Magsafe power adapter macbook pro garantievoorwaarden ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste leden ,
vorig jaar kocht ik een macbook pro 15 inch (aangekocht in juli 2011) . Bij deze macbook hoort ook een magsafe power adapter . Het probleem nu is dat deze kabel stuk is (binnenste kabel is zichtbaar geworden ) , dit waarschijnlijk door het oprollen van de kabel . Vandaag ben ik naar easy m geweest en mijn probleem daar uitgelegd . De verkoper vertelde me dat dit niet onder de wettelijke garantie valt aangezien dit voorgevallen is door het veelvuldig gebruik van de kabel . Nu had ik graag willen weten of dit echt niet onder de wettelijke garantie valt en of er mensen zijn die hier ook al problemen mee hebben gehad. Ik dacht dat er in België zo wie zo een wettelijke garantie van 2 jaar uitging op computers en toebehoren . Heb nu een nieuwe magsafe power adapter moeten kopen , dit grapje kost mij 79 euro . In bijlage een foto van het defect aan de kabel . Ik vind dit echt niet kunnen , ik zei tegen de verkoper : wat als de kabel na 1 week gebruik dit gebrek al vertoont ? Dan moet je ook een nieuwe aanschaffen vertelde hij me leuk . :evil:
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tjah, zo is apple.

En het klopt wel, de garantie geldt niet, maar apple maakt het speciaal zo zwak mogelijk. Ook veel verhalen van afgebrandde magsafe adaptor.

Ik kan je enkel aanraden om alternatieve adaptors aan te kopen als ze weer kapot gaan.
http://www.dealextreme.com/p/replacemen ... 974?item=2
http://www.focalprice.com/CC0094W/60_W_ ... C-vg6Pk2g0
http://www.aliexpress.com/product-fm/57 ... alers.html
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Er zijn inderdaad veel verhalen te vinden over dat probleem. Probleem is ook dat je die adapters niet eenvoudig kan openen en gewoon de kabel een stukje kan inkorten (maar dat is wel met meer adapters zo).
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Dat valt onder extended warranty. Je krijgt normaal gewoon een nieuwe mee als je naar een ASP gaat
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Veelvuldig oprollen of niet... een laptop is toch gemaakt om op verplaatsing te gebruiken en zou er dus toch langer dan 1 jaar moeten meegaan lijkt me.
3 jaar met een adapter doen was hier absoluut geen probleem hoor, en ja dat was veelvuldig gebruik :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ben er vanmiddag mee naar easy m (originele Apple reseller hier in Leuven ) mee geweest en ze hebben me verteld dat ik GEEN garantie heb . Heb ter plaatse een nieuwe moeten kopen .
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Tja, die magsafes mogen er dan wel hip uitzien, het is de grootste brol die er is. Mijn ouders hebben hier ook een macbook en die zitten ook al aan hun tweede adapter omdat de kabel kapot is gagaan. Dat zijn mensen die hun gerief met zorg behandelen en die adapter ligt hier altijd gewoon op dezelfde plaats en is toch van de ene op de andere dag kapot gegaan. Dat kost dan stukken van mensen (€80 is verschrikkelijk veel geld voor een simpele adapter) en gaat amper een paar jaar mee. Apple ftw zeker?
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben pakweg een en half jaar/twee jaar geleden naar dezelfde APR/ASP gegaan en heb wel een nieuwe gekregen, wel fijn dan die willekeur dan :/
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb de mijne van 17 juli vorig jaar . We zijn ook altijd zeer voorzichtig met ons materiaal , het kost genoeg geld vind ik . En dan krijg je zoiets voor . Wat me nog het meest stoort was die houding van die verkoper . HIj trok er zich niets van aan en vond het precies normaal dat die dingen snel stuk gaan. Het was een persoon van de technische dienst . :|
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef: vond het precies normaal dat die dingen snel stuk gaan.


Als het normaal is dat die dingen stuk gaan dan kan je je beroepen op een productie fout !

Het is namelijk NIET normaal dat dingen snel stuk gaan bij normaal gebruik.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Heb mijn macbook 2,1 nu al 6,5j, nog altijd originele adapter, niks aan te zien... Ik gebruik die oprol 'tanden' niet van de magsafe, da's volgens mij iets te strak opgerold, designed to cause trouble.

Maar in dit geval vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Mijn kabel van mijn oplader brokkelt gewoon af rond de magsafeconnector. De oorzaak daarvan ligt in de hitte die soms uit de macbook wordt geblazen.
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2010, 11:16
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Mijn apple care dekking heeft deze probleemloos omgewisseld. Trouwens als je die rechtstreeks aan apple besteld krijg je een kleine reductie hiervoor, levert men enkel het adapterstuk met het megasafe snoer. Het andere deel voor om de adapter met het stroomnet te verbinden wordt dan nt meegeleverd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Dat is toch een gekend Apple probleem? Die harde overgang tussen kabel en connector heeft bij 'gewone' snoeren een tussenstukje met een ribbelpatroon maar Apple vond dat er niet zo mooi uitzien.

Compensatie mogelijk: Apple settles MagSafe lawsuit, offers replacements | Macworld
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dat geldt nog voor de vorige magsafe power adapter . Dit is blijkbaar tot een rechtszaak gekomen in Amerika , mensen die in Amerika wonen en problemen hadden met deze adapter kregen een vergoeding .
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Er zijn mensen hier op het forum waarbij ze de adapter zonder problemen hebben omgeruild , bij anderen dan weer niet . Ik zou gewoon willen weten of het de moeite loont om nog eens te proberen om die adapter omgeruild te krijgen . De Belgische consument heeft toch recht op 2 jaar wettelijke garantie op het totale pakket ( macbook pro en toebehoren ) ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:De Belgische consument heeft toch recht op 2 jaar wettelijke garantie op het totale pakket ( macbook pro en toebehoren ) ?


Maar dat wil niet zeggen dat men alles zomaar vervangt... je hebt schade door veelvuldig of slecht gebruik... en schade door fabricage fouten. Het één valt onder garantie, het andere niet.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik vrees dat mijn probleem meer te plaatsen valt onder schade door 'veelvuldig ' gebruik . Volgens mij zou een fabricagefout al sneller aan het licht zijn gekomen.
Het is door het veelvuldig oprollen van de kabel dat er waarschijnlijk een 'klik' is ingekomen . We zijn er altijd wel voorzichtig met geweest . Maar ik blijf het toch heel spijtig vinden dat de kabel het na iets meer dan 1 jaar aan vervanging toe is .
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Al goed dat "gewone", veelvuldig gebruikte verlengkabels het niet na één jaar begeven...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij de Dell-voedingen vond ik het daarom slim dat de "krul" meteen in de juiste richting zat bij het opwinden van de kabel:
Afbeelding
Recentere modellen hebben dat dan weer niet meer, heel spijtig. Ook dom: de andere kant van de adapter had het evenmin, en op die manier heb ik er 3 versleten op 1 laptop :)
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

sinds dat mijn adaptor vervangen moest worden maak ik altijd een lus voordat ik hem rond de tandjes wikkel.
Zo dus:
Afbeelding
Afbeelding
Dan kan er ook niet veel aan foutlopen aangezien er geen kabels platgenepen, uitgerokken, ... worden
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

r2504 schreef:je hebt schade door veelvuldig of slecht gebruik... en schade door fabricage fouten. Het één valt onder garantie, het andere niet.


Leuk te weten dat macs niet gefabriceerd worden om veelvuldig gebruikt te worden. Hier zijn die stekkers ook al meermaals vervangen moeten worden. Je ziet ook vaak in winkels waar ipads of iphones uitgestald staan dat de kabel ook daar al kapot is.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vind het eigenlijk wel erg dat ze er niet voor voorzien zijn om veelvuldig te gebruiken. Tenslotte vragen ze voldoende centen voor hun apparatuur, kwalitatieve poweradapters er bij geven is dan toch ook een must...
Doordat hij geen alleenstaand geval is, en iedereen zijn kabels opplooit om hun laptop mee te pakken/verplaatsen of wat dan ook, zou apple er toch eens iets aan mogen doen!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Maar dat willen ze net niet. Het gaat over 't algemeen lang genoeg mee dat de klant het niet meer als "abnormaal" beschouwd eenmaal het kapot is. Kunnen de fabrikanten toch lekker weer een nieuwe voeding verkopen... it's all about the money.

M'n vriendin heeft 4 chargers versleten op haar Acer Travelmate.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn eerste van men acer is na 6 maand kapot gegaan, ik heb nu een universele die voor 3 notebooks wordt gebruikt en echt wel veel over en weer gaat. Daar is nog niets aan ;) Leeftijd: 4 jaar. Prijs? 49.99€ (kingston)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
fieldoxide schreef: vond het precies normaal dat die dingen snel stuk gaan.


Als het normaal is dat die dingen stuk gaan dan kan je je beroepen op een productie fout !

Het is namelijk NIET normaal dat dingen snel stuk gaan bij normaal gebruik.


Idd, de fabrikant is zelfs verplicht om degelijk materiaal te fabriceren.
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Dit is niet eigen aan apple, maar eerder eigen aan verkeerd oprollen en verkeerd gebruik.

Ik stel dat op het werk meerdere malen per maand vast bij non-apple apparatuur en adapters. Kabels die knikken en/of doorschuren aan de adapter. Oorzaak:
-Mensen die de kabel veel te kort rond de adapter oprollen, waardoor ze de kabel in een knik forceren.
-Mensen die niet de moeite nemen om de adapter op een normale manier te verplaatsen, en aan de kabel trekken aan laptop zijde.
-Mensen die de adapter ergens onder een bureau of kast leggen en zo de kabel in een knik forceren.

Het is dus niet altijd noodzakelijk aan slechte bouwkwaliteit te wijten, maar ook aan onzorgvuldig gebruik, of slecht ingelichte gebruikers.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”