SMS bij netwerkproblemen

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Al vaak heb ik mij de vraag gesteld waarom internetproviders geen opt-in "SMS dienst" voorzien bij netwerkproblemen.

Via de statuspagina van je provider kan je voor je useraccount op vrijwillige (!) basis je regio aanvinken in een lijst en je GSM nr ingeven. Zijn er problemen in die regio of algemene netwerkproblemen bij de provider dan krijg je hierover een SMS'je met een korte uitleg.

Volgens mij moet het mogelijk zijn zo'n dienst op te zetten voor de prijs van bijvoorbeeld 2,5 euro per jaar en dat zou ik er wel voor over hebben. Het voorkomt immers heel wat frustratie en als je de (meestal overbelaste) helpdesk dan moet bellen om te weten wat er gaande is (probleem op de locale installatie of algemeen probleem) dan ben je ook gauw enkele euro's kwijt.

Diegenen die er niet in geinteresseerd zijn tekenen gewoon niet in op de dienst en hen kost het dus niets.

Zien jullie zoiets wel zitten ?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Om het voorbeeld van Skynet van vandaag aan te halen :
- er waren problemen,
- je belt naar hun helpdesknummer,
- je kunt eerst de status van hun netwerk opvragen,
- daar hoor je wat er scheelt.

Goed genoeg voor mij :-)
Geen overstresste helpdeskmedewerker gehoord...
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, je internetconnectie is normaal gezien niet even belangrijk als een uptime van een server, toch? Als je thuis geen internet meer hebt kan je altijd bellen naar dat gratis nummer van skynet (0 €cent) en als je niet thuis bent heeft het geen zin dat je verwittigd kan worden, want je zit toch niet op het net ...
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Nja, een mailtje ofzo zou toch moeten kunnen vindik. Een sms is inderdaad een beetje overkill voor een thuisgebruiker. Voor een lijn voor professionele doeleinden is dat wel toepasselijk.

En een gratis nummer;... dat zou niet misstaan bij mijn provider.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Styno schreef:Nja, een mailtje ofzo zou toch moeten kunnen vindik. Styno
Is inderdaad vrij handig,....vooral als je geen internetverbinding hebt :wink:
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

PHO schreef:
Styno schreef:Nja, een mailtje ofzo zou toch moeten kunnen vindik. Styno
Is inderdaad vrij handig,....vooral als je geen internetverbinding hebt :wink:

Smartass... :lol:
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Bij de meeste providers wordt zo'n melding toch gewoon op het beginbandje gezet?

Heb al meermaals meegemaakt dat ik bel, eerst een melding van blabla mailserver blabla bijvoorbeeld en dan pas het keuzemenu.

Als je natuurlijk een provider hebt met een betalend helpdesknummer ....
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

C-Phest schreef:Bij de meeste providers wordt zo'n melding toch gewoon op het beginbandje gezet?....
Volgens verschillende bronnen laat deze "service" nogal te wensen over, of het komt er veel te laat.
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

eenmaal het bandje erop staat en zooooveel te laat is dat nu ook weer niet, werkt deze "service" perfect as far as I know...

mvg
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”