Hallo,
Ik ben even aan het kijken voor een Receiver met HDMI aansluiting. Ik had de Onkyo TX-SR309 op het oog. Ik heb echter een vraagje waar ik niet onmiddellijk het antwoord op weet. Hier (http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/0 ... re_300.jpg) vind je de achterkant terug van dit toestel.
Stel dat ik mijn Belgacom decoder hierop wil aansluiten via HDMI. Ik neem de HDMI kabel, connecteer die met de Onkyo (HDMI in CBL/SAT) en met de TV. Geluid zal er waarschijnlijk wel uitkomen, maar waar blijft het beeld dan? Wat is de correcte werking om dit dan aan te sluiten?
Receiver vraagje (HDMI)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Aha, dus ik sluit mijn Belgacom Box, Raspberry Pi, en eventueel videocamera aan op de aansluitingen, daarna 1 hdmi kabel naar de TV en that's it!
Ik mag er dus vanuit gaan dat het beeld sowieso door de receiver passeert he ? !
Ik mag er dus vanuit gaan dat het beeld sowieso door de receiver passeert he ? !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Let wel, als je met een media-pc werkt, kan het zijn dat er geen 5.1 passtrough is over HDMI. Beetje afhankelijk van je hard/software.
In dat geval combineer je het best met een optical kabeltjes voor de audio.
Ook kan het zijn dat je geen beeld krijgt, daarom moet je ervoor zorgen dat jeje decoder eerst bv aansluit op je tv, die in de goede stand zet 1080 of 720 en dan weer switcht. Echt afhankelijk van TV tot TV.
Want veel decoders staan standaard op auto, de receivers kunnen meestal 1080 aan, maar als je tv enkel 720 ondersteunt dan krijg je geen beeld.
In dat geval combineer je het best met een optical kabeltjes voor de audio.
Ook kan het zijn dat je geen beeld krijgt, daarom moet je ervoor zorgen dat jeje decoder eerst bv aansluit op je tv, die in de goede stand zet 1080 of 720 en dan weer switcht. Echt afhankelijk van TV tot TV.
Want veel decoders staan standaard op auto, de receivers kunnen meestal 1080 aan, maar als je tv enkel 720 ondersteunt dan krijg je geen beeld.
-
- Elite Poster
Hallo,
heb dus zo'n Onkyo aangekocht en vandaag aangesloten. Dit werkt perfect tot ik dit merkte:
ik kan met de belgacom afstandsbediening het geluid van de tv niet meer stiller/luider zetten. Ik dien nu telkens de afstandsbediening te nemen van de Onkyo om de tv stiller/luider te zetten...
Belgacom hdmi uit gaat naar CBL/SAT en dan via de HDMI out van de Onkyo naar de tv te gaan. Iemand enige tips?
heb dus zo'n Onkyo aangekocht en vandaag aangesloten. Dit werkt perfect tot ik dit merkte:
ik kan met de belgacom afstandsbediening het geluid van de tv niet meer stiller/luider zetten. Ik dien nu telkens de afstandsbediening te nemen van de Onkyo om de tv stiller/luider te zetten...
Belgacom hdmi uit gaat naar CBL/SAT en dan via de HDMI out van de Onkyo naar de tv te gaan. Iemand enige tips?
-
- Elite Poster
Thanks, werkt inderdaad!
werkte altijd via de line out van mijn tv, dus ik kon gewoon met de afstandsbediening het geluid van de tv stiller zetten en dit werkte.
HDMI + deze versterker werkt dus op een andere manier blijkbaar.
werkte altijd via de line out van mijn tv, dus ik kon gewoon met de afstandsbediening het geluid van de tv stiller zetten en dit werkte.
HDMI + deze versterker werkt dus op een andere manier blijkbaar.