Receiver vraagje (HDMI)

Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Hallo,

Ik ben even aan het kijken voor een Receiver met HDMI aansluiting. Ik had de Onkyo TX-SR309 op het oog. Ik heb echter een vraagje waar ik niet onmiddellijk het antwoord op weet. Hier (http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/0 ... re_300.jpg) vind je de achterkant terug van dit toestel.

Stel dat ik mijn Belgacom decoder hierop wil aansluiten via HDMI. Ik neem de HDMI kabel, connecteer die met de Onkyo (HDMI in CBL/SAT) en met de TV. Geluid zal er waarschijnlijk wel uitkomen, maar waar blijft het beeld dan? Wat is de correcte werking om dit dan aan te sluiten?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Je sluit je BGC decoder aan op 1 van de 3 HDMI ingangen en de HDMI out sluit je aan op de TV.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ook het videosignaal gaat door je receiver met je HDMI kabel. De HDMI OUT van je receiver sluit je dan aan op je televisie.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Aha, dus ik sluit mijn Belgacom Box, Raspberry Pi, en eventueel videocamera aan op de aansluitingen, daarna 1 hdmi kabel naar de TV en that's it!
Ik mag er dus vanuit gaan dat het beeld sowieso door de receiver passeert he ? ! :-)
g4ce
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Helemaal juist. De meeste onkyo toestellen zullen zelfs je niet HD beeldmateriaal upscalen.

Telenet Yugo
OVH voip
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Let wel, als je met een media-pc werkt, kan het zijn dat er geen 5.1 passtrough is over HDMI. Beetje afhankelijk van je hard/software.
In dat geval combineer je het best met een optical kabeltjes voor de audio.

Ook kan het zijn dat je geen beeld krijgt, daarom moet je ervoor zorgen dat jeje decoder eerst bv aansluit op je tv, die in de goede stand zet 1080 of 720 en dan weer switcht. Echt afhankelijk van TV tot TV.
Want veel decoders staan standaard op auto, de receivers kunnen meestal 1080 aan, maar als je tv enkel 720 ondersteunt dan krijg je geen beeld.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Geen 5.1 ofzo nodig. Zijn gewoon 2 boxen. Dus daar zal ik geen probleem van ondervinden.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Hallo,

heb dus zo'n Onkyo aangekocht en vandaag aangesloten. Dit werkt perfect tot ik dit merkte:
ik kan met de belgacom afstandsbediening het geluid van de tv niet meer stiller/luider zetten. Ik dien nu telkens de afstandsbediening te nemen van de Onkyo om de tv stiller/luider te zetten...

Belgacom hdmi uit gaat naar CBL/SAT en dan via de HDMI out van de Onkyo naar de tv te gaan. Iemand enige tips?
eaz
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Argon
Elite Poster
Elite Poster

Thanks, werkt inderdaad!
werkte altijd via de line out van mijn tv, dus ik kon gewoon met de afstandsbediening het geluid van de tv stiller zetten en dit werkte.
HDMI + deze versterker werkt dus op een andere manier blijkbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”