dommel.be down?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Yohan
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2009, 11:40

Zit in de regio Wilrijk en heb CityConnect Lite. Plots viel internet uit. Staus lampjes modem nog OK. Modem uit/aan. Idem.

De DNS settings die al jaren op automatisch staan op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (die van Google) gezet en ik kon weer surfen.

DNS van Dommel down?

Zelgs met de Google DNS settings kan ik dommel.be en https://crm.schedom-europe.net niet bereiken.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/dommel.be geeft It's not just you! http://dommel.be looks down from here.

Alle andere websites werken prima.

Nog iemand met Dommel als ISP deze problemen?
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Inderdaad, dommel hier ook plat.
Lijn werkt, enkel dommel dns dat niet werkt
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

hier in 02 t zelfde probleem ,open dns werkt perfect ,dommel onbereikbaar
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

zelfde probleem hier (052)
(vandaar mijn andere thread.... was die al aan het typen toen deze nog niet bestond)
Gebruikersavatar
kakature
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2006, 19:12
Locatie: Menen

Hier ook down, regio 056.
...
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

016 (Leuven) ook, ik kan zelfs geen pppoe sessie meer maken dus zit nu zonder Dommel internet.
bellen op hun 011 nummer om een nieuwe case open te maken heeft geen zin, de verbinding wordt gewoon verbroken :bang:
Afbeelding
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ja, hier (052) kan ik ook geen adsl verbinding meer tot stand brengen.

ticket openen via hun crm gaat ook niet want die is ook onbereikbaar.
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

"host mail-in.dommel.be[193.109.184.71] said: 553
sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) (in reply
to RCPT TO command)
"

Ziet er niet goed uit vrees ik :s :'(

daar gaan al men offertes via email :'(

Was er iets gepland van werken dat iemand onlangst op hun crm systeem had gezien ?
den_erpel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:19

Donderslagske?

Nu soit, kan ook niet meer aan mijn machines (056)
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Hier idem zone 053 alles plat geen internet meer

Lamp 1 op modem ok
Lamp 2 blijft uit "@" op de sagem

Authentification failed in de logs

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Een vertraagd donderslagske :p

Mja, uiteindelijk ik die 6jaar en half dat ik dommel heb is het nog maar met deze keer erbij 3 keer uitgevallen.

Dus valt nog goe mee :p
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

regio 03 ligt er ook uit
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2008, 17:59
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

regio 059 idem.

Downloaden van usenet lukt ook niet :-(
smalle
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008, 07:28

Internet & SMTP service werken hier (03)

Code: Selecteer alles

220 silke.schedom-europe.net ESMTP
HELO *****.be
250 silke.schedom-europe.net
mail from: tom@****.be
250 ok
rcpt to: tom@*****.com
250 ok
data
354 go ahead
To: Testpersoon
From: Vanpersoon
Subject: Manueel test mail
Dit is een test mail

.

250 ok 1337599756 qp 14731
quit
221 silke.schedom-europe.net


CRM plat
DNS server plat (timeout)
News server plat (authentication failed)

Niks te vinden op twitter, al sinds 8u40 vanochtend, maar nog nergens een statusupdate.
Mooie manier van slechte communicatie.
lugho
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:12
Bedankt: 2 keer

In regio 050 ook niets. Hopelijk zijn ze niet failliet :-)

Groeten,

Ludo
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik zie in de 016 toch nog een werkende Cityconnect verbinding. Dus een nationaal probleem lijkt het mij niet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
caterke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2012, 14:12

Hier (regio 09) is sinds deze morgen ook geen internet meer. Netwerk Ok, internet lichtje op de modem brand rood. Zullen maar wat geduld uitoefenen en hopen op enige communicatie van Dommel, wat nu ook niet hun sterkste punt is :-(
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hun website werkt hier wel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jozefs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2012, 13:30

Idem in 014 sinds ca. 11 uur (daarvoor problemen op sommige sites; na poging tot reconnect geen verbinding meer mogelijk). Dsl werkt, maar "Log in at Internet Service Provider failed. Access denied" foutmelding.
Jozefs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2012, 13:30

Ja, hun website is nu opnieuw bereikbaar. Dus misschien zal het probleem snel opgelost raken... (een half uur geleden werkte ze nog niet).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

login op hun site werkt niet: Problem with dB connection!
Hopelijk hebben ze een kopietje van die database.

Krijg hier nog steeds PPPOE: CHAP authentication failed
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Goed nieuws, ook al is hun helpdesk tot 5min geleden nog steeds volledig onbereikbaar :

CONNECTIE IS TERUG WERKENDE (zone 053) na een modemreboot.

nog steeds 30/6 connectie (had stilletjes zitten hopen op een 50mbit upgrade na de downtime LOL)

PS : login via CRM panel werkt hier ook nu. alles ziet er opnieuw werkende uit
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook.
Jozefs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2012, 13:30

En hier (014) is het nu opgelost.
Jozefs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2012, 13:30

Maar die uitleg klopt m.i. wel niet helemaal, toch niet wat Belgacom beweert van die "drie kwartier". Maar goed, je kunt er weinig aan doen en we kunnen weer surfen.
Jozefs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2012, 13:30

O ja, ik heb sinds nu wel een 50/6 connectie (in werkelijkheid ca. 45/ca. 4 Mbps)
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

update zone 052:

net terug van een afspraak en nu werkt de verbinding wel
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Na het lezen van deze thread ben ik thuis de connectie gaan controleren, ik ben namelijk aan't werk. Blijkbaar ben is de connectie thuis in orde en ben ik online sinds 4:50 deze ochtend, het moment dat de Fritzbox gaat reconnecteren om aan de 36 uren reconnect te ontsnappen.

Ik maak gebruik van een Dommel Netline verbinding en woon in Maasmechelen. Als de DSL-connecties zijn verbroken in de getroffen regio's, heeft het niet overal plaats gevonden.
den_erpel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:19

Volgens Datanews beweert Belgacom dat het probleem maar 45 minuten heeft geduurd.

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nieuwsoverzicht/2012/05/21/dommel-diensten-even-uit-de-lucht/article-4000099464331.htm

Er zijn twee mogelijkheden; ofwel zitten die gasten weer schaamteloos te liegen; ofwel bevinden die zich in een of andere time warp waar de tijd veel trager verloopt als in de rest van de wereld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De power-outage heeft misschien maar 45 min geduurd, maar de nasleep van zo'n outage kan veel langer duren, denk maar aan hdd-consistency-test of database-tests die eerst nog moeten lopen eer systemen terug beschikbaar zijn.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

03 ligt er bij mij nog atlijd uit, dsl werkt as suspected, maar voor de rest nog geen internet

kan op de crm ook niet inloggen, krijg de vermelding "Problem with dB connection!"

nog iemand in de 03 dit probleem?
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

intussen terug online, maar mijn upload is gewoon erbarmelijk,

nog iemand problemen mee?

Haal nu down 42Mbps, maar up ga ik niet boven de 2.5 (zelfde lijn Bgc haal ik 30/5)
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Dit staat er in mijn modem, .... ben ff niet mee dus
VDSL statistics

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 62436 kbps
Upstream line rate : 7968 kbps
Downstream Training Margin : 17.9 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 50192 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 6048 kbps
TX total power : -18.1 dbm
Downstream delay : 7.5 ms
Upstream delay : 5.4 ms
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Jozefs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2012, 13:30

Speedtest bij mij (server in Eindhoven): 46,83 up en 4,21 down. Probeer eens een andere server?
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Net terug een uur of 2 down geweest, regio 056.

Anyone else??
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

meon schreef:De power-outage heeft misschien maar 45 min geduurd, maar de nasleep van zo'n outage kan veel langer duren, denk maar aan hdd-consistency-test of database-tests die eerst nog moeten lopen eer systemen terug beschikbaar zijn.


De vraag is of die wel gebruikt worden :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

AeroFury schreef:Net terug een uur of 2 down geweest, regio 056.

Anyone else??


Yeps... Ik, zone 053 zelfde probleem... is vannacht uitgevallen en opnieuw een authentification errors in modem logs.
Heb de modem net volledig stroom uitgetrokken en na cold reboot heb ik opnieuw connectie.

Doch nog steeds 30mbit profiel :'( ook al zitten we op minder dan 250m van de kast.
Nuja ik zat bij de upgrade naar 30mbit ook bij de laatsten dus ik maak me geen illusies.

Nog steeds eigenlijk geen klachten.. reeds 6jaar dommel klant waarvan ruim 2jaar VDSL2 en op al die tijd maximum 5x downtime gehad en als ik alle uren hiervan bij elkaar tel kom ik nog aan geen 12uur... dus happy customer.
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”