Generation connect nieuwe voorwaarden
- ikkejonge
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
- Locatie: Zulte
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Vandaag is de site van generation connect aangepast. De europa-bonus is voor nieuwe klanten enkel met automatisch herladen. Bovendien is de bestellingswijze aangepast waarbij een nano-simkaart kan worden aangevraagd.
Just enjoy life and don't whine about it.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Een medewerker van klantendienst heeft me verteld dat de tijd van de voice mail in te stellen is als je een automatische herlaadbeurt zou nemen met een Pay & Go kaart. Automatische herlaadbeurten op een P&G zou ervoor zorgen dat je op het 'policy' systeem gelijk aan abo's valt, waardoor je dus een volledige controle over je voicemail settings zou verkrijgen.
Kan Eva of iemand anders dit 100% bevestigen? Alvorens ik het systeem van auto reload opzet, zou ik dit uiteraard wel 100% zeker willen weten.
Kan Eva of iemand anders dit 100% bevestigen? Alvorens ik het systeem van auto reload opzet, zou ik dit uiteraard wel 100% zeker willen weten.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
heb het gisteren via Twitter aan Eva gevraagd, ik zal het antwoord hier posten...wimpie3 schreef:Iemand enig idee hoe je kan overstappen van de prepaid formule naar de abo formule? Door een nieuwe SIM kaart aan te vragen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Edit: Opgelost.
Zie reactie hieronder van VoID.
Zie reactie hieronder van VoID.
Laatst gewijzigd door tendonsie 19 sep 2012, 10:34, in totaal 1 gewijzigd.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
? Het staat toch duidelijk op de site:
OPGELET: de Internet in Europa-bonus is niet meer geldig voor nieuwe bestellingen van kaarten zonder automatische herlaadbeurt. Klanten die vóór 17/09/2012 een prepaidkaart besteld hebben, behouden dit voordeel
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
T'is nu al de 2e maand op rij dat wanneer ik naar de Play & Gold site ga en mijn schatkist opengaat, ik gewoon NIETS meer te zien krijg, het filmpje blijft hangen.
Nog iemand dit probleem?
Zowel op vaste pc met IE9 en chrome en laptop met chrome en IE9 op ander netwerk!
Nog iemand dit probleem?
Zowel op vaste pc met IE9 en chrome en laptop met chrome en IE9 op ander netwerk!
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Users,
Een prepaid formule, zowel voorafbetaald als Automatische herlaadbeurten, kunnen geen wijzigingen aanbrengen aan de voicemail. Hiermee bedoel ik, er kan geen verlening van de beltijd ingegeven worden.
Om een omschakeling naar een Automatische herlaadbeurt Generation Connect aan te vragen kan dit via de website gebeuren. Zie volgende link : http://www.generation-connect.be/static ... detailsbox.
Dan via bestellen en de stappen volgen. U kan in het begin van de bestelling aanvinken ; "Ik ben momenteel klant bij Proximus. Ik gebruik een Pay&Go prijsplan en wil graag dit nummer naar een abonnement overdragen." Zo blijft het oproepnummer + simkaart dezelfde als de huidige die u gebruikt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Een prepaid formule, zowel voorafbetaald als Automatische herlaadbeurten, kunnen geen wijzigingen aanbrengen aan de voicemail. Hiermee bedoel ik, er kan geen verlening van de beltijd ingegeven worden.
Om een omschakeling naar een Automatische herlaadbeurt Generation Connect aan te vragen kan dit via de website gebeuren. Zie volgende link : http://www.generation-connect.be/static ... detailsbox.
Dan via bestellen en de stappen volgen. U kan in het begin van de bestelling aanvinken ; "Ik ben momenteel klant bij Proximus. Ik gebruik een Pay&Go prijsplan en wil graag dit nummer naar een abonnement overdragen." Zo blijft het oproepnummer + simkaart dezelfde als de huidige die u gebruikt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ahha, cool
Eva, stel het volgende verhaal:
- ik heb momenteel een Generation Connect microsim in m'n iPhone 4S
- ik vraag nu een automatische Generation Connect aan en kies voor een nano-sim voor de nog-te-leveren iPhone 5.
- ik ontvang die nano-sim enkele dagen later via de post, maar heb dan m'n iPhone 5 nog niet, dus kan deze nano-sim nog niet gebruiken
- kan ik dan de vorige microsim nog blijven gebruiken in m'n iPhone 4S totdat de iPhone 5 geleverd wordt?
Eva, stel het volgende verhaal:
- ik heb momenteel een Generation Connect microsim in m'n iPhone 4S
- ik vraag nu een automatische Generation Connect aan en kies voor een nano-sim voor de nog-te-leveren iPhone 5.
- ik ontvang die nano-sim enkele dagen later via de post, maar heb dan m'n iPhone 5 nog niet, dus kan deze nano-sim nog niet gebruiken
- kan ik dan de vorige microsim nog blijven gebruiken in m'n iPhone 4S totdat de iPhone 5 geleverd wordt?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Hang je vast aan een abonnement met de optie voor automatisch te herladen?
Wat gebeurt er indien je de automatische herlading niet meer laat doorgaan, vervalt dan enkel de internationale data?
Wat gebeurt er indien je de automatische herlading niet meer laat doorgaan, vervalt dan enkel de internationale data?
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Dit maakte toch zo ongeveer vroeger het verschil met Mobile Vikings.De europa-bonus is voor nieuwe klanten enkel met automatisch herladen.
Nu dus wel nog altijd bij BGC 5€ meer voor dezelfde formule als MV !
Ik was stillaan gewonnen om over te stappen, maar nu dus weer niet.
Er zijn al eens van die periodes als je in buitenland bent dat je
herlaadbeurten wil uitstellen... en MV heeft nog kleine graceperiods.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er wordt geen vaste contractduur meer gehanteerd bij Belgacom, dus ook niet voor een Generation Connect.pm schreef:Hang je vast aan een abonnement met de optie voor automatisch te herladen?
Wat gebeurt er indien je de automatische herlading niet meer laat doorgaan, vervalt dan enkel de internationale data?
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb sinds kort een mtv generation 15 in combinatie met mijn Belgacom internet overal maxi formule . ( deze generation mtv loopt tot mei 2012) Kan ik als bestaande klant overschakelen naar een generation connect zonder een opzegvergoeding te moeten betalen ?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hangt er vanaf wanneer je contract aangegaan bent, contracten na 1 juli 2012 zijn vrijblijvend geworden bij belgacom/proximus voor de residentiële markt.
sowieso kan je gelijk welk contract na zes maanden vanaf 1 oktober (ingaan nieuwe telecomwet) kostenloos opzeggen
sowieso kan je gelijk welk contract na zes maanden vanaf 1 oktober (ingaan nieuwe telecomwet) kostenloos opzeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
of zo'n systeem met automatisch herladingen gelijk gesteld is aan een abonnement weet ik niet echt... maar tijd van aangetekende brieven ligt bijna achter ons, vanaf 1 oktober moet je niet meer opzeggen bij middel van aangetekende brief, elk schriftelijk middel is goed (cfr nieuwe telecomwet).
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij mijn vrouw werd het "abbo" met automatische maandelijkse herlaadbeurt (van 10€) naar een gewone P&G omgezet na een simpel telefoontje met de Klantendienst (6000).VOiD schreef:Hoe makkelijk/op welke manier kan je dit automatisch herladen stopzetten indien geactiveerd ?
Gezien ze niet zoveel belde, cumuleerde het belkrediet voortdurend, en bij 100€ belkrediet vond ik het welletjes. Dit werd probleemloos stopgezet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ja. Enkel nieuwe kaarten die niet voor automatisch herladen kiezen krijgen de bonus niet meer.Bouver schreef:Ik heb Generation Connect sinds januari. Ik heb geen automatische herlading.
Zal ik nu nog mijn roaming bonus krijgen als ik herlaad?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
staat toch duidelijk op de site :Bouver schreef:Ik heb Generation Connect sinds januari. Ik heb geen automatische herlading.
Zal ik nu nog mijn roaming bonus krijgen als ik herlaad?
de Internet in Europa-bonus is niet meer geldig voor nieuwe bestellingen van kaarten zonder automatische herlaadbeurt. Klanten die vóór 17/09/2012 een prepaidkaart besteld hebben, behouden dit voordeel.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Soms wordt er beweerd dat "domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden"
Maar de vorige vraag is toch wel een schooolvoorbeeld van een domme vraag
Het antwoord is al meerdere keren gegeven. Is dat nu zo moeilijk om eens de hele post door te lezen
Maar de vorige vraag is toch wel een schooolvoorbeeld van een domme vraag
Het antwoord is al meerdere keren gegeven. Is dat nu zo moeilijk om eens de hele post door te lezen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Eigenlijk is het minder goed geworden, die dat vanaf nu prepaid worden verliezen hun 10mb roaming. Om de roaming te verkrijgen moet je nu sowieso maandelijks herladen wat bij mij hier niet het geval is. De kaart wordt enkel voor data gebruikt dus bij het vervallen van GC voordelen gebruik ik de 20 euro om 2 * 250 mb bij te kopen.
En als ge ziet dat ze bij MV op sommige plaatsen 14Mbit halen....
GC was (en blijft want heb al een kaart) voor mij beter maar met de huidige voorwaarden en snelheden van MV is GC een stap achteruit gegaan.
En als ge ziet dat ze bij MV op sommige plaatsen 14Mbit halen....
GC was (en blijft want heb al een kaart) voor mij beter maar met de huidige voorwaarden en snelheden van MV is GC een stap achteruit gegaan.
Same here, dacht eigenlijk dat het aan mijn PC lag.Dafke schreef:T'is nu al de 2e maand op rij dat wanneer ik naar de Play & Gold site ga en mijn schatkist opengaat, ik gewoon NIETS meer te zien krijg, het filmpje blijft hangen.
Nog iemand dit probleem?
Zowel op vaste pc met IE9 en chrome en laptop met chrome en IE9 op ander netwerk!
Heb ik geprobeerd en ging toen niet.klooooon schreef:Gewoon de pagina 1 keer vernieuwen en de code opnieuw ingeven .
Zo werkt het bij mij met de chrome browser
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
decat, voor de mensen die GC hadden voor 17/09 wijzigt er niks, maandelijks herladen is niet nodig.... bij elke herlading >= €20 krijg je de roaming bonus
Code: Selecteer alles
Internet On GSM Europa: Voor elke herlaadbeurt van € 20 of meer krijg je een nieuwe schijf van 10 MB cumuleerbaar tot een maximum van 100 MB.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Waarom? Wat is er dan veranderd dat je geen "nieuw" GenCon wil? Die automatische reload is a bliss!LPS schreef:Ben ik blij dat ik nog 2 'oude' GenCons heb :')
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
xenne schreef:decat, voor de mensen die GC hadden voor 17/09 wijzigt er niks, maandelijks herladen is niet nodig.... bij elke herlading >= €20 krijg je de roaming bonus
decat schreef: GC was (en blijft want heb al een kaart)
I know.
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
@selder: omdat ik ze maar zo-nu-en-dan nodig heb, dus maar paar maanden per jaar. En toch nog kan sparen voor MB's in het buitenland, want die kan ik altijd gebruiken (ook al heb ik geen nationale bonus actief)
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Zonde die wijzigingen: dan was er eindelijk eens een duidelijk, eenvoudig, eenvormig tariefplan met deftige data/sms inbegrepen.
Slagen ze er toch weer in het aanbod enerzijds minder interressant te maken en anderzijds onnodig ingewikkeld.
Let maar op hoeveel mensen in de toekomst nog verwonderd gaan zijn dat zei geen roaming data krijgen en die andere met een oud abbo of automatic reload dan weer wel.
offtopic: Hetgeen ikzelf lachwekkend en dom vind van bgc: als mijn data binnenland op is zou herladen via je gsm zelf toch leuk/makkelijk zijn...niet?
Heel simpel als ze data naar hun eigen site in elk geval mogelijk maken+2 minuten naar alle sites eens je op de link 20€ herladen hebt geklikt bijvoorbeeld (om je betaling via pc banking mogelijk te maken).....niet?Da's blijkbaar te moeilijk: eerst een pc zien te vinden om zo je kaart te herladen is logischer blijkbaar volgens belgacom Maarja, op deze manier trekken ze allicht meer klanten voor de automatic reload aan *kassa*kassa*
Slagen ze er toch weer in het aanbod enerzijds minder interressant te maken en anderzijds onnodig ingewikkeld.
Let maar op hoeveel mensen in de toekomst nog verwonderd gaan zijn dat zei geen roaming data krijgen en die andere met een oud abbo of automatic reload dan weer wel.
offtopic: Hetgeen ikzelf lachwekkend en dom vind van bgc: als mijn data binnenland op is zou herladen via je gsm zelf toch leuk/makkelijk zijn...niet?
Heel simpel als ze data naar hun eigen site in elk geval mogelijk maken+2 minuten naar alle sites eens je op de link 20€ herladen hebt geklikt bijvoorbeeld (om je betaling via pc banking mogelijk te maken).....niet?Da's blijkbaar te moeilijk: eerst een pc zien te vinden om zo je kaart te herladen is logischer blijkbaar volgens belgacom Maarja, op deze manier trekken ze allicht meer klanten voor de automatic reload aan *kassa*kassa*
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Ik geef je volledig gelijk lirec.
Die kleine 10 MB Roaming maken ze nu twee exceptions voor, en dan nog es twee exceptions voor oude/nieuwe klanten.
Dat ze gewoon auto herladen knop maakten, met factuur ervan en done. KISS princiepe vergeten ze nu!
Die kleine 10 MB Roaming maken ze nu twee exceptions voor, en dan nog es twee exceptions voor oude/nieuwe klanten.
Dat ze gewoon auto herladen knop maakten, met factuur ervan en done. KISS princiepe vergeten ze nu!
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Blij dat ik niet de enige bent die het zo ziet
1-Die 10Mb roaming kost hun zowiezo al bijna niets, het word allicht door de meesten zelfs nooit (op)gebruikt.
2-Tegenover die (imho) "belachelijk kleine besparing" die ze doorvoeren lijden ze nu imagoschade, mogelijk verminderde klantenwerving of zelfs klantenverlies, allicht in de toekomst vragen hierover aan de klantendienst,....
Totale besparing na dit alles? 0,00€ of zelfs negatief volgens mij. Ik vraag me soms echt af welke managers zo'n beslissingen nemen. Ik denk dan altijd: excel/statistiek & cijferidioten met geen grijntje verstand naar de neveneffecten die ze veroorzaken.....of ben ik dan te kort door de bocht?
1-Die 10Mb roaming kost hun zowiezo al bijna niets, het word allicht door de meesten zelfs nooit (op)gebruikt.
2-Tegenover die (imho) "belachelijk kleine besparing" die ze doorvoeren lijden ze nu imagoschade, mogelijk verminderde klantenwerving of zelfs klantenverlies, allicht in de toekomst vragen hierover aan de klantendienst,....
Totale besparing na dit alles? 0,00€ of zelfs negatief volgens mij. Ik vraag me soms echt af welke managers zo'n beslissingen nemen. Ik denk dan altijd: excel/statistiek & cijferidioten met geen grijntje verstand naar de neveneffecten die ze veroorzaken.....of ben ik dan te kort door de bocht?
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Je hebt volledig gelijk lirec.
Ik denk ook dat dit meer kost, dan opbrengt.
Eerste wat ik dacht was "shit" en nog gelukkig dat VOiD het zag dat het toch nog blijft voor oude klanten.
Ik had er al dwars over gelezen.
Ik denk ook dat dit meer kost, dan opbrengt.
Eerste wat ik dacht was "shit" en nog gelukkig dat VOiD het zag dat het toch nog blijft voor oude klanten.
Ik had er al dwars over gelezen.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Met de snelheden dier hier gepost worden van Mobile vikings lijkt MV gewoon interessanter. Ipv. 20€ betaal je maar 15€/maand. En voor die 5€ verschil kan je bij MV ook 10MB roaming gebruiken (0,5€/MB). Dus waarom discussieren over die 10MB roaming ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je kan jouw p&g gc kaart perfect herladen met ouderwetse herlaadkaarten, herlaadtickets, bankautomaat, internet, proton (via telefooncel Belgacom) en je kan je gsm-kaart koppelen naar je bankrekening waarna je met een code (ik dacht dat dit #124*20# was om voor 20 euro te herladen) geld op je kaart kan zetten.lirec schreef:offtopic: Hetgeen ikzelf lachwekkend en dom vind van bgc: als mijn data binnenland op is zou herladen via je gsm zelf toch leuk/makkelijk zijn...niet?
Heel simpel als ze data naar hun eigen site in elk geval mogelijk maken+2 minuten naar alle sites eens je op de link 20€ herladen hebt geklikt bijvoorbeeld (om je betaling via pc banking mogelijk te maken).....niet?Da's blijkbaar te moeilijk: eerst een pc zien te vinden om zo je kaart te herladen is logischer blijkbaar volgens belgacom Maarja, op deze manier trekken ze allicht meer klanten voor de automatic reload aan *kassa*kassa*
Mogelijkheden genoeg toch? Juist bij herlaadkaart, herlaadticket, bankautomaat moet je kiezen tussen ofwel €15 (geen bonus) ofwel €25 (bonus, maar 5 euro "teveel"). Maar als je kiest voor het koppelen met je bankrekening kan je dat ook voor €20 doen hoor... Lijkt mij handiger met de gsm dan via internet?
Als je herlaad via internet, en je gebruikt je gsm dan is dit voor mij een teken dat je jouw pc niet in de buurt hebt. En als je je pc niet in de buurt hebt, dan zal jouw cardreader ook wel niet in de buurt zijn zeker
EDIT
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... t-herladen
Hier staan ze allemaal genoemd...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
De snelheden van MV mogen dan wel sneller zijn maar aan de 3G dekking hebben ze nog een pak werk. In Lier bijvoorbeeld is er nog steeds niet overal 3G Zolang niet alle steden deftig gedekt zijn blijf ik voorlopig bij Proximus.VOiD schreef:Met de snelheden dier hier gepost worden van Mobile vikings lijkt MV gewoon interessanter. Ipv. 20€ betaal je maar 15€/maand. En voor die 5€ verschil kan je bij MV ook 10MB roaming gebruiken (0,5€/MB). Dus waarom discussieren over die 10MB roaming ?
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
@krisken:
-voor minder dan 20€ herladen (zonder bonus dus) kan idd maar is niet bepaald voordelig en daardoor enkel nuttig als je meer belkrediet nodig hebt. Als je in die situatie zit heb je allicht nog een lopend data pack (van eerder eens 20€ op te laden) en kom je mijn probleem geheel niet tegen.
-voor meer dan 20€ herladen is (uitgezonderd mijn eerste punt) simpelwel verkwisting van geld volgens mij.
Ik wil dus voor 20€ herladen, niet meer, niet minder....en dat gaat officieel enkel via de site van generation connect.
-mijn e-banking toestelletje heb ik altijd bij, ik heb er zowel thuis als op het werk & je kan probleemloos anderen hun kaartlezer gebruiken. Een pc sleur ik echter niet steeds mee & sommige mensen hebben er zelfs geen meer omdat ze met hun smartphone of tablet immers toekomen!
Dat 20€ mogelijk ook kan door je bankrekening te koppelen wist ik niet.
Maar: dit wordt nergens vermeld, ook niet op de link die je meedeeld.
Als ik de instructies volg
Of het sturen van de code "#124*20#" aldus gaat werken durf ik te betwijfelen tot iemand het eens probeert en bevestigd.
(los daarvan sta ik, en ik neem aan vele anderen, niet echt te springen bankrekeningen en dergelijke zaken te koppelen met mijn gsm)
Kortom....ik blijf tot nader order bij mijn betoog dat men ook zonder actief datapack toegang zou moeten geven tot de site van generation connect & pc banking sites om te kunnen herladen via gsm zelf
edit: praktijkvoorbeeld = je hebt een buitenverblijf aan zee waar je geen vaste internetverbinding hebt aangezien je gsm (eventueel met tethering) volstaat wanneer je daar bent. Daar kan je dan zelfs je pc, e-banking en alles bij hebben en toch niet kunnen herladen aangezien ze dit (20€ alleszinds) niet mogelijk maken!
-voor minder dan 20€ herladen (zonder bonus dus) kan idd maar is niet bepaald voordelig en daardoor enkel nuttig als je meer belkrediet nodig hebt. Als je in die situatie zit heb je allicht nog een lopend data pack (van eerder eens 20€ op te laden) en kom je mijn probleem geheel niet tegen.
-voor meer dan 20€ herladen is (uitgezonderd mijn eerste punt) simpelwel verkwisting van geld volgens mij.
Ik wil dus voor 20€ herladen, niet meer, niet minder....en dat gaat officieel enkel via de site van generation connect.
-mijn e-banking toestelletje heb ik altijd bij, ik heb er zowel thuis als op het werk & je kan probleemloos anderen hun kaartlezer gebruiken. Een pc sleur ik echter niet steeds mee & sommige mensen hebben er zelfs geen meer omdat ze met hun smartphone of tablet immers toekomen!
Dat 20€ mogelijk ook kan door je bankrekening te koppelen wist ik niet.
Maar: dit wordt nergens vermeld, ook niet op de link die je meedeeld.
Als ik de instructies volg
dan krijg ik geen optie op 20€ te kiezen....enkel de bekende bedragen.Ga daarna naar het Pay&Go-menu (of het ProxiMenu als u een abonnement hebt) op uw gsm en kies "Pay&Go herladen". Dit menu is vaak te vinden in de applicaties.Kies voor "Mijn kaart" of "Andere kaart" op uw Pay&Go-kaart of die van iemand anders te herladen.
Kies het herlaadbedrag.
Of het sturen van de code "#124*20#" aldus gaat werken durf ik te betwijfelen tot iemand het eens probeert en bevestigd.
(los daarvan sta ik, en ik neem aan vele anderen, niet echt te springen bankrekeningen en dergelijke zaken te koppelen met mijn gsm)
Kortom....ik blijf tot nader order bij mijn betoog dat men ook zonder actief datapack toegang zou moeten geven tot de site van generation connect & pc banking sites om te kunnen herladen via gsm zelf
edit: praktijkvoorbeeld = je hebt een buitenverblijf aan zee waar je geen vaste internetverbinding hebt aangezien je gsm (eventueel met tethering) volstaat wanneer je daar bent. Daar kan je dan zelfs je pc, e-banking en alles bij hebben en toch niet kunnen herladen aangezien ze dit (20€ alleszinds) niet mogelijk maken!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp wil je dus een soort grace period zoals bij Mobile Vikings? Ik denk niet dat dit snel zou gebeuren (misbruik). Wat wel handig zou zijn is een SMS dat je bvb nog 100MB resterend hebt van je 2GB. Dan weet je al dat het tijd is voor je kaart op te laden
Dit kan allemaal nog veranderen hé. Proximus zei destijds dat GC enkel zo goedkoop kon zijn aangezien alles via internet ging. Maar toen bleek dat andere laadmogelijkheden ook konden. Alleen niet voor €20...
PS : als je een buitenverblijf hebt dan zal voor €25 herladen ook wel geen probleem zijn vermoed ik (gedurende de periode dat je daar bent) Soit, got your point Echter ik sleur niet overal mijn cardreader mee. Misschien wel een ideetje om eens eentje extra aan te vragen en in auto te leggen.
Dit kan allemaal nog veranderen hé. Proximus zei destijds dat GC enkel zo goedkoop kon zijn aangezien alles via internet ging. Maar toen bleek dat andere laadmogelijkheden ook konden. Alleen niet voor €20...
PS : als je een buitenverblijf hebt dan zal voor €25 herladen ook wel geen probleem zijn vermoed ik (gedurende de periode dat je daar bent) Soit, got your point Echter ik sleur niet overal mijn cardreader mee. Misschien wel een ideetje om eens eentje extra aan te vragen en in auto te leggen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti