Generation connect nieuwe voorwaarden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaag is de site van generation connect aangepast. De europa-bonus is voor nieuwe klanten enkel met automatisch herladen. Bovendien is de bestellingswijze aangepast waarbij een nano-simkaart kan worden aangevraagd.
Just enjoy life and don't whine about it.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Een medewerker van klantendienst heeft me verteld dat de tijd van de voice mail in te stellen is als je een automatische herlaadbeurt zou nemen met een Pay & Go kaart. Automatische herlaadbeurten op een P&G zou ervoor zorgen dat je op het 'policy' systeem gelijk aan abo's valt, waardoor je dus een volledige controle over je voicemail settings zou verkrijgen.

Kan Eva of iemand anders dit 100% bevestigen? Alvorens ik het systeem van auto reload opzet, zou ik dit uiteraard wel 100% zeker willen weten.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dit zou ik ook wel willen weten.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik krijg de nano sim optie niet te zien als ik de automatische herlading selecteer van 20 euro.

EDIT:
De nano sim optie is wel te selecteren bij de prepaid optie.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Iemand enig idee hoe je kan overstappen van de prepaid formule naar de abo formule? Door een nieuwe SIM kaart aan te vragen?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

wimpie3 schreef:Iemand enig idee hoe je kan overstappen van de prepaid formule naar de abo formule? Door een nieuwe SIM kaart aan te vragen?


heb het gisteren via Twitter aan Eva gevraagd, ik zal het antwoord hier posten...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Edit: Opgelost.

Zie reactie hieronder van VoID.
Laatst gewijzigd door tendonsie op 19 sep 2012, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

? Het staat toch duidelijk op de site:

OPGELET: de Internet in Europa-bonus is niet meer geldig voor nieuwe bestellingen van kaarten zonder automatische herlaadbeurt. Klanten die vóór 17/09/2012 een prepaidkaart besteld hebben, behouden dit voordeel
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

T'is nu al de 2e maand op rij dat wanneer ik naar de Play & Gold site ga en mijn schatkist opengaat, ik gewoon NIETS meer te zien krijg, het filmpje blijft hangen.
Nog iemand dit probleem?

Zowel op vaste pc met IE9 en chrome en laptop met chrome en IE9 op ander netwerk!
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Users,

Een prepaid formule, zowel voorafbetaald als Automatische herlaadbeurten, kunnen geen wijzigingen aanbrengen aan de voicemail. Hiermee bedoel ik, er kan geen verlening van de beltijd ingegeven worden.

Om een omschakeling naar een Automatische herlaadbeurt Generation Connect aan te vragen kan dit via de website gebeuren. Zie volgende link : http://www.generation-connect.be/static ... detailsbox.

Dan via bestellen en de stappen volgen. U kan in het begin van de bestelling aanvinken ; "Ik ben momenteel klant bij Proximus. Ik gebruik een Pay&Go prijsplan en wil graag dit nummer naar een abonnement overdragen." Zo blijft het oproepnummer + simkaart dezelfde als de huidige die u gebruikt.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ahha, cool :)

Eva, stel het volgende verhaal:

- ik heb momenteel een Generation Connect microsim in m'n iPhone 4S
- ik vraag nu een automatische Generation Connect aan en kies voor een nano-sim voor de nog-te-leveren iPhone 5.
- ik ontvang die nano-sim enkele dagen later via de post, maar heb dan m'n iPhone 5 nog niet, dus kan deze nano-sim nog niet gebruiken
- kan ik dan de vorige microsim nog blijven gebruiken in m'n iPhone 4S totdat de iPhone 5 geleverd wordt?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Gewoon de pagina 1 keer vernieuwen en de code opnieuw ingeven .
Zo werkt het bij mij met de chrome browser

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Hang je vast aan een abonnement met de optie voor automatisch te herladen?
Wat gebeurt er indien je de automatische herlading niet meer laat doorgaan, vervalt dan enkel de internationale data?
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

De europa-bonus is voor nieuwe klanten enkel met automatisch herladen.


Dit maakte toch zo ongeveer vroeger het verschil met Mobile Vikings.
Nu dus wel nog altijd bij BGC 5€ meer voor dezelfde formule als MV !
Ik was stillaan gewonnen om over te stappen, maar nu dus weer niet.
Er zijn al eens van die periodes als je in buitenland bent dat je
herlaadbeurten wil uitstellen... en MV heeft nog kleine graceperiods.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

pm schreef:Hang je vast aan een abonnement met de optie voor automatisch te herladen?
Wat gebeurt er indien je de automatische herlading niet meer laat doorgaan, vervalt dan enkel de internationale data?

Er wordt geen vaste contractduur meer gehanteerd bij Belgacom, dus ook niet voor een Generation Connect.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb sinds kort een mtv generation 15 in combinatie met mijn Belgacom internet overal maxi formule . ( deze generation mtv loopt tot mei 2012) Kan ik als bestaande klant overschakelen naar een generation connect zonder een opzegvergoeding te moeten betalen ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hangt er vanaf wanneer je contract aangegaan bent, contracten na 1 juli 2012 zijn vrijblijvend geworden bij belgacom/proximus voor de residentiële markt.
sowieso kan je gelijk welk contract na zes maanden vanaf 1 oktober (ingaan nieuwe telecomwet) kostenloos opzeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hoe makkelijk/op welke manier kan je dit automatisch herladen stopzetten indien geactiveerd ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

voor zover mij bekend enkel middels een aangetekend schrijven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Ik heb Generation Connect sinds januari. Ik heb geen automatische herlading.
Zal ik nu nog mijn roaming bonus krijgen als ik herlaad?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

of zo'n systeem met automatisch herladingen gelijk gesteld is aan een abonnement weet ik niet echt... maar tijd van aangetekende brieven ligt bijna achter ons, vanaf 1 oktober moet je niet meer opzeggen bij middel van aangetekende brief, elk schriftelijk middel is goed (cfr nieuwe telecomwet).
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef:Hoe makkelijk/op welke manier kan je dit automatisch herladen stopzetten indien geactiveerd ?

Bij mijn vrouw werd het "abbo" met automatische maandelijkse herlaadbeurt (van 10€) naar een gewone P&G omgezet na een simpel telefoontje met de Klantendienst (6000).
Gezien ze niet zoveel belde, cumuleerde het belkrediet voortdurend, en bij 100€ belkrediet vond ik het welletjes. Dit werd probleemloos stopgezet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bouver schreef:Ik heb Generation Connect sinds januari. Ik heb geen automatische herlading.
Zal ik nu nog mijn roaming bonus krijgen als ik herlaad?


Ja. Enkel nieuwe kaarten die niet voor automatisch herladen kiezen krijgen de bonus niet meer.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bouver schreef:Ik heb Generation Connect sinds januari. Ik heb geen automatische herlading.
Zal ik nu nog mijn roaming bonus krijgen als ik herlaad?


staat toch duidelijk op de site :

de Internet in Europa-bonus is niet meer geldig voor nieuwe bestellingen van kaarten zonder automatische herlaadbeurt. Klanten die vóór 17/09/2012 een prepaidkaart besteld hebben, behouden dit voordeel.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Soms wordt er beweerd dat "domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden"
Maar de vorige vraag is toch wel een schooolvoorbeeld van een domme vraag :-(
Het antwoord is al meerdere keren gegeven. Is dat nu zo moeilijk om eens de hele post door te lezen :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Eigenlijk is het minder goed geworden, die dat vanaf nu prepaid worden verliezen hun 10mb roaming. Om de roaming te verkrijgen moet je nu sowieso maandelijks herladen wat bij mij hier niet het geval is. De kaart wordt enkel voor data gebruikt dus bij het vervallen van GC voordelen gebruik ik de 20 euro om 2 * 250 mb bij te kopen.

En als ge ziet dat ze bij MV op sommige plaatsen 14Mbit halen....

GC was (en blijft want heb al een kaart) voor mij beter maar met de huidige voorwaarden en snelheden van MV is GC een stap achteruit gegaan.


Dafke schreef:T'is nu al de 2e maand op rij dat wanneer ik naar de Play & Gold site ga en mijn schatkist opengaat, ik gewoon NIETS meer te zien krijg, het filmpje blijft hangen.
Nog iemand dit probleem?

Zowel op vaste pc met IE9 en chrome en laptop met chrome en IE9 op ander netwerk!


Same here, dacht eigenlijk dat het aan mijn PC lag.

klooooon schreef:Gewoon de pagina 1 keer vernieuwen en de code opnieuw ingeven .
Zo werkt het bij mij met de chrome browser

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk


Heb ik geprobeerd en ging toen niet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

decat, voor de mensen die GC hadden voor 17/09 wijzigt er niks, maandelijks herladen is niet nodig.... bij elke herlading >= €20 krijg je de roaming bonus

Code: Selecteer alles

 Internet On GSM Europa: Voor elke herlaadbeurt van € 20 of meer krijg je een nieuwe schijf van 10 MB cumuleerbaar tot een maximum van 100 MB. 
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ben ik blij dat ik nog 2 'oude' GenCons heb :') :banana:
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

LPS schreef:Ben ik blij dat ik nog 2 'oude' GenCons heb :') :banana:


Waarom? Wat is er dan veranderd dat je geen "nieuw" GenCon wil? Die automatische reload is a bliss!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

xenne schreef:decat, voor de mensen die GC hadden voor 17/09 wijzigt er niks, maandelijks herladen is niet nodig.... bij elke herlading >= €20 krijg je de roaming bonus



decat schreef:GC was (en blijft want heb al een kaart)



I know. 8)
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

@selder: omdat ik ze maar zo-nu-en-dan nodig heb, dus maar paar maanden per jaar. En toch nog kan sparen voor MB's in het buitenland, want die kan ik altijd gebruiken (ook al heb ik geen nationale bonus actief)
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Zonde die wijzigingen: dan was er eindelijk eens een duidelijk, eenvoudig, eenvormig tariefplan met deftige data/sms inbegrepen.
Slagen ze er toch weer in het aanbod enerzijds minder interressant te maken en anderzijds onnodig ingewikkeld.
Let maar op hoeveel mensen in de toekomst nog verwonderd gaan zijn dat zei geen roaming data krijgen en die andere met een oud abbo of automatic reload dan weer wel.

offtopic: Hetgeen ikzelf lachwekkend en dom vind van bgc: als mijn data binnenland op is zou herladen via je gsm zelf toch leuk/makkelijk zijn...niet?
Heel simpel als ze data naar hun eigen site in elk geval mogelijk maken+2 minuten naar alle sites eens je op de link 20€ herladen hebt geklikt bijvoorbeeld (om je betaling via pc banking mogelijk te maken).....niet?Da's blijkbaar te moeilijk: eerst een pc zien te vinden om zo je kaart te herladen is logischer blijkbaar volgens belgacom :bang: Maarja, op deze manier trekken ze allicht meer klanten voor de automatic reload aan *kassa*kassa*
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Ik geef je volledig gelijk lirec.

Die kleine 10 MB Roaming maken ze nu twee exceptions voor, en dan nog es twee exceptions voor oude/nieuwe klanten.


Dat ze gewoon auto herladen knop maakten, met factuur ervan en done. KISS princiepe vergeten ze nu!
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Blij dat ik niet de enige bent die het zo ziet :-)

1-Die 10Mb roaming kost hun zowiezo al bijna niets, het word allicht door de meesten zelfs nooit (op)gebruikt.
2-Tegenover die (imho) "belachelijk kleine besparing" die ze doorvoeren lijden ze nu imagoschade, mogelijk verminderde klantenwerving of zelfs klantenverlies, allicht in de toekomst vragen hierover aan de klantendienst,....

Totale besparing na dit alles? 0,00€ of zelfs negatief volgens mij. Ik vraag me soms echt af welke managers zo'n beslissingen nemen. Ik denk dan altijd: excel/statistiek & cijferidioten met geen grijntje verstand naar de neveneffecten die ze veroorzaken.....of ben ik dan te kort door de bocht? :roll:
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Je hebt volledig gelijk lirec.

Ik denk ook dat dit meer kost, dan opbrengt.

Eerste wat ik dacht was "shit" en nog gelukkig dat VOiD het zag dat het toch nog blijft voor oude klanten.
Ik had er al dwars over gelezen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Met de snelheden dier hier gepost worden van Mobile vikings lijkt MV gewoon interessanter. Ipv. 20€ betaal je maar 15€/maand. En voor die 5€ verschil kan je bij MV ook 10MB roaming gebruiken (0,5€/MB). Dus waarom discussieren over die 10MB roaming ? 8)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lirec schreef:offtopic: Hetgeen ikzelf lachwekkend en dom vind van bgc: als mijn data binnenland op is zou herladen via je gsm zelf toch leuk/makkelijk zijn...niet?
Heel simpel als ze data naar hun eigen site in elk geval mogelijk maken+2 minuten naar alle sites eens je op de link 20€ herladen hebt geklikt bijvoorbeeld (om je betaling via pc banking mogelijk te maken).....niet?Da's blijkbaar te moeilijk: eerst een pc zien te vinden om zo je kaart te herladen is logischer blijkbaar volgens belgacom :bang: Maarja, op deze manier trekken ze allicht meer klanten voor de automatic reload aan *kassa*kassa*

Je kan jouw p&g gc kaart perfect herladen met ouderwetse herlaadkaarten, herlaadtickets, bankautomaat, internet, proton (via telefooncel Belgacom) en je kan je gsm-kaart koppelen naar je bankrekening waarna je met een code (ik dacht dat dit #124*20# was om voor 20 euro te herladen) geld op je kaart kan zetten.

Mogelijkheden genoeg toch? Juist bij herlaadkaart, herlaadticket, bankautomaat moet je kiezen tussen ofwel €15 (geen bonus) ofwel €25 (bonus, maar 5 euro "teveel"). Maar als je kiest voor het koppelen met je bankrekening kan je dat ook voor €20 doen hoor... Lijkt mij handiger met de gsm dan via internet?

Als je herlaad via internet, en je gebruikt je gsm dan is dit voor mij een teken dat je jouw pc niet in de buurt hebt. En als je je pc niet in de buurt hebt, dan zal jouw cardreader ook wel niet in de buurt zijn zeker :)



EDIT
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... t-herladen
Hier staan ze allemaal genoemd...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

VOiD schreef:Met de snelheden dier hier gepost worden van Mobile vikings lijkt MV gewoon interessanter. Ipv. 20€ betaal je maar 15€/maand. En voor die 5€ verschil kan je bij MV ook 10MB roaming gebruiken (0,5€/MB). Dus waarom discussieren over die 10MB roaming ? 8)

De snelheden van MV mogen dan wel sneller zijn maar aan de 3G dekking hebben ze nog een pak werk. In Lier bijvoorbeeld is er nog steeds niet overal 3G :( Zolang niet alle steden deftig gedekt zijn blijf ik voorlopig bij Proximus.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

@krisken:
-voor minder dan 20€ herladen (zonder bonus dus) kan idd maar is niet bepaald voordelig en daardoor enkel nuttig als je meer belkrediet nodig hebt. Als je in die situatie zit heb je allicht nog een lopend data pack (van eerder eens 20€ op te laden) en kom je mijn probleem geheel niet tegen.
-voor meer dan 20€ herladen is (uitgezonderd mijn eerste punt) simpelwel verkwisting van geld volgens mij.

Ik wil dus voor 20€ herladen, niet meer, niet minder....en dat gaat officieel enkel via de site van generation connect.
-mijn e-banking toestelletje heb ik altijd bij, ik heb er zowel thuis als op het werk & je kan probleemloos anderen hun kaartlezer gebruiken. Een pc sleur ik echter niet steeds mee & sommige mensen hebben er zelfs geen meer omdat ze met hun smartphone of tablet immers toekomen!

Dat 20€ mogelijk ook kan door je bankrekening te koppelen wist ik niet.
Maar: dit wordt nergens vermeld, ook niet op de link die je meedeeld.
Als ik de instructies volg
Ga daarna naar het Pay&Go-menu (of het ProxiMenu als u een abonnement hebt) op uw gsm en kies "Pay&Go herladen". Dit menu is vaak te vinden in de applicaties.Kies voor "Mijn kaart" of "Andere kaart" op uw Pay&Go-kaart of die van iemand anders te herladen.
Kies het herlaadbedrag.
dan krijg ik geen optie op 20€ te kiezen....enkel de bekende bedragen.
Of het sturen van de code "#124*20#" aldus gaat werken durf ik te betwijfelen tot iemand het eens probeert en bevestigd.
(los daarvan sta ik, en ik neem aan vele anderen, niet echt te springen bankrekeningen en dergelijke zaken te koppelen met mijn gsm)

Kortom....ik blijf tot nader order bij mijn betoog dat men ook zonder actief datapack toegang zou moeten geven tot de site van generation connect & pc banking sites om te kunnen herladen via gsm zelf ;-)

edit: praktijkvoorbeeld = je hebt een buitenverblijf aan zee waar je geen vaste internetverbinding hebt aangezien je gsm (eventueel met tethering) volstaat wanneer je daar bent. Daar kan je dan zelfs je pc, e-banking en alles bij hebben en toch niet kunnen herladen aangezien ze dit (20€ alleszinds) niet mogelijk maken!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als ik het goed begrijp wil je dus een soort grace period zoals bij Mobile Vikings? Ik denk niet dat dit snel zou gebeuren (misbruik). Wat wel handig zou zijn is een SMS dat je bvb nog 100MB resterend hebt van je 2GB. Dan weet je al dat het tijd is voor je kaart op te laden :)

Dit kan allemaal nog veranderen hé. Proximus zei destijds dat GC enkel zo goedkoop kon zijn aangezien alles via internet ging. Maar toen bleek dat andere laadmogelijkheden ook konden. Alleen niet voor €20...

PS : als je een buitenverblijf hebt dan zal voor €25 herladen ook wel geen probleem zijn vermoed ik (gedurende de periode dat je daar bent) ;-) Soit, got your point :) Echter ik sleur niet overal mijn cardreader mee. Misschien wel een ideetje om eens eentje extra aan te vragen en in auto te leggen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”