Internet overal stick werkt niet op laptop

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Hallo allen.
Ik probeer een internet overal stick van vodafone te instaleren op een 5 jaar oude Toshiba met Vista SP2.
Alles word normaal herkend en geinstaleerd, maar als ik de aplicatie start, dan gebeurd er niets. Normaal zou deze om de pincode vragen, maar dat doet die niet.
Op een recente sony laptop deed deze het wel bij wijze van test, dus aan de stick ligt het niet. De simkaart werd ook herkend op het netwerk.

Een apparaat toevoegen, in ons geval een Huawei stick type 3806, lukt, maar deze aanvinken om hem in te schakelen lukt niet. Normaal werkt alles automatisch, maar om de een of andere reden weigert deze te werken.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

in apparaatbeheer conflicten bij usb?
is er wel VISTA drivers voor?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Geen conflicten in apparaatbeheer, ook andere usb poort gebruikt, ook een usb3 express kaartje in vrij slot gebruikt, zonder resultaat.
Alle drivers zijn aanwezig, maar de stick word niet herkend in de vodafone software .
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Het betrof een laptop van mijn zus. De enige oplossing was herinstaleren van vista omdat er in die vijf jaar tijd vrij veel gebeurd is op deze laptop. Register waarschijnlijk niet correct. Alle nodige services waren draaiende, daar lag het dus ook niet aan. Maar een recoverycd was er niet bij en ze wou deze ook niet aanvragen bij toshiba. Het moest snel gaan voor haar.
Plan B is het instaleren van windows XP. Maar al snel stootte ik op het ene blauwe scherm na het andere.
Deze laptop was dus aan het einde van zijn latijn waarbij er gekozen werd voor Plan C, het aanschaffen van een nieuwe laptop.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

mailracer schreef:Plan B is het instaleren van windows XP.

Windows 7 was waarschijnlijk een betere keuze geweest ...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

windows XP had ik nog liggen van vorige computers, en het was een dual core Txxx processor. Met 2 GByte geheugen. Denk je dat win7 dan zou draaien ?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Absoluut, en zelfs sneller dan XP zowel wat de boottijd betreft als de gewone werking.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

goed om weten, maar ik had geen win7 liggen die ik voor mijn zus beschikbaar kon stellen, dus dan was het ook niet mogelijk.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

ik zou zeker eens een opstart cd maken met nieuwste ubuntu 12.04 . Gratis en werkt schitterend. Ik heb dit linux OS op een oude dell geïnstalleerd met USB stick.
Werkt buiten alle verwachtingen. Kost niets , gewoon beetje moeite , succes
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”