Al vaak heb ik mij de vraag gesteld waarom internetproviders geen opt-in "SMS dienst" voorzien bij netwerkproblemen.
Via de statuspagina van je provider kan je voor je useraccount op vrijwillige (!) basis je regio aanvinken in een lijst en je GSM nr ingeven. Zijn er problemen in die regio of algemene netwerkproblemen bij de provider dan krijg je hierover een SMS'je met een korte uitleg.
Volgens mij moet het mogelijk zijn zo'n dienst op te zetten voor de prijs van bijvoorbeeld 2,5 euro per jaar en dat zou ik er wel voor over hebben. Het voorkomt immers heel wat frustratie en als je de (meestal overbelaste) helpdesk dan moet bellen om te weten wat er gaande is (probleem op de locale installatie of algemeen probleem) dan ben je ook gauw enkele euro's kwijt.
Diegenen die er niet in geinteresseerd zijn tekenen gewoon niet in op de dienst en hen kost het dus niets.
Zien jullie zoiets wel zitten ?
SMS bij netwerkproblemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Om het voorbeeld van Skynet van vandaag aan te halen :
- er waren problemen,
- je belt naar hun helpdesknummer,
- je kunt eerst de status van hun netwerk opvragen,
- daar hoor je wat er scheelt.
Goed genoeg voor mij
Geen overstresste helpdeskmedewerker gehoord...
- er waren problemen,
- je belt naar hun helpdesknummer,
- je kunt eerst de status van hun netwerk opvragen,
- daar hoor je wat er scheelt.
Goed genoeg voor mij
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geen overstresste helpdeskmedewerker gehoord...
If you can't beat them, confuse them.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mja, je internetconnectie is normaal gezien niet even belangrijk als een uptime van een server, toch? Als je thuis geen internet meer hebt kan je altijd bellen naar dat gratis nummer van skynet (0 €cent) en als je niet thuis bent heeft het geen zin dat je verwittigd kan worden, want je zit toch niet op het net ...
- Styno
- Elite Poster
Nja, een mailtje ofzo zou toch moeten kunnen vindik. Een sms is inderdaad een beetje overkill voor een thuisgebruiker. Voor een lijn voor professionele doeleinden is dat wel toepasselijk.
En een gratis nummer;... dat zou niet misstaan bij mijn provider.
Styno
En een gratis nummer;... dat zou niet misstaan bij mijn provider.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
- Styno
- Elite Poster
PHO schreef:Is inderdaad vrij handig,....vooral als je geen internetverbinding hebtStyno schreef:Nja, een mailtje ofzo zou toch moeten kunnen vindik. Styno
Smartass...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
Bij de meeste providers wordt zo'n melding toch gewoon op het beginbandje gezet?
Heb al meermaals meegemaakt dat ik bel, eerst een melding van blabla mailserver blabla bijvoorbeeld en dan pas het keuzemenu.
Als je natuurlijk een provider hebt met een betalend helpdesknummer ....
Heb al meermaals meegemaakt dat ik bel, eerst een melding van blabla mailserver blabla bijvoorbeeld en dan pas het keuzemenu.
Als je natuurlijk een provider hebt met een betalend helpdesknummer ....
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]