identd probleem poort 113

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Konyn
Starter
Starter

Hoi,

ik gebruik verschillende programma's op poort 113, namelijk ftprush & irc. Om dit goed te laten lopen gebruik ik hiervoor identd ident deamon v 1.5. Tot een week ging dit goed. Nu werkt dit echter niet meer en ik heb geen idee waarom. Poort 113 voor m'n intern IP 192.168.1.2 staat correct geforward in m'n bbox van Belgacom. Het IP van m'n pc is ook correct. Ik dacht dat het aan die deamon lag die niet meer werkte maar als ik bv ftprush open zet dat ook port 113 wil gebruiken en dan m'n deamon wil laden geeft deze een error dat er al een programma poort 113 gebruikt.
De programma's willen dus wel poort 113 gebruiken maar het lijkt of daar geen verkeer meer doorgaat.
Iemand een oplossing hiervoor?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

google is your friend:
http://msgboard.alphasoftware.com/alpha ... er-port%29

Als je weet welk programma die poort gebruikt wordt het al heel wat eenvoudiger lijkt me :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Konyn
Starter
Starter

Ja, google bood nergens een oplossing. Daarom dat ik het pas na een week hier vraag.
Als ik poort 113 laat checken dan zeggen de websites dat deze gesloten staat. Maar in m'n router staat die nochtans duidelijk forwarded.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Volgens mij moet je niet op zoek gaan "wat er mis is met de router", maar is de vraag:
"wat gebruikt poort 113 zodat mijn programma deze poort niet meer kan gebruiken"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Konyn
Starter
Starter

Poort 113 komt niet voor in de netstat lijst. Betekent dat hij niet gebruikt wordt dan?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Niks gebruikt poort 113 op dat moment, je zou natuurlijk in je configuratie de poort kunnen aanpassen naar 1024 om zo maar iets te zeggen en eens kijken wat dit geeft.

Edit: je kan trouwens niet verschillende programma's op 1 poort draaien, beiden hebben een verschillende poort nodig :wink:
Edit: Waarom zou je een ftp server op poort 113 draaien trouwens???
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Inkomend 0~1024 geblokkeerd toch? Of niet?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

bbox van belgacom dus vermoed dat dit niet relevant zal zijn :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”