Hoi,
ik gebruik verschillende programma's op poort 113, namelijk ftprush & irc. Om dit goed te laten lopen gebruik ik hiervoor identd ident deamon v 1.5. Tot een week ging dit goed. Nu werkt dit echter niet meer en ik heb geen idee waarom. Poort 113 voor m'n intern IP 192.168.1.2 staat correct geforward in m'n bbox van Belgacom. Het IP van m'n pc is ook correct. Ik dacht dat het aan die deamon lag die niet meer werkte maar als ik bv ftprush open zet dat ook port 113 wil gebruiken en dan m'n deamon wil laden geeft deze een error dat er al een programma poort 113 gebruikt.
De programma's willen dus wel poort 113 gebruiken maar het lijkt of daar geen verkeer meer doorgaat.
Iemand een oplossing hiervoor?
identd probleem poort 113
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
google is your friend:
http://msgboard.alphasoftware.com/alpha ... er-port%29
Als je weet welk programma die poort gebruikt wordt het al heel wat eenvoudiger lijkt me
http://msgboard.alphasoftware.com/alpha ... er-port%29
Als je weet welk programma die poort gebruikt wordt het al heel wat eenvoudiger lijkt me

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
Volgens mij moet je niet op zoek gaan "wat er mis is met de router", maar is de vraag:
"wat gebruikt poort 113 zodat mijn programma deze poort niet meer kan gebruiken"
"wat gebruikt poort 113 zodat mijn programma deze poort niet meer kan gebruiken"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
Niks gebruikt poort 113 op dat moment, je zou natuurlijk in je configuratie de poort kunnen aanpassen naar 1024 om zo maar iets te zeggen en eens kijken wat dit geeft.
Edit: je kan trouwens niet verschillende programma's op 1 poort draaien, beiden hebben een verschillende poort nodig
Edit: Waarom zou je een ftp server op poort 113 draaien trouwens???
Edit: je kan trouwens niet verschillende programma's op 1 poort draaien, beiden hebben een verschillende poort nodig

Edit: Waarom zou je een ftp server op poort 113 draaien trouwens???
- honda4life
- Moderator
bbox van belgacom dus vermoed dat dit niet relevant zal zijn